Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en passat 3BG som jeg skal montere en abt frontspoiler på.

Det var ikke lim med frontspoiler, derfor lurer jeg på om dere har noen ideer på hva jeg skal bruke.

Frontsoileren skal festes utenpå nedre del på fangeren. dvs. den delen som ikke er lakkert. ( er ikke noen skrue fester på spoileren)

Hvis dere vet om hva slags lim som er best og hvor man får kjøpt det , blir jeg kjempefornøyd..

 

 

På forhånd takk :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

PL 400 ??? Sitter som bare f. på plast mm.

Bare et forslag. Tror den selges de fleste steder.

 

 

PL 400 er et en-komponent lim og tetningsmasse som løser de fleste limproblemer. Limer alle normalematerialer, også på fuktige og fettede flater. Hefter også under vann. Meget sterkt. Temperaturbestandig -40/+100 grader C. Opptar bevegelser mellom materialer. Fyller ut og er aldringsbestandig (40 år). Andvendes til båtbygging, alle typer innredning i hus, hytte, bil og båt. Overmalbar etter utherding med vannbasert maling.

PL 400 150g 70,-

PL 400 0,3 ltr. 90,-

pl400.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tor Håvard Jordet

Hei!

 

Har en passat 3BG som jeg skal montere en abt frontspoiler på.

Det var ikke lim med frontspoiler, derfor lurer jeg på om dere har noen ideer på hva jeg skal bruke.

Frontsoileren skal festes utenpå nedre del på fangeren. dvs. den delen som ikke er lakkert. ( er ikke noen skrue fester på spoileren)

Hvis dere vet om hva slags lim som er best og hvor man får kjøpt det , blir jeg kjempefornøyd..

 

 

På forhånd takk :-)

 

Rutelim sitter som tusan!;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjøpte sikaflex (eller sika drive eller noe) med Sika Aktivator for spoileren på bakluken. Har mye igjen hvis noen er interessert - holdbarheten er vel til uti august tror jeg.

 

Sitter som bare det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sika er bra. Jeg har limt alt med Sika 252.

 

Sideskjørt er limt fast til siden av bilen med dette, fronten er limt fast i orginalfangeren med dette, hekkskjørt er limt fast med dette på orginalfanger, og Vingen på taket er limt på (med 2 skruer i tillegg). Lim finker, men bare pass på å har RENE kontaktflater og husk å bruk MYE press når dette settes sammen. La det herde i minst 24 timer før du "tester" om det sitter. Selv om det ser tørt ut, så er det sikkert ikke det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

syvertsen. har patrone vært åpnet? sika drive herder fort hvis det kommer inn luftfuktighet lite tips

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, den er åpnet - sto holdbar til august hvis åpnet - har ikke sjekket den siden jeg brukte'n

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kent Quick Seal funker også veldig bra.

Brukes mye til å lime karroseri deler o.l.

Viktig at du husker på å matte ned de lakkerte flatene før du limer. Eller så vil det ikke få noe og hefte i. Bruk f.eks matteklut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.