Anbefalte innlegg

Skal bytte skivebremsene og klosser bak på Passat'n i ettermiddag. Noen triks. Byttet foran i fjor og det gikk veldig greit. Har skiveavtager. Er vel bygget på samme prinsippet bak si vidt jeg kan se.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme bak, men du må har verktøy for å skru inn Caliperen bak, nytter ikke bare å presse den inn !

 

Måtte det på min Audi,og det er nok det samme på din !

19-234_s.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får kjøpt det på biltema:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du jeg får det til med ei skruklemme ? For du mener å presse inn stempelet som bremseklossene trykkes inntil skiven av. Caliperen er vel liksom metallet som ligger ytterst, rundt bremseklossene ? Lærer så lenge jeg lever.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det Roy, klippet fra Biltema sin side, kr. 109 !!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poenget er at du må skru samtidig som du trykker inn. Det er den automatiske justeringa på håndbrekket som forårsaker det.

Forran bare klemte du inn, men du må altså skru samtidig som du har press på bak.

 

Verktøyet som ble vist her er perfekt, men det funkter også å legge på press med ei tynn skrutvinge og skru med en slik sak som du fester skiva på en vinkelsliper med. Den passer akkurat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Morten Karlstad

Tror du jeg får det til med ei skruklemme ? For du mener å presse inn stempelet som bremseklossene trykkes inntil skiven av. Caliperen er vel liksom metallet som ligger ytterst, rundt bremseklossene ? Lærer så lenge jeg lever.....

 

Ikke å anbefale, det verktøyet som det er bilde av har en infestinger som gjør at du skrur inn Caliperen, Du kan ikke, og må ikke presse in Caliperen. !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema here I come! Skriver ut disse innleggene og tar med under monteringen.

 

Takk for all hjelp!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lykke til, her er varenr. hos biltema

 

19-234

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk veldig greit dette!! Litt knoting selvfølgelig med første hjulet. Litt usikker på hvilke skruer som skulle løsnes etc. Løsne alle 4 var trikset og på igjen i riktig rekkefølge så satt alt som et skudd. Hadde ikke hatt sjans uten Sylinder verktøyet :) Merket stor forskjell på bremseytelse og skivene er jo så blanke å fine... inntil videre....

 

igjen takk for utrolig god og rask hjelp !!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.