Anbefalte innlegg

Fortsetter i samme stil som Knut Arne Oppigård og poster bilder av pluggene mine. De soter fælt synes jeg, dette hadde sammenheng med kompresjonen var det noen som sa her(?), og plugg på sylinder 2 sett framifra er våt når jeg skrur den ut, de fire andre er tørre. Er det derfor bilen rister voldsomt ved gasspådrag, en sylinder som ikke er med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er ikke jeg noen ekspert, men.. syns de der så litt for svarte ut..

 

Du har jo aan med 5 coiler. Og dersom en plugg er våt (bensin) tyder det på at den ikke får gnist, og husker jeg ikke feil bruker de coilene og ta kvelden av og til.

 

Sotingen kan jo skyldes så mangt. Har du chippet din?

 

Og btw; gratulerer med bedre bilder enn det jeg fikk til.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Nå er ikke jeg noen ekspert, men.. syns de der så litt for svarte ut..

 

Du har jo aan med 5 coiler. Og dersom en plugg er våt (bensin) tyder det på at den ikke får gnist, og husker jeg ikke feil bruker de coilene og ta kvelden av og til.

 

Sotingen kan jo skyldes så mangt. Har du chippet din?

 

Og btw; gratulerer med bedre bilder enn det jeg fikk til.. :P

 

Bilen er chippet, og pluggene har vært tålelig bra i tida jeg har hatt bilen (to år). Skiftet forresten plugger for halvannet år siden. Rensket rørene fra turbo til innsug i går, inkl. intercooler (var et par dl. olje der gitt), i mistanke om det var olje som ble dratt inn i innsuget og sotet pluggene, og tillegg røyk bilen voldsomt, har ikke vunnet å teste om det ble bedre, ble ikke ferdig før ett i natt, og har bare kjørt til og fra jobb (to-tre km), og da bilen ikke gikk rent ville jeg ikke klemme til for å teste heller. Det som er rart er at bilen går rent etter at jeg har renset pluggene, men etter en dag eller to så hakker bilen igjen, kan det da være coilen? Kan jo selvsagt, skal sjekke neste gang den hakker, og bytte utgang på tennmodulen. Bildene ble ikke så bra som håpet, men makro-funksjonen hjalp litt :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Nå er ikke jeg noen ekspert, men.. syns de der så litt for svarte ut..

 

Du har jo aan med 5 coiler. Og dersom en plugg er våt (bensin) tyder det på at den ikke får gnist, og husker jeg ikke feil bruker de coilene og ta kvelden av og til.

 

Sotingen kan jo skyldes så mangt. Har du chippet din?

 

Og btw; gratulerer med bedre bilder enn det jeg fikk til.. :P

 

Nå har jeg sjekket litt, og det er tydeligvis ikke coilene, tok av coil-lokket og satte inn pluggen fra sylinderen (nr.2) som fjusker i tennplugghetta, og den gir gnist... Byttet plugger mellom sylinder 1 og 2, da tenkte ikke syl. 1, røøøøvkjørte i 80 i tredje gir, så kom sylinder 1, sikkert litt skitt på pluggen, og bilen gikk som et skudd. Men jeg er rimelig sikker på at syl.2 detter ut igjen snart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenge siden den ble chippet? Stand på bensinfilter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Lenge siden den ble chippet? Stand på bensinfilter?

 

Har ikke peil på tidspunkt på chipping, var chippet når jeg kjøpte den, sikkert 4-5 år siden, bensinfilter har jeg ikke tenkt på, sikkert aldri byttet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I går kveld sjedde det store... Var ute og kjørte en tur for å prøve og rette opp bremseskivene med metode kjapp oppbremsing en rekke ganger på rad, da det plutselig begynte å ryke noe helt vanvittig bak meg, røykla hele E14, stakkars de som lå bak... Oljetrykket datt med en bar, og bilen gikk som et dass. Svingte tilsides, og opp med panser, oisann, olje overalt, ser ut som påfyllingslokket har sprukket rett og slett, derav trykkfallet, og nå er jeg rimelig sikker på def. turbo, ryker voldsomt når turbo ladder ifølge kjørecomp., ryker mindre når den ikke ladder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, nå har jeg byttet turbo, uten at det ser ut som om det hjalp så voldsomt. Under testturen idag steg oljetempen til 150 grader, det røyk voldsomt ved gasspådrag (mulig olje som ligger i sylindrene + eksosanlegget ennå, helt sort i enderøra), plugg på sylinder to tenner ikke, den gummisvingen på veivhusventilasjonen bak på toppen sprakk, mye olje kom ut der, og det har også kommet olje v/ påfyllingslokket (som er nytt)... Akk og ve, det lukter dyrt :-(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur jeg holder meg til 2.2 uten turbo jeg gitt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vurderer sterkt å bytte hele motorjæveln, ser at et huggeri har en til 10000,- kjørt 200.000, på den annen side, det kan jo være bare en filleting som er galt, men Møller vil sikkert ha 10000,- for å fikse det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.