Hovedtreff, Vålerbanen - sommeren 2007

Anbefalte innlegg

Hvordan bilr det med støybegrensningen i år???

 

Samme som ifjord?

 

Samme som ifjord og foregående år ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det ikke hvert en ide å betalt boten få forhånd slik som gatebil gjør?

 

Da hadde kansje litt flere "versting" biler kommet... slik som S2'en til Frode Jørgensen, S2'en til EB, A3'en til TS... m.m?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det helt utelukket med prøveskilt? Selv om bilen er i bra stand og vognkortet er på plass..*hehe*

(vet det står sikkert i tråden her en stand, men er så mye om og men hver eneste gang.)

Er det ikke lov, har jeg et problem...da blir det en mindre golf 2 16v turbo på banen....

 

Hvis ikke lov, hvorfor er det lov på Rudsskogen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det ikke hvert en ide å betalt boten få forhånd slik som gatebil gjør?

 

Det er en bot pr støyovertredelse, ikke en fast bot for hele arrangementet uavhengig av antall overtredelser.

I 'tårnet' ved banen så sitter det en og følger med på støymålingene. Når grensen overskrides så får vi beskjed om det og må flagge av den aktuelle bilen. Hvis vi ikke flagger av og bilen bare fortsetter å kjøre og grensen overskrides igjen av samme bil så får vi bot. Skjer dette flere ganger med samme bil eller flere biler så får vi flere bøter.

 

Er det helt utelukket med prøveskilt? Selv om bilen er i bra stand og vognkortet er på plass..*hehe*

 

Hvis ikke lov, hvorfor er det lov på Rudsskogen?

 

Dette er krav som utleieren stiller, Vålerbanen tillater det ikke, mens Rudskogen tillater det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har jo vært skrevet at det ikke er lov med prøveskilter i flere år før hovedtreffet, men når vi kommer dit så kjøres det med prøveskilt like forbanna?

 

Blir det sånn i år også? Hvis Våler i år er så vanskelige at vi hverken får overnatte på banen eller kjøre med prøveskilt så må jo styret revurdere om Vålerbanen er den rette plassen å ha dette på. Kan jo ikke akkurat si at det virker som om vi er særlig velkommen der...

 

Jeg liker meg kjempebra på Våler ikke det, men de virker veldig vanskelig å ha med og gjøre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er tillatt å komme med prøveskilt for de som ikke skal kjøre på bane?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BTW, er det mulighet for vasking av bil på området eller?

 

Det er en bensinstasjon 1 km unna banen. Der er det mulig å vaske bilen.

Det er også vaskemuligheter inne på omerådet men av erfaring er det over 1 time kø for å komme frem til slangen.

Annbefaler å gjøre som veldig mange andre og ta med bøtte svamp pusseskinn etc av det du trenger og bare fylle en bøtte og vaske istede for å bruke høytrykks slangen inne på omerådet. (hvis du ikke liker å stå i kø da: haha : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er tillatt å komme med prøveskilt for de som ikke skal kjøre på bane?

 

Sevlfølgelig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har jo vært skrevet at det ikke er lov med prøveskilter i flere år før hovedtreffet, men når vi kommer dit så kjøres det med prøveskilt like forbanna?

 

Blir det sånn i år også? Hvis Våler i år er så vanskelige at vi hverken får overnatte på banen eller kjøre med prøveskilt så må jo styret revurdere om Vålerbanen er den rette plassen å ha dette på. Kan jo ikke akkurat si at det virker som om vi er særlig velkommen der...

 

Jeg liker meg kjempebra på Våler ikke det, men de virker veldig vanskelig å ha med og gjøre...

 

Helt enig Håkon, du kan få sagt det du!

Har sett i flere år at folk som har prøveskilt får kjøre på banen allikevel....

I fjor kjørte jeg 4er golfen på bana, og bare skrev opp reg.nr på bilen på den lappen vi fikk utlevert, når vi meldte oss på banekjøring, og 5 minutt etterpå skrudde jeg av skiltene på bilen og kjørte uten..ingen sa noe på det....(skrudde dem av siden bilen var til salgs)

Virker så dumt at på Rudskogen er det lov med raue skilt men ikke på Vålerbanen, syns dette er skikkelig råttent, men sikkert ikke noe klubben kan gjøre noe med...!

