Bensintrykkregulator: Flere navn på samme del?

Anbefalte innlegg

Hepp hepp. Hadde en thread om dette før, men tar den opp på ny, da den gamle har forsvunnet, og jeg har noe oppdatert info.

Har en '88 Audi 90w 2.3 NG som sliter litt med bensintilførsel (antar jeg). Symptonene er som følger;

Når jeg skal starte den, må pluggen på bensintrykksregulatoren være innekoblet, ellers dør motoren med en gang, som forøvrig er greit nok.

Derimot når motoren når en tempratur på 30-40 grader så begynner den å gå ugjevt og legger seg på en skikkelig lav tomgang. Må gi full gass for å få noe respons, noe som det blir litt rykkete kjøring av. Kobler jeg UT pluggen ved dette tidspunktet, roer tomgangen seg, og bilen går helt fint, bortsett fra at man merker den drar litt dårligere. Når nå motoren oppnår driftstempratur (70-90 grader) så kan pluggen igjen kobles til, og motoren går helt normalt.

 

Er det bensintrykksregulatoren som er ondskapen her? Har fått tak i pris på en brukt bensinmengdemåler, men litt usikker på om dette faktisk er samme del det er snakk om? Har hørt både bensintrykksregulator, bensinmengderegulator og bensinmengdemåler. Er alt dette samme sak?

 

Takk for synspunkter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Sveian

Hepp hepp. Hadde en thread om dette før, men tar den opp på ny, da den gamle har forsvunnet, og jeg har noe oppdatert info.

Har en '88 Audi 90w 2.3 NG som sliter litt med bensintilførsel (antar jeg). Symptonene er som følger;

Når jeg skal starte den, må pluggen på bensintrykksregulatoren være innekoblet, ellers dør motoren med en gang, som forøvrig er greit nok.

Derimot når motoren når en tempratur på 30-40 grader så begynner den å gå ugjevt og legger seg på en skikkelig lav tomgang. Må gi full gass for å få noe respons, noe som det blir litt rykkete kjøring av. Kobler jeg UT pluggen ved dette tidspunktet, roer tomgangen seg, og bilen går helt fint, bortsett fra at man merker den drar litt dårligere. Når nå motoren oppnår driftstempratur (70-90 grader) så kan pluggen igjen kobles til, og motoren går helt normalt.

 

Er det bensintrykksregulatoren som er ondskapen her? Har fått tak i pris på en brukt bensinmengdemåler, men litt usikker på om dette faktisk er samme del det er snakk om? Har hørt både bensintrykksregulator, bensinmengderegulator og bensinmengdemåler. Er alt dette samme sak?

 

Takk for synspunkter :)

 

Er dette en bil med K-jet eller KE-jet?

Høres ut som problemer med varmkjøringsregulator spør du meg...er kanskje den delen du mener? disse bilene har jo ikke noen annen form for regulering av trykket

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er som sagt 10v NG, så da blir det vel KE?

 

I følge Hamax Auto (Audi) så kunne det oppstå trøbbel med nevnte del..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm prata med Hamax i dag (igjen) og ifølge mekanikern jeg prata med på telefon, mente han at det kunne være en tempraturgiver som forvirra hjernen. Og om jeg stakk innom, så kunne vi finne delen, og han kunne samtidig vise meg hvor den satt, slik at jeg kunne bytte den selv.

 

Når jeg derimot kom ned dit, så hadde seff alle mekanikere dratt for dagen, og ingen kunne hjelpe meg.. Fyren på delelageret hadde ikke peiling hva slags giver jeg prata om, da det satt en drøss med tempraturgivere der visstnok, som kosta fra 500,- og oppover :rolleyes:

 

Sååå.. Da får vi se i morra da *sukke*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Daaa fikk man tak i en mekaniker, og en tempgiver som sitter på slangen fra radiatoren(?) ble bestilt, til den pene sum av 1055,-

Så vil det bare vise seg om det er noe hjelp i det..

 

Bilen fungerte however helt fint i dag også, så klart :|

 

Har også fått klarert at bensintrykksregulator, bensinmengdemåler og bensinmengderegulator så klart er tre forskjellige deler, og hele den greia komplett kosta 10-12.000, mente vår kjære VAG-mekaniker..

 

Noen som vil ha en 90q før jeg kjører den i elva?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Daa har man egentlig gitt opp litt :P

Setter saken på is, og 90'en blir transportert på henger til Trondheim i helga :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

egentlig har ikke du bensintrykksregulator på din bil på samme måte som nyere biler med elektronisk innsprut har..

 

enkelt forklart består innspurtet ditt (KE-jetronic og K-jetronic)) en mengdefordeler, varmkjøringsregulator, temp føler til vannet, og en kaldstartdyse.

 

selve "hjernen" i disse spruta er ikke så smart, men tar seg av tenninga til en viss grad

 

(men alt dette viste du kanskje??)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jo, ble opplært av mekanikeren på VAG, så kjenner litt mere til det nå, enn hva jeg gjorde når jeg starta tråden :P Menneh hele greia virker dyrt og håpløst, så 90'n blir dratt til Trondheim i helga av japansk arbeidskraft i form av en HiAce.

 

Tar opp jobben etter dimitering ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.