Godkjenning av 9x14 RH Ad Cup på Golf II! Mulig?

Anbefalte innlegg

Det står dekk dim og rulle omkr. i tuv papirene samt innpress, adapterne står også i tuv papiret siden alle nye Rh hjul blir levert med adaptersystem! Skal bli artig å se hva som skjer visst jeg får tak i papirer på felger hvertfall!

Tror ikke det er mange golfer med godkjent 9x14 i vognkortet, det hadde hvertfall vert godt å fått det inn der! For jeg blir helt sikkert stoppa av politiet og får mangellap, kjedelig å reise på biltilsynet annenhver uke!

Jeg har tüv på min RSL 8&9x14 til golf 1/2.Kravene der er at det må breddes skjermer for å dekke hjulet,samt at man må ha en godkjenning fra dekkleverandør på at dekket er godkjent på den felgen (i dette tilfelle 225/40 på 9").Har ikke stresset med å få det godkjent enda men har kjørt i 2 år med de uten å bli stoppet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du TUV-papirer på at 9*14 ET35 + 30mm spacere (totalt 9*14ET5) passer på din bil (Golf 2)..?

Og alle krav til rulleomkrets og annet som står i TUV er oppfylt..?

Så lenge dette ikke bygger ut fra bilens bredde, eller tar borti noe ved full sving/demp så skulle det vel være håp (hvilke papirer fra VW krever dem? TUV alene skal vel holde?)..?

Angående Ole Kristian sin, så har dem vertfall sikkert stoppa på forskjellig bredde foran og bak, med minde han hadde papirer på at denne kombinasjonen gikk på bilen.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde papirer på at det var greit, i følge tüv i hvertfall... Og hvilken dekktype og dimensjon som var godkjent, toyo proxes 225/40-14 bak og 195/45-14 foran, alt sto i papira, dekka gikk ikke utafor skjermene, alt stemte, absolutt alle de 32 punktene som måtte gjøres(de som sto på tüv-papirene) hadde jeg utført og hadde papirer på, men neida....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mine BBS felger er med ombygd kant

originalt har den 0,5" kant 1,25cm og ET 33

mine har fått 2,5"kant bak (6,25cm)

så trekker du av den halve tommen som er på felgen std 1,25cm

det blir da 51mm så deler du det på 2 25,5mm

det trekker du av ET33 som er std innpress

= ET 7,5

litt usikker på om det kansje stemmer siden du ikke endrer bredden på felgen ??

litt usikker...

men er ikke akkurat det jeg prioritere mest å lære meg heller ;)

Dette må du lære deg ellers vet man aldri hva man kan bestille av hjul som akkurat ikke butter innover og ikke subber utover ;)

Det stemmer at ET endrer seg med 1/2 av det du bredder/smaler inn felgen med, dvs hvis du bredda bakfelga 2 tommer vil offset gå en tomme (fra 33 til 8) som du selv sier. :evil:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Laveste ET Steffan bruker er vel 10. Kan jo kjøpe 25mm adapter og bruke papirer fra steffan også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og ET 10 er de eneste 9"-felgene som Steffan leverer som er godkjent både foran og bak (om jeg ikke husker feil fra noen år tilbake).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilke papirer fra VW krever dem? TUV alene skal vel holde?)..?

endring av sporvidde visst nok, pluss att bilen tåler det:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Laveste ET Steffan bruker er vel 10. Kan jo kjøpe 25mm adapter og bruke papirer fra steffan også

Hadde steffan 10x14 bak min andre golf, den hadde et8:) Det var porr: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter to dager måtte jeg gi tapt, men det var ikke biltilsynet som stoppet meg nå! Det var RH! På 9x14 måtte jeg reise til Rh i Tyskland med bilen og få de til å kikke på bilen, deretter å få Tuv papirer!

Ingen som har papirer liggendes vell?: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

endring av sporvidde visst nok, pluss att bilen tåler det:)

Burde jo holde å ha TUV-papirer som sier at bilen tåler endring av sporvidden..

Trodde det var poenget med TUV-papirer som henviser til spesifikke bilmodeller. Å få et papir fra Møller som sier det samma (som dem sikkert aldri utgir, siden de ikke har levert bilen med denne ET), blir jo smør på flesk..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.