Jeg også liker meg godt på Vålerbanen, grei bane og kjøre på for å ha det litt morro!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lest gjennom igjen og ikke funnet svar på et spørsmål.

 

Strøm på området? for oss som evt kommer med campingvogn that is.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg var på gatebil nå i helgen så kan jeg ikke si jeg la merke til noe strøm noe sted. Men jeg telte vel ett 50 tals agregater som sto og gikk. (må legge til at jeg ikke gikk rundt og tittet etter stikk kontakter da)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gatebil sitt opplegg på Vålerbanen var jo direkte latterlig.. Først skriver dem ingen prøveskilt, men kan jo se på bildene, prøveskilt i fleng. Se bare på S1 prosjektet i klubben, den kjørte jo... Og jeg har ikke sett noen sted at den bilen har lisens.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gatebil sitt opplegg på Vålerbanen var jo direkte latterlig.. Først skriver dem ingen prøveskilt, men kan jo se på bildene, prøveskilt i fleng. Se bare på S1 prosjektet i klubben, den kjørte jo... Og jeg har ikke sett noen sted at den bilen har lisens.

 

Den har lisens

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har lisens

 

Da trekker jeg det isåfall det eksempelet tilbake.

Men så andre med røde klisterlapper :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det dukker opp mange spørsmål her, men det er dessverre de samme spørsmålene om og om igjen. Jeg mener ikke å være "frekk" når jeg sier at jeg ikke har mulighet til å besvare alle spørsmålene om og om igjen. Så en siste gang besvarer jeg enkelte spørsmål her, så må nesten resten klare å søke i tråden selv, evt. sende meg en e-post andreas.skotner@vwaudi-club.no.

 

Strøm på campingen?

I følge Våler Trafikksenter så ja.

 

Toaletter på campingen?

Ja, og dem er av typen fast installasjon

 

Vakter?

Ja, og dem går fra fredags kveld til lørdags morgen, og fra lørdags kveld til søndags morgen. Disse går på campingområdet. Selv vil jeg være på depot-området om nettene som vaktfunksjon der (uten at det skal være mennesker der).

Kjøring på bane

Trenger ikke forhåndspåmelde. Kun for medlemmer, men de som ikke er medlemmer kan melde seg inn på treffet for å kjøre. De som er medlemmer og har betalt banekjøring for et spesielt farget armbånd som viser at man har lov til å kjøre på bane.

 

Go-cart

4 timer på lørdag og 4 timer på søndag og gratis for alle betalende medlemmer

 

Inngang

Se i første innlegget til John ang. priser

Alle vil få et armbånd for betalt inngang og de som ikke har armbånd på seg vil bli vist ut av området.

 

Prøveskilt

Ikke tillatt nå og vil heller ikke bli tillatt på treffet for dem som skal kjøre på bane. Prøveskilter på biler som skal stille ut er selvfølgelig lov, men vil ikke bli sluppet på bane.

 

Teknisk kontroll

Alle biler skal ha teknisk kontroll og de som tar testen forbeholder seg all rett til å avvise biler uten grunn. Det som blir sjekket er bremseveske, dekkmønster, løse deler på utsiden av bilen, løse ting inni bilen, skilt mm.

 

Lisensbiler

Vi har MULIGHETEN til å sleppe ut lisens-biler på banen, men disse får ikke lov å kjøre i heat med andre biler. Er det lisens-biler som vil ut vil vi -prøve- å få det til.

 

Støygrense

Ingen biler må overskride 90dB - Biler som er over dette vil bli vist av banen umiddelbart.

Biler som sniker i køen

Funksjonærer og medhjelpere på treffet vil ha førsterett i køen ut på banen, dette da disse ikke har tid til å stå i kø.

Instruktører

Det vil være instruktører på banekjøringen for dem som ønsker å benytte disse. Det vil bli premieringen av beste sjåfør med instruktør. Her gir instruktørene poeng basert på 7 punkter slik som bremsing, sporvalg osv. Dette er gratis for alle som har betalt banekjøring.

 

KONTAKTPERSONER:

Treffleder: Jan Andre Tærud

Baneansvarlig: Thomas Wathne

Utstillingsansvarlig: Roger Kristiansen

Informasjonsansvarlig: Andreas Skotner

Sekretæriat: John Kopperud

Utover dette vil det være personell som hjelper til under de ovenstående ansvarsområdene, men disse har det overordnede ansvar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er litt interessert i å høre hvilke biler som skal kjøre på treffet jeg.. er det bare biler med godt over 200hk som skal på banen? eller er det noen som skal prøve noen litt mere motorsvake biler innpå der?

