Anbefalte innlegg

Noen som har/prøvd 18" på Audi 90Q 20V type 89?????

Jeg vurdere 17" og 18" nå, har litt lyst på 18" egentlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Inge Seljelid

Noen som har/prøvd 18" på Audi 90Q 20V type 89?????

Jeg vurdere 17" og 18" nå, har litt lyst på 18" egentlig.

 

Har ikke erfart dette selv, men skal vel gå greit med 18" på Audi 90 type 89, men vet ikke om du skal bruke 225/40, 225/35, 215/40 eller 215/35 18, det får orig.størrelsen på hjulet avgjøre (og hvor mye bilen skal senkes...)

 

Ellers kan du sette på 19" med 225/30 19 dekk (hvis du får tak i 19" felger med 4x108 boltsirkel da...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

18" kan nok by på litt snacks på en typ89.. Er mange som subber med både 16 og 17" så det gjelder å få innpress som passer og riktige dekk kombinert med en senking som funker.. Jeg subbet med mine 16" for med 205/50, men 205/45 var mer riktig og går bra. Min bror kjører med 215/40-17 og 40mm senk, det går vist fint.. Men tror det subber med full bil bak.. Er bak som er problemet.. Noen med 18" vet jeg ikke...

 

Er enklere med B4, der er det mangen med 18" og noen på forumet her med 19" og..

 

Men vil annbefale deg og få prøve før kjøp...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Runar Kopperud

Har ikke erfart dette selv, men skal vel gå greit med 18" på Audi 90 type 89, men vet ikke om du skal bruke 225/40, 225/35, 215/40 eller 215/35 18, det får orig.størrelsen på hjulet avgjøre (og hvor mye bilen skal senkes...)

 

Ellers kan du sette på 19" med 225/30 19 dekk (hvis du får tak i 19" felger med 4x108 boltsirkel da...)

 

 

 

19" hadde vært litt fet ja

 

Aldri sett en audi 80/90 med det. men kan ikke huske å ha sett noen med 18" heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Øystein Wilthil

18" kan nok by på litt snacks på en typ89.. Er mange som subber med både 16 og 17" så det gjelder å få innpress som passer og riktige dekk kombinert med en senking som funker.. Jeg subbet med mine 16" for med 205/50, men 205/45 var mer riktig og går bra. Min bror kjører med 215/40-17 og 40mm senk, det går vist fint.. Men tror det subber med full bil bak.. Er bak som er problemet.. Noen med 18" vet jeg ikke...

 

Er enklere med B4, der er det mangen med 18" og noen på forumet her med 19" og..

 

Men vil annbefale deg og få prøve før kjøp...

 

215/40/17 skal gå bra sier de. men har litt lyst på 18"

Skal en tur på ToresAuto i dag å høre litt, hva han kan tilby.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville uansett fått prøvd på, mye som spiller inn når det er liten klaring.. Min sluttet å subbe etter jeg monterte H&R istedenfor Eiker sitt B&G feks..

 

Litt OT, men driver din far med noe truck greier og din mor jobbet på Merkatilhidden eller noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Øystein Wilthil

Ville uansett fått prøvd på, mye som spiller inn når det er liten klaring.. Min sluttet å subbe etter jeg monterte H&R istedenfor Eiker sitt B&G feks..

 

Litt OT, men driver din far med noe truck greier og din mor jobbet på Merkatilhidden eller noe?

 

Har en slektning langt ut i gokk som driver med truck, men kjenner han ikke sånn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK!!

Tror han heter Seljelid Truckservice eller noe..!

 

Blir du med Bergen Lokallag til Våler eller?? Har du vært på noen av møtene/treffene våre?

 

Back to topic.. hvilken felger kunne du tenkt deg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skule ha 19, burde ma da bruke 215/35-19????

 

Har ikke akkurat mest peiling på store hjul.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde 215/40-17 på min 90Q 20V.

Det subba fælt. Men så var bilen senka MYKJE!

205/40-17 gjekk fint.

18" kan bli problematisk uten valsing av hjulbuer. 215 er ivertfall MAX.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 18" med 225/40..men ikke fått lagt nedpå ennå, så det ser desverre ut som litt allroad:mad:

 

"Riding high and rolling strong"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Org. dekkdimensjon på b3 er vel 185/60-14, mens på b4/coupe er 205/60-15. En på jobb skraper med 195/65-15 på 90-en sin, mens jeg har fin klaring nå, etter at jeg bytta til H&R/bilstein. Med bare slitte org. dempere og fjører var klaringa litt for liten.... ;) Så hva slags stivhet det er i understellet har nok litt å si.

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Inge Seljelid

215/40/17 skal gå bra sier de. men har litt lyst på 18"

Skal en tur på ToresAuto i dag å høre litt, hva han kan tilby.

