Anbefalte innlegg

Driver på å bytter skiver i dashbordet, men jeg får ikke av nålene/holderen på speedo og turteller! Noen som vet hvordan jeg tar disse av?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tjohooo, fikk det til...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KL. 05.00 om natta ???

 

hehe.... :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Bjørn..

Ute å "finpusser" om natta å viser d frem om dagen:)

Blir vel bra.. Du må jo få lagt ut bilde når du blir færdig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søvn er for pyser;)

 

Slik ble prototypen, litt justering må til!

 

Når har du tenkt deg hjem Jimmy?

skiver.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja d ble jo bra..

Vet ikke enda, men satser på å få det gjort om ikke så lenge..men jobb og greier så blir det jo ike like lett å ta fri. For man må jo bruke litt mer enn en helg:) Tenkte å kombinere litt ferie hjemme samtidig som ACR helga, men det ser jo ut til at den turen ryker -jobbe..

Den som lever få se. Skal prøve å få sendt/lagt ut noen bilder av bilen snart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke 500 rpm litt lav tomgang for en 1.8 motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Er ikke 500 rpm litt lav tomgang for en 1.8 motor?

 

Litt justering må til;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fine instr skiver, hvor har du fått tak i disse?

Og har du en grei "oppskrift" på hvordan disse skiftes... : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, takk for den Olav!

Kjøpte dem på http://webshop.jepson.no

 

Geir M. Danielsen har designet mine, men Jepson kan lage uansett skiver!

 

Egentlig ganske enkelt å bytte når en først forstår prinsippet:

Skru ut dash, plukke av nåler, sette på skiver, sette på nåler, voila!!!

 

Problemet er at speedoen og kanskje turteller vil vise feil etterpå(Se bilde: bh : ) Etter litt guiding fikk jeg det rett til slutt!

Du kan også bytte farge i dashn samtidig!

 

Send meg el Geir M. Danielsen pm hvis får problemer ved eventuelt bytte(han hjalp meg)!

 

Ps: Fått på stylingen din?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joa, fått på det meste. Venter på nye bremseskiver, men ellers er det meste "i boks". :) Kommer med bilder når alt er "på plass" og bilen er "ren og pen"...

Takker for info vedrørende instr skiver. Må vel få gjort noe med mine og med tiden. Hvor lang tid brukte du på å bytte???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selve jobben med å bytte dem er litt komplisert, fordi at du må først skru ut instrumentet og åpne det. Sitter torx rundt det på baksiden som holder det sammen.

 

Deretter må du klippe til skivene, hvis du ikke er smart og kjøper dem fra et firma som selger ferdig utstansede skiver men til en mye høyere pris ;)

 

Når du har skjært dem til må du nappe av nålene. Disse er det viktig at du bare napper RETT OPP ellers kan du dra fjæra i drivverket ut av posisjon -og det får du ikke reparert etter som jeg har forstått.

Jeg brukte en gaffel til å bende nålene opp med og det gikk bra.

 

Så må du forsiktig fjerne de 4 stoppepinnene som hver av de 4 nålene dine hviler mot når instrumentet står i null.

Legg på de nye skivene dine og mål deg fram til hvor du må stanse ut nye hull for å montere disse pinnene på plass igjen.

 

Jeg strøyk ett tynt lag med vanlig papirlim over originalskivene, som er av metall og ikke skal byttes, før jeg plasserte de nye skivene over. Her sier det seg selv at du må være nøye med å plassere skivene riktig slik at f.eks 100 står der 100 skal være.

 

Når du skal montere nålene igjen går det ikke an å gjøre feil på tank og temp følerene siden det er spor i tappen som nåla sitter på.

Turtelleren er også ganske greit å plassere siden den går på spenning fra coilen og derfor står i 0 uansett hvor du plasserer nåla. Den er fjærbelagt til en viss grad, så du skjønner det dersom du ser nåla står på 1000rpm uten å ha gått tilbake til 0.

 

Speedometernåla er det ganske enkelt 50/50 sjanse for at du får rett.. så da får du heller bare sende en PM om du opplever at du runder rundkjøringene i 60 km/t der du dagen før holdt 30.. :D

 

Jeg brukte en hel søndag på å montere skivene mine -og da gikk det vel med noen timer opp og ned Rælingstunellen mens jeg hadde kompisen min på mobiltelefon og han lå bak meg i bilen sin. Speedometeret hans var vel og merke utgangspunktet for å justere mitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm... Kor blir kilometertellaren av? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Sture Nerhus

hmm... Kor blir kilometertellaren av? : klø :

 

På Golf 3/Vento så velger du enten total-teller eller trip-teller med et trykk på venstre knappen (under telleren)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.