Hadde vært gøy å kjørt der, men vil jo liksom ikke være skillpadda på banen:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er litt interessert i å høre hvilke biler som skal kjøre på treffet jeg.. er det bare biler med godt over 200hk som skal på banen? eller er det noen som skal prøve noen litt mere motorsvake biler innpå der?

Hadde vært gøy å kjørt der, men vil jo liksom ikke være skillpadda på banen:P

 

På våre treff er det stor variasjon blant bilene som kjører på banen. Det er langtfra bare biler med drøssevis av hester som kjører, selv om man kan få inntrykk av dette om man ikke har vært så mye på treffene våre. Om jeg får bilen min til å funke skal jeg utpå med "bare" 139HK. Det pleier å funke helt greit ift. mye annet.

 

Bare for å nevne det: I fjor vant Luis førerbedømminga med en bil maken til din.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er litt interessert i å høre hvilke biler som skal kjøre på treffet jeg.. er det bare biler med godt over 200hk som skal på banen? eller er det noen som skal prøve noen litt mere motorsvake biler innpå der?

Hadde vært gøy å kjørt der, men vil jo liksom ikke være skillpadda på banen:P

 

Jeg har 300 i bilen min. Men den er stor og tung og ved flere annledninger er det golf 1 og 2 som har raskere rundetider enn meg. Det er alt fra trimma RS4 til org Polo som kjører så du har ingenting å bekymre deg for.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg stiller opp med 90 ville hester. Satser på å få kjørt noen runder med instruktør slik at jeg får mere flyt. (monterer catch tank til helga Andreas: rolleyes )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er litt interessert i å høre hvilke biler som skal kjøre på treffet jeg.. er det bare biler med godt over 200hk som skal på banen? eller er det noen som skal prøve noen litt mere motorsvake biler innpå der?

Hadde vært gøy å kjørt der, men vil jo liksom ikke være skillpadda på banen:P

 

Dette er viktig å få frem: Banekjøringen er åpen for absolutt alle. Om du har 50 eller 500 hester så er banen åpen for deg, og i fjor var det ca. 150 biler på banen av alle slag. Det er IKKE snakk om noe race på banen, det er for at du selv skal ha det moro å bli kjent med din egen bil. Om du har 1.0, 1.6 eller 4.2 motor har ingenting å si.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 runder pr Heat ? Er jo så vidt man rekker å få opp tempen i hjula det men :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det noe mulighet for å få tatt en runde på banen for litt rullende fotografering?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en bot pr støyovertredelse, ikke en fast bot for hele arrangementet uavhengig av antall overtredelser.

I 'tårnet' ved banen så sitter det en og følger med på støymålingene. Når grensen overskrides så får vi beskjed om det og må flagge av den aktuelle bilen. Hvis vi ikke flagger av og bilen bare fortsetter å kjøre og grensen overskrides igjen av samme bil så får vi bot. Skjer dette flere ganger med samme bil eller flere biler så får vi flere bøter.

 

 

Er dette tilfelle?

Isåfall må jo Gatebil betale på hundretusenvis av kroner i bøter grunnet støy...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en bot pr støyovertredelse, ikke en fast bot for hele arrangementet uavhengig av antall overtredelser.

I 'tårnet' ved banen så sitter det en og følger med på støymålingene. Når grensen overskrides så får vi beskjed om det og må flagge av den aktuelle bilen. Hvis vi ikke flagger av og bilen bare fortsetter å kjøre og grensen overskrides igjen av samme bil så får vi bot. Skjer dette flere ganger med samme bil eller flere biler så får vi flere bøter.

 

 

Er dette tilfelle?

Isåfall må jo Gatebil betale på hundretusenvis av kroner i bøter grunnet støy...

 

Dette er tilfelle ja. Vi får bøter for det antall som bryter støygrensen. Hva gatebil gjør vet jeg dessverre ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er tilfelle ja. Vi får bøter for det antall som bryter støygrensen. Hva gatebil gjør vet jeg dessverre ikke.

 

Går det ikke ann å finne ut det da?

Har da medlemmer her i klubben som er inne i Gatebil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.