Bytte fra 90 GTI 8v til G-60

Anbefalte innlegg

Siter å funderer på å sette inn en G60.. er det noe voldsomt arbeid? eller er det bare å ta ut motoren å sette inn G60'n ? å plugge til å fra hiddenhjerner? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kenneth Bjørkmo Kristiansen

Siter å funderer på å sette inn en G60.. er det noe voldsomt arbeid? eller er det bare å ta ut motoren å sette inn G60'n ? å plugge til å fra hiddenhjerner? :)

 

 

*Bremsene er litt større forran..22/285mm

*Har du digifant innsprut fra før av? el mekanisk innsprut?

G-60 er jo levert med digifant,tenker da på ledningsnettet

fra sikringsboksen.

*Drivakslene kan du godt bare bruke,hadde 112hk gti som ble

ombygd til G-60,det samme gjelder bremsekraftforsterker

og sylinder.

*Må muligens skifte radiator da denne tar mindre plass..

 

 

etter mine egne erfaringer så er resten plug & play..Gti er vel levert med 2,5" fra motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sorry..mente 280mm skiver.. 8)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sorry..mente 280mm skiver.. 8)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er ikke mekanisk innsprut iallfall... tror det er 2,5" fra motoren, er iallfall fra grenrøret å bak!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kenneth Bjørkmo Kristiansen

det er ikke mekanisk innsprut iallfall... tror det er 2,5" fra motoren, er iallfall fra grenrøret å bak!

 

Ja men det er jo supert da..måtte skifte radiator og vifta pga plassen..muligens du slipper..men best å bruke den fra G-60 pga trenger mer kjøling..anbefaler å sette cooler i fanger..kan bruke en Saab 900-Turbo cooler og modde litt..fungerte som F...på min..

 

Sender med et bilde av samme oppsett som en kompis hadde før..dette så ganske ok ut i motorrommet som det også fungerte..Dette med turbo og en xs dump

 

Girkassa bør skiftes..men det er jo en selvfølge.. husk å skifte girolje..anbefales hver 20000km..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar og bilde :) Hvor mye må jeg ut med for en komplett motor med girkasse? så NBS hadde til 7-8000 men spørs om de er komplette..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

alt fra 7000-10000kr..de fra NBS er dog uten ledningsnett etc..men dette trenger du jo ikke.. 8)

 

De gir dessuten garanti på motor/girkasse..husker jeg ikke feil så var det 6mnd..?

 

Kan godt hende at folk på forumet har motor/gir å selge 8)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det IKKE mekanisk innsprut på GTi 8v??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke på min 90/91 modell motor iallefall...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

GTI 8v og GTI 16v modellene jeg har sett har mekanisk innsprut. Om det ble noen forandringer mot slutten vet jeg ikke...

 

edit: tydeligvis ble det det ja ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har noen bilder liggende på pcn hjemme... skal slenge de ut i morgen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde 16V 86mod før.. kan ikke si at de 2 innsprøytningene ligner..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fins en del forskjellige innsprut til gti 8\16v. K-jet som er mekanisk, KE-jet som er sånn halvveis mekanisk\elektronisk, har aldri vært borti det. Også har du digifant, som er elektronisk og den eneste som kan "chiptrimmes", Kan gjøre det med k-jet og, men der justerer chippen vel bare tenningen? Fins noen flere systemer og kanskje? digifant kom vel i 88\89 på 16v. Er vel digifant på g60.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

G60 har digifant. Men jeg har aldri vært borti en gti 8v med noe annet enn mek-sprut.. Vennligst rett meg noen dersom jeg tar helt feil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min 90 model golf gti har digifant insprøytning. Meiner på digifanten kom på gtien etter 88.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da lærte jeg noe nytt der også.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

her kommer bilder

 

1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser ut som du har digifant, hva er motorkoden på motoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jupp..digifant..da er det plug & play...hehe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

husker ikke helt hva vi fant ut motorkoden var... kan det være PF ? hmm.. må se om jeg finner en brukbar G60 maskin da :))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke store jobben iaf ikke dersom bilen din har digifant ledningsnett fra før.... har en G60 motor tilovers uten lader men med ledninger og hjerne. går for 6k ellers ender den opp i bilen min

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men er ikke ladere ganske kostbare?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.