Trondheim: OBS! Ny fotoboks!

Anbefalte innlegg

Da har det blitt satt opp en ny fotoboks ned moholtlia.(omkjøringsveien).

 

Tipser om denne da jeg regner med at det ikke er bare jeg som ikke holder 70 nedover..

 

Fotoboksen på heimdalsmyra har også kommet opp igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Boksen på heimdalsmyra er oppe igjen ja, det fikk jeg erfare på vei hjem fra sist lokallagstreff.. :D Rakk akkurat å bremse, heldigvis. Teit å ha en fotoboks der det er forbikjøringsfelt..

 

Hvor står den på omkjøringsveien, sørgående eller nordgående?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sørover. Så kommer det en boks til nordover på omkjøringsveien neste år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Ironimodus ON" Det som imponerer mest er at de klarer å sette opp boksene på slike trafikkfarlige strekninger : rolleyes "Ironimodus OFF"

 

Noen som har sett en fotoboks i nærheten av en skole el.l noen gang ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Ironimodus ON" Det som imponerer mest er at de klarer å sette opp boksene på slike trafikkfarlige strekninger : rolleyes "Ironimodus OFF"

 

Noen som har sett en fotoboks i nærheten av en skole el.l noen gang ??

 

Vel, hvor ofte er det ikke kaos etter at noen har kræsjet på omkjøringsveien? Hadde sikkert gått på en smell der om jeg ikke hadde lest denne posten ja.

 

Skal også sies at den i nordgående retning på heimdalsmyra vel er flyttet lengre sørover.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, hvor ofte er det ikke kaos etter at noen har kræsjet på omkjøringsveien?

 

Og blir helt sikkert ikke mer krasj der fordi folk bråbremser når de får øye på boksen rundt "svingen"..... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og blir helt sikkert ikke mer krasj der fordi folk bråbremser når de får øye på boksen rundt "svingen"..... : rolleyes

 

Er redd dette vil virke mot sin hensikt ja.: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så den boksen for første gang idag på tur sørover, og gjett om jeg skvatt! Hadde ingen bak meg, så jeg bremset som F, og heldigvis så jeg ikke noe blink....

 

Truls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet hvilken dag den kom opp da??

 

For forbi fredag 6.10.06, men jeg såg itj nå fotoboks da, håper den itj sto den da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og blir helt sikkert ikke mer krasj der fordi folk bråbremser når de får øye på boksen rundt "svingen"..... : rolleyes

Blir sikker fint på vintersføre når folk panikkbremser rundt svingen der :D

 

Kjennsgjerning at slike bokser dukker opp på rettstrekninger og andre steder hvor folk har muligheten til å ligge 20 over, eller gud forby ta ei forbikjøring:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet hvilken dag den kom opp da??

 

For forbi fredag 6.10.06, men jeg såg itj nå fotoboks da, håper den itj sto den da.

 

Vart satt opp den 10.10. så du kan bare pust lætta ut:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva i helvete er vitsen med å sette opp en fotoboks der? Ingen som kjører fartsgrensa ned der da. : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva i helvete er vitsen med å sette opp en fotoboks der? Ingen som kjører fartsgrensa ned der da. : bråk :

 

Svarte vel på spørsmålet ditt selv der da: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så noen fra Mesta som drev og fikla med boksen da jeg kjørte til skolen i dag..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vart satt opp den 10.10. så du kan bare pust lætta ut:p

 

ok.

Det va bra, kan si at jeg ikke hadde 70 men.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De nye fotoboksene er ingenting å bekymre seg om enda. for de har ikje satt opp skilt om fotoboksan enda.

Å så lenge de ikje er skiltet, så har de ikje låv å bruke de. En av norge sine mindre domme regler. : smil :

Å jeg har enda ikje sett ett eneste skilt ifra melhus å hjem. Bor på huseby, så må forbi den boksen vær dag.: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Mener det blinket når jeg kjørte der i dag..... så ingen boks der jeg.... så håper bare du har rett ang. skilting:)

 

Mvh Jan Erik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De nye fotoboksene er ingenting å bekymre seg om enda. for de har ikje satt opp skilt om fotoboksan enda.

Å så lenge de ikje er skiltet, så har de ikje låv å bruke de. En av norge sine mindre domme regler. : smil :

 

Vel, mulig det ikke står varsel DEN veien, men det står et "Automatisk trafikk overvåkning i Trondheim" skilt etter tunga krysset på vei opp mot Moholt.. Ergo så er det jo varslet? Det har stått der i årevis... ;)

 

Truls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er nok med et skilt å dem trenger ikke hvære skiltet alle sammen:)

 

synd men sant...

 

så bare vent 2 mnd å se om det kommer noe i posten det : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

'Fant' endelig fotoboksen, står i busslommen rett ved McDonalds. Meningsløst sted å ha den på, midt på rettstrekka med to felt.. Tro om den dekker begge feltene? Hva om det kjører to stk ved siden av hverandre i forskjellig fart akkurat foran boksen, blir begge tatt bilde av da..? :) Hvordan skal de isåfall finne ut hvem som kjørte for fort?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

'Fant' endelig fotoboksen, står i busslommen rett ved McDonalds. Meningsløst sted å ha den på, midt på rettstrekka med to felt.. Tro om den dekker begge feltene? Hva om det kjører to stk ved siden av hverandre i forskjellig fart akkurat foran boksen, blir begge tatt bilde av da..? :) Hvordan skal de isåfall finne ut hvem som kjørte for fort?

 

begge blir tatt bilde av ja.

 

men følerne i veien finner ut hva bane den aktuelle bilen kjørte i å det blir stående på bildet som atk sentralen får.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den på omkjøringsveien er fortsatt ikke i bruk, det tør jeg sette penger på.

Lå ved siden av en ned lia der idag, vi begge hadde vel rundt 100 tenker jeg, jeg bremsa etter å ha passert Motortrade og nærma meg busslomma, så ikke antydning til hverken bremselys på bilen jeg fulgte, eller noe blits fra boksen..

Om den var innkobla så skulle den blinka! :P Men for all del, jeg har sett folk som har stått å kobla i boksen, og som har rengjort selve fotoboksen.. Så det er nok ikke snakk om annet enn tid før den er igang..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener de nye boksene ikke blinker lenger, men går på infrarødt lys.. ? Har selv passert den i omtrent fartgrensa pluss litt moms, men jeg merket ikke noe da heller. Forhåpentligvis rakk jeg å bremse ned i tide så jeg slapp unna.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enda en fotoboks er oppservert i på en av innfartsårene til Trondheim. Jeg kjørte fra Meldal i går ettermiddag, forbi Orkanger. Når jeg kom inn i den første tunnelen etter Orkanger kjørte jeg ikke mange metrene før det sto en i en lomme i tunnelen. Den var heller ikke skiltet og den har heller ikke vært oppe lenge, så jeg regner med den ikke er satt i drift enda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OJ OJ! Kjekt å vite, takk for info!

 

TJ

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.