Anbefalte innlegg

Har observert at det er masse "sot" på bakfangeren rundt der eksosen kommer ut. Har dette noen betydning? Har byttet til Denso plugger. Bilen går som den skal så jeg er kanskje overnærvøs? Noe som har noen ideer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får den sannsynligvis for mye bensin. Kan være flere grunner til det.

 

Chip : Programmert til å gi mye bensin

 

MAF : Måler feil verdier

 

Slanger : Sjekk slangen som går ut fra turbo og inn på cooler, den har en forgreining til avlastnings ventilen, der hender det at den sprekker, da vil i tilfelle maf måle at motoren får mere luft enn det den gjør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sjekke dette. Har kjørt på ett par tanke med 92 Oktan, kan dette være grunnen kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Computeren viser ett snitt forbruk på 1.3 litt i meste laget kanskje? Har 380 HK

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal ikke kjøre 92! Kjør 98 du, det står vel i instruksjonsboka at den bilen skal ha 98? Spesielt når den er trimmet så SKAL man kjøre 98 bensin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var det svaret jeg regnet med å få. Skal ha på 98 så kanskje bilen slutter å sote. Hva med V Power bensin?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

V power er bare 95 oktan (I Norge). Såvidt jeg vet krever _samtlige_ chiper 98 oktan. Uansett har 98 bensin høyere kvalitet pga mindre toleranse under produksjon, så å bruke noe annet i en trimmet bil mener jeg er tull. Det kan sammenlignes med å bruke olje fra Biltema f.eks.

 

Du har vel ikke åpen dump ventil forresten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må innrømme at jeg er litt usikker på hva åpen dumpventil er. Sitter ingen slager på den hvis det er det du sikter til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant svar i en annen tråd om åpen dump. Fikk en del svar der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1,3l pr mil på 380hk må vel være brukbart på blanda kjøring! 320hk i min og den bruker1,65 på sentrumskjøring

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det kanskje ikke å mye. Jeg klager ikke på forbruket det var bare sotingen jeg irriterer meg over. Hadde en 2.3 20V Quattro før og den brukte rett i overkant av literen den også med 174 HK

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.