Xenonpæra blinka, så ble den svart? Hjelp..

Anbefalte innlegg

Har orginalt xenon på bilen min.. Plutselig begynte den ene pæra og blinke som en discolampe så døde den! Og etter det har jeg ikke fått liv i den, har prøvd og bytte pære men til ingen hjelp! Og nå 2 uker senere begynte den andre pæra i den andre lykta og blinke også men den blinker bare noen ganger og har ikke dødd enda! Prøvde og sjekke med vagcom men kom ikke inn på styreenheten på lysene en gang..

 

Noen som vet hva som er feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 0 peiling, de fikk jo ikke sjekka det på Møller uten at den må inn til en mye grundigere sjekk og det er dyrt ! derfor jeg prøver og få noen tips her.. noen som vet om det er billigere og om det i det hele tatt går og kjøpe ett helt nytt uorginal xenon kitt og hive på ? Er det mulig og sette på det når bilen har xenon orginalt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ikke bare prøve å sette den pæren som virker der den som er røket, og få sjekket at det kun er pæren som er gått. Sånn var det hos meg. Kjøpte 2 stk. nye pærer på ebay, 550,- inkl. frakt! :) Møller skulle ha 1400,- pr. stk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har allerede prøvd en ny pære i lykta.. er ikke det som er feilen.. Møller er svine dyre ja!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har noe av det samme problemet. Min høyre xenon flimrer veldig når jeg kjører. Så plutselig kutter den ut, jeg får beskjed i kjørecomputern at lyset er gått, så kommer den tilbake med en gang. Dette gjentar seg veldig ofte. Nesten hver gang jeg er å kjører. Hvis den blinker heftig, 4-5 ganger på rad, så dør den. Da må jeg starte bilen på nytt for at den skal koble til. Har tilogmed fått beskjed av kjørecomputern at lyset er gåent, men har fortsatt lys.

 

Et smålyst hode sa til meg at det var releet som var gåent. Har bare ikke knødd meg til å bytte det enda for å se om det var det som er årsaken.

 

Kan gi tilbakemelding her hvordan det gikk på torsdag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke fått noe beskjed om at lyset er gått, sier ingen ting om det i kjørecomputeren min! gi meg gjerne tilbakemelding ja ! Koster ett sånt relee?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte også på ballastene/trafoene, ikke feilfri de heller. Hvilken pæretype har du? D1S eller D2S? På D1S står tenneren fast på selve pæra.

 

Har du prøvs å kryssbytte ballastene? sette den som ikke virker på andre sida. Er jo lette å ta ut de lyktene dine. Ville iallefall gjort det før du prøvde deg på noe rèle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har D1S pærer, kan jo prøve og kryssbytte ballastene som du sier, men hvordan i alle dager gjør jeg det ? Må jeg ta ut lykta ? Og hvordan ser denna ballasten ut ? : klø : Akkurat detta lykte greiene her har jeg 0 peiling på så trenger en skikkelig forklaring for nybegynnere !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.