Anbefalte innlegg

Hei..

Ser at enkelte med cooradoer har slitt litt med tomgangsproblemer (jager fra 800-1500). Har samme problem med min gamle Golf (m/Digifant). Men det er et problem som kommer og går, for det er nettopp kommet tilbake etter ett år uten problemer. Men nå er det blitt litt verre enn det noengang har vært; Den stopper av og til på tomgang, og også når jeg kjører. Selv om bilen ruller med god fart, må jeg slå av tenninga og på igjen for at den skal starte igjen. Og den har heller aldri vært tungstartet. Bensinforbruket har også økt til ca litern på mila. Noen som har noen tips/idè om hva dette skyldes, så tar jeg gjerne imot tips.

På forhånd takk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Jimmy Torstensen

Hei..

Ser at enkelte med cooradoer har slitt litt med tomgangsproblemer (jager fra 800-1500). Har samme problem med min gamle Golf (m/Digifant). Men det er et problem som kommer og går, for det er nettopp kommet tilbake etter ett år uten problemer. Men nå er det blitt litt verre enn det noengang har vært; Den stopper av og til på tomgang, og også når jeg kjører. Selv om bilen ruller med god fart, må jeg slå av tenninga og på igjen for at den skal starte igjen. Og den har heller aldri vært tungstartet. Bensinforbruket har også økt til ca litern på mila. Noen som har noen tips/idè om hva dette skyldes, så tar jeg gjerne imot tips.

På forhånd takk:)

 

 

Heisann..erfaringer ang digifant kan jeg godt gi..om mine er lik dine er en annen sak..men vi prøver..8)

 

*Sjekk returfjær/spjell på luftmengdemåler (sitter i luftfilterboks)

*Tomgangsskrue/O-ring pakning på skrue

*Vakumfeil,sjekk lekkasje i slanger og tilførsel innsug

*Bensintrykksregulator/bensinpumpe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ett tips som i allefall gjorde underverker for meg...

 

Bak på sjeldet går der inn en kontakt med tre ledninger. Den ene av disse var revet av på min bil. Denne saken er visst det som gir signal om bensin osv til idle switch (tomgangs "bryteren"). Når denne var revet av virket ikke dritten, og turtall vandret fra 500 rpm til 3500 rpm og den stoppet på nedbremsinger, og ved stopp i kryss, gjerne på eget initiativ.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk også Co-potentiometer. Motstand målt på de yttre på stikkerne på kontakten skal endre seg når du skrur på skruen. Vanlig at tomgangen pendler når denne er ødelagt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Frode Gulbrandsen

sjekk også Co-potentiometer. Motstand målt på de yttre på stikkerne på kontakten skal endre seg når du skrur på skruen. Vanlig at tomgangen pendler når denne er ødelagt

 

 

CO-potentiometer?? Hvilken kontakt? Men takk for tips. Har litt lange arbeidsdager, så jeg skal prøve å feilsøke litt når jeg får tid..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter en føler på røret mellom intercooler og innsug

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Blir ikke klok på den bilen. Tomgangen er så å si bra -hvertfall bedre, men den stopper fortsatt -men helt plutselig. Tyder ikke dette på elektrisk feil ett sted..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Frode Gulbrandsen

Sitter en føler på røret mellom intercooler og innsug

 

Intercooler? Har vel ikke jeg?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.