Anbefalte innlegg

Det begynner etterhvert å bli endel elektronikk i og under dash'en på min Golf V, og jeg ønsker derfor å ha en egen sikring for alt dette tjafset (gps, pda, telefon, handsfree, mp3-spiller), uten altfor mye inngripen i originalt sikringsanlegg.

 

Har sett noen pekere til "add-a-circuit" på utenlandske nettsider, men har ikke sett dette i Norge, og ikke vet jeg hva slikt heter på norsk heller.

 

Men det er altså en slik en jeg er på jakt etter. Noen som har peiling?

 

PS: Bildet over er hentet fra en DYI om å installere Parrot blåtann handsfree.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På touran har jeg samma problemet som du.. så har lagt opp en ny ledning fra batteriet og inn bilen og laget meg en ny "terminal" der... Koblet meg opp ute på "batteriet" eller rettere sagt skinnen som kommer fra plusspolen og inn i sikringsboksen eller hva en nå skal kalle d... (blir nesten som å legge opp strøm til bilstereo... ) bakdelen er at den ikke blir slått av og på med resten av bilen da.. uten at du eventuellt styrer den igjen via et rele..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, kan vel løse det slik, men etter å ha dradd en strømkabel fra batteriet (festet på samme måte som deg), og bak til sub'en i bagasjerommet, har jeg liten lyst til å dra nok en kabel inn i bilen.

 

Og ikke minst hadde det vært mest ryddig og hatt alt i "sikringsskapet" da.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig der da..

 

Nå vet jeg ikke hvordan det ligger ann på golfen med tanke på trekking av kabler, men på touran var det egentlig veldig enkelt... Tok ut batteriet samt batterier, bak der var det en DIGER gummi sak med mange ekstra utganger som du kan trekke kabler i...

Vil jo tro du finner en "strømskinne" i sikringsboksen som du også kan koble deg på da... selv om det virker som mesteparten av strømbiten ligger i motor-rommet (ihvertfall på touran) inne ligger det bare noen få sikringer og releer.. ikke som på tidligere biler jeg har hatt der "alt" ligger inne...

 

Hold oss oppdatert da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.