Anbefalte innlegg

Etter at jeg har polert bilen ligger det selvfølgelig igjen polering innved sidelistene på bilen.

Umulig å få bort alt bare ved å bruke duk/negler.

 

Noen som har noe bra tips for å få bort alt dette? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av listene.

(og ikke sett de på igjen)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Stig Are Amundsen

Etter at jeg har polert bilen ligger det selvfølgelig igjen polering innved sidelistene på bilen.

Umulig å få bort alt bare ved å bruke duk/negler.

 

Noen som har noe bra tips for å få bort alt dette? :)

 

bruk en kost med myk bust eller rapp nabon's gris for å finne myk bust :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Behandle dørlister, pakninger o.l. med svart skokrem eller bumper shine e.l. FØR du polerer bilen. Voksen vil da ikke feste seg på listene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hermann Stakseng

Behandle dørlister, pakninger o.l. med svart skokrem eller bumper shine e.l. FØR du polerer bilen. Voksen vil da ikke feste seg på listene.

 

listene er lakkerte. :)

Er ikke PÅ listene poleringen ligger igjen. Men langs listene. Umulig å komme til med noe for altfor trangt der..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

liten tøybit fra laken e.l. og dra med neglen under?

Hvis du er redd for lakken så må det da finnes noen modell (etc) malepensler som har kort og litt stiv bust som du kan bruke til dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Ola L Lereim

liten tøybit fra laken e.l. og dra med neglen under?

Hvis du er redd for lakken så må det da finnes noen modell (etc) malepensler som har kort og litt stiv bust som du kan bruke til dette.

neglene duger ikke. Det har jeg prøvd.

derfor skulle jeg hatt et bra tips. Lite pent med polering som ligger langs listene.

 

Får se om jeg finner noe som kan brukes her. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk en bit bomullstøy (fra gml T skjorte el.l.) og tannpirker til å dytte den nedi med. Tannpirkern er både passe myk og hard :confused: til dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Q-tips? bare en tanke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Leif-Helge Kolstadløkken

Bruk en bit bomullstøy (fra gml T skjorte el.l.) og tannpirker til å dytte den nedi med. Tannpirkern er både passe myk og hard :confused: til dette.

 

Det bør gå an ja! :)

Det har jeg ikke tenkt på.

Takk for tipset.

 

(q-tips er altfor tykk)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...bruk maskeringstape å legg på listene før du byrjar.

 

Da er det berre å sause inn bilen. Sparer tid på det, og listene blir like fine.

 

Eller bruk ein polering som ikkje gir kvite lister. T.d. Sonax flytende hardvox. Men den polerer du listene også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker en gammel tannbørste (blir myk og fin etter litt for lang bruk!) på f.eks teksten på baklyktene, siden de absolutt må trykke omtrent hele gamletestamentet der.. Jada.. Vet jeg heller burde slipe det ned.. ;) Bør kunne funke ved forsiktig bruk på listene og andre sprekker også. Synes også at poleringsklutene (arkene) til Turtle er glimrende, de kan også brettes til de blir ganske spisse og rekker nedi sprekker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Piperenser??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.