klima anlegg s6 (climatronic)- hjelp!!

Anbefalte innlegg

Når jeg skrur på a/c knappen (*) så drar kompressoren akkurat igang for så kutte ut, trykker jeg på (*) knappen da igjen, skjer ingenting. Har lest av feilkode på magnetkontakten på kompressoren.

 

Råd og tips om hvordan reparere dette mottas med takk, da en ny kompressor koster 12500 JÆVLA KRONER!!!!!

 

 

: brick :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter med noe av det samme. Men jeg får feil på høytrykk sensor. Har satt i en sensor jeg vet virker, men samme feilkode kommer??

 

Vet ikke riktig hvordan systemet funker, men det må da la seg gjøre og "lure" systemet, slik at en da evt kan finne hvor feilen ligger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fortsatt ikke funnet hva det er, men lurer litt på om det er noe elektriske gremlins ute og går. Tvangstyrte kompressoren idag, og da var det fres. A/C vifta dro igang og anlegget produserte kaldluft, men klima-displayet viste at kompressoren IKKE var i gang.. Får feilsøke litt mer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan tvangs-kjørte du den. Koblet 12V'n direkte? Om du det gjorde, koblet du vel fra el-pluggen. Og da vil jo display\kontrol unit ikke få feedback fra kompr. Så da vil det vel uansett vise at kompr. ikke går!

 

Lurte også på om jeg kunne ha noe gremlins....men jeg tok og målte i pluggen til sensoren (høy-trykk, rød). Og der er det +12V,på "bil" siden selvsagt..Hadde jeg visst hvilken verdi (ohm) sensoren gir nå den er ok, kunne jeg lurt systemet. men det vet jeg jo da ikke. Måtte målt på en som funket da i så tilfelle!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.