 

Ta fram kalkulatoren og regn på 215/35 18 vs 215/40 17, så tror jeg ikke 18 tommerne skal by på mer subbing sålenge felgbredde, innpress og senking er like.

 

Til Runar J, 215/35 19 er en tomme større enn 215/35 18, dvs trolig altfor store hjul. 225/30 19 er mer riktig, men trolig også litt for stort og 225 bredden vil, på papiret i hvertfall, gi mer problemer med subbing enn 215... :=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eivind Windspoll

Org. dekkdimensjon på b3 er vel 185/60-14, mens på b4/coupe er 205/60-15. En på jobb skraper med 195/65-15 på 90-en sin, mens jeg har fin klaring nå, etter at jeg bytta til H&R/bilstein. Med bare slitte org. dempere og fjører var klaringa litt for liten.... ;) Så hva slags stivhet det er i understellet har nok litt å si.

 

mvh

 

Audi 20 20V Q har 205/50-15 som standard.

Hugs på dette er ikkje B4 med hjulbuer som cab. og cupe.

Audi glemte hjulbuer på denne...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Øystein Wilthil

OK!!

Tror han heter Seljelid Truckservice eller noe..!

 

Blir du med Bergen Lokallag til Våler eller?? Har du vært på noen av møtene/treffene våre?

 

Back to topic.. hvilken felger kunne du tenkt deg?

 

Er noe som heter Seljelid Truckservice.

 

Jeg kan ikke bli med til Våler, skal i utdrikningslag, men det hadde vært kult.

Har ikke vært på noen møter enda,

 

Var hos Toresauto igår, hadde ikke så mye i 18" til meg, men hadde en felg som het Blade 7,5x18 såg ganske bra ut, men han anbefalte meg å ta med bil og prøve det. hadde noen Alessio F1 og men de var 8x18 det blir nok litt for bredt for meg. må kjøre med 215/35/18 profil, Noen som har prøvd det? ubehagligt eller helt greit???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert fint å kjøre på det, man går jo ikke etter komfort når man velger dimmensjon akkurat, hehe!!

 

Men ikke gå over 7,5" i bredden nei, da har du litt større sjangs for at det skal gå bra..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

18" skal vel ikke være noe problem tror jeg.. Kan iallefall ikke forestille meg det, så sant du får på "rigktig" dekkdim.

 

Jeg har 18" på min coupe uten problem, selvom den riktignok har B4 skjermer.. Har 215/35-18 og da har jeg god klaring bak med 40 senk og foran går det helt fint med 50 senk. Aldri subba!!

 

Har sett et par 80/90 typ 89 med 18", og spesielt den ene jeg husker godt var en med 7.5x18" Azev A felger. Det så helt perfekt ut på den bilen. Som Øystein sier, ikke ha breiere enn 7.5 så går det nok bra.

 

PS: Jeg ble fortalt av Skolt ( merkeforhandler i Fr.stad ) at 17" aldri i livet ville passe på en audi 80 uansett. Så ikke hør på ALT du hører, prøv ut litt selv også. Beste er om du har en dekk/felg leverandør som lar deg prøve felg og dekk på bilen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor blir det problemer med subbing på større bredde enn 7,5?`Jeg henta sommerfelgene i kveld, de er 8*17, men det er da dekket som subber, og ikke felgen....dekket (225) er jo også bredere enn felgen, så slik jeg ser det i kveld burde det gå greit. kanskje har jeg en annen oppfatning i morra formiddag :D

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet med typ89 er jo at Audi helt glemte valsa ;) Dermed er fins det ikke kant på hjulbuene på disse bilene. Da vil jeg tro det er best med 18x7.5

 

Men, som jeg skrev litt lenger opp. Gjelder stortsett bare å prøve seg frem

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Breiere felg presser dekket lenger ut, kanksje ikke så mye på 225 dekk, men på 205 og 215 gjør det nok det... Mine gamle 195/50-16 dekk på 7.5" felg var bredere når jeg stablet de oppå hverandre enn 205/45-16 stablet på 7" felg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan jeg bekrefte at 17" og 225/45-17 går akkurat på coupe, med 40mm bilstein/h&r senk. Fikk montert sommerhjula i dag, endelig :D Har sa en halv finger klaring mellom styreledd og dekket. Det er 8*17 og ET 35. Pressa skjermen litt ut, så nå slipper jeg skraping selv ved fullt rattutslag og dumper ;)

 

Jeg vil derfor ikke anbefale 225 på 90 mao...

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

225 blir nok litt mye for en 90, iallefall om man skal holde seg til riktig rulleomkrets. Jeg hadde 225/35-17 på min gamle 80 sedan typ89. Brodern har denne bilen nå og kjører med samme dekk uten problem. Har også 15mm spacer bak (7.5 på hver side) på 7x17 ET35 felg, her har det subba èn eller kanskje to ganger med fullastet bagasje og tre mennesker baki.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.