Anbefalte innlegg

Halla! Er et splitter nytt VACN-medlem og har et lite spørsmål..

 

Må fikse litt "små"-ting på s4-en min.. 4xbremseskiver/klosser, midtre eksos, profilrem, dumpventil og en drivaksel..

 

Pris i Norge: ca 16-17000

 

Skal nedover til Tyskland et par uker, og lurer på om noen har erfaringer med gode verksteder der nede.. Eller blir det billigere og like sikkert i f.eks Danmark/Polen/Frankrike etc..?

 

Kan også legge til at dersom feriepengene strekker til så blir det ny front/bak-spoiler og sideskjørt.

 

Pris i Norge: ca 14-15000

 

Tilsammen blir jo dette en del, og eg lurer på hvor mye det er å spare.. Har hørt folk si at man bør kjøre så langt sør i Tyskland som mulig, da det er billigere enn i Nord nær grensa..

 

--Håkon Bø-- -- splitter nytt medlem---

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Håkon Bø

Tilsammen blir jo dette en del, og eg lurer på hvor mye det er å spare.. Har hørt folk si at man bør kjøre så langt sør i Tyskland som mulig, da det er billigere enn i Nord nær grensa..

 

--Håkon Bø-- -- splitter nytt medlem---

 

Hei du!

 

Jeg var i danmark i ferien for 2 år siden og og skulle ha service på Passaten, og hadde på forhånd snakket med et verksted i Flensburg (Autohaus Hansen helt nord). På verkstedet behersket de ikke engelsk veldig godt, men jeg viste dem hva som skulle byttes i tillegg til den vanlige servicen..

 

Regningen kom på rundt 4-4500,-

 

Skulle jeg tatt samme service på Møller hadde den kommet på rundt 7000,-

 

Har også hørt at det er rimligere lenger sør.......

 

God ferie!

 

mvh

RS

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde Passat'n på Stor-Service +regreim +luftmengdemåler +vannpumpe ++ hos Kjell Johanson i Strømstad of sparte ca. 5500,- En reparasjon som koster ca. 17-18k i Norge.

 

Skal også en tur nedover til sommeren og lurer på om det er noe å spare på å kjøpe deler fra orginal forhandler der nede. Trenger noen forstillingsdeler. Noen som har sjappe å nærheten av grensen å anbefale ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. Ser nå ut til at eg sparer rundt 1/3 ihvertfall, og det har ikkje eg noe imot...

 

Hvordan ligger det an med styling-deler, noen som vet det? Blir det til at eg trekker fra tysk moms hos forhandler, og så betale norsk i tollen? Eller blir alt gjort i tollen? Eller gir eg blanke i avgifter og kjører på grønt?

 

Hvordan ligger prisene i tyskland i forhold til Norge?

 

Noen som har erfaringer der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en kamerat med en celica gt4 wrc som ikke er helt stø bak rattet. Etter 1,5 år med bilen var det bulker på alle fire kantene på bilen + panseret. Han dro til estland og fikk rettet den opp + hellakkering. Gildet kom på litt under 10k. (han har forøvrig begynt å samle bulker til en ny tur allerede) : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.