(Passer OZ Canyon 9x19 ET44 m/235/35 på 2002 A6?)

Anbefalte innlegg

Vil disse passe på min 2002 A6 1,8t quattro

 

OZ Canyon 9*19 et44 ??? med 235/35 dekk

 

bilen er senket 30 mm med eibach fjører

OZ_Canyon.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utover er det ikke noe problem. 9" bredde med ET44 tilsvarer 8,5" med ET 38 eller 8" med ET32.

Vet ikke hvor god plass det er innover på A6, men kan være fare for at det subber på innersiden enten i fjærbeinet eller når du svinger fullt.

Mulig du kan ha lavere innpress hvis felgen leveres i det, eller bruke en 5 mm spacer.

 

Av dekkdimensjon er den sikkreste 235/35x19. Kan også bruke 265/30x19 hvis du ikke vil ha så mye strekk i dekket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok , takker for svar....

Kjører i dag på 8*19 et38 med 235/35 , så jeg vil da anta at disse vil komme til å subbe på innsiden ... synd det for jeg fant et sett på finn som det var en grei pris på ... 2490,- per felg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

9x19 med ET 44 vil bygge 18 mm lenger inn og 6 mm lenger ut enn de du har nå. Da er det bare å måle.

Har du plass til 11 mm lenger ut så går det med 9x19 og en 5 mm spacer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ET 30 og har aldri subbet selv med full lastet bil ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ET 30 og har aldri subbet selv med full lastet bil ;)

 

Hvor brede er felgene da ? og hvilken dekkdimensjon bruker du ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor brede er felgene da ? og hvilken dekkdimensjon bruker du ?

 

Det er 8.5x19"

235/35/19. ET er 52, men har 20 mm adaptere på som gir ca ET 30.

Bilen er forøvrig senket 40 mm.

Slenger ved et bilde..;)

Felg.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med du har tenkt å handle hos Bigwheels som har kjempetilbud på de her felgene? 10.000 for 4 felger.. Skal ikke by på større problem å få de på, men mulig du må til med en liten spacer, både for å få de fint uti kanten og for å gå klar innerskjermen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nok til med spacer for å få de på. Med ET44 vil de sansynligvis ta imot på innsiden. Jeg ville heller brukt noen ekstar lapper på felger og kjøpt noen med ET som passer, feks: du får de vel også i ET32 om jeg ikke husker feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nok til med spacer for å få de på. Med ET44 vil de sansynligvis ta imot på innsiden. Jeg ville heller brukt noen ekstar lapper på felger og kjøpt noen med ET som passer, feks: du får de vel også i ET32 om jeg ikke husker feil.

 

Jeg tror kanskje 9x19 ET44 går klar på innersiden foran med orig.fjærer. Hender det er mer plass enn man tror... ;)

 

Dessuten med 9x19 ET32, så har man plutselig et sett felger som passer på ganske få biler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter min smak, så kommer felger med ET 44 for langt inn i hjulbuen. Så for at det skal bli fint, så må man vel space ut felgene uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter min smak, så kommer felger med ET 44 for langt inn i hjulbuen. Så for at det skal bli fint, så må man vel space ut felgene uansett.

 

Jeg har felger med ET47 bak på min A6 og er glad de ikke stikker lengre ut ;)

 

9x19 ET44 kommer bare 3 mm lengre inn enn 8,5x19 ET35 , så dette er nesten så langt ut felgen bør stikke før det kan begynne å subbe, spes med lav eller lastet bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så 9x19 et 44 vil gå på min A6 quattro uten å bruke spacere ????

Hvordan er det i forhold til de jeg i dag kjører på , 8x19 et38 ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så 9x19 et 44 vil gå på min A6 quattro uten å bruke spacere ????

Hvordan er det i forhold til de jeg i dag kjører på , 8x19 et38 ?

 

Som nevnt tidligere. Det vil bygge 18 mm mere innover og 6 mm mere utover. Jeg er usikker på hvor nye plass det er innover så her må du måle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om disse evt passer på Passat 3b?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om disse evt passer på Passat 3b?

 

Tipper det kanskje akkurat går. Prøvde 9,5x20 ET43 foran på min gamle 3BG og da butta felgen akkurat i fjærbenet. Men dette stikker 5mm lengre inn enn 9x19 ET44, så det er mulig det funker. Utover er 9x19 ET44 helt kurrant, som påpekt i tilsvarende tråder om samme felg på andre biler (A4, A6).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan det evt spaces ut vis det kommer for langt inn, eller vil det da bli problemer på utsiden ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan det evt spaces ut vis det kommer for langt inn, eller vil det da bli problemer på utsiden ?

 

Du kan nok space de ut til 9x19 ET39 uten at dette stikker utenfor foran. "Alle" biler subber foran ved dump og sving hvis man har ordentlig lav bil, men med 35-40mm senkefjærer og ok støtdempere er det mye som burde subbe som ikke gjør det.

 

Hvis disse felgene fortsatt er tilsalgs, hadde jeg løpt og kjøpt de hvis du liker designet og har litt planer med din 3B ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.