Hovedtreff, Vålerbanen - sommeren 2007

Anbefalte innlegg

Gatebil har høyere støygrense enn Vacn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går det ikke ann å finne ut det da?

Har da medlemmer her i klubben som er inne i Gatebil..

 

SOm nevnt i noen tidligere diskusjoner så har Våler noen få helger pr år med 100db grense som de fordeler. Jeg vil tro (uten at jeg vet) at Gatebil som en den største inntektskilden får en av disse helgene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gatebil har som regel status som offisielt motorsportstevne/NBF-stevne (eller hva de nå kaller det) og får derfor tildelt en av helgene med andre støykrav.

 

Det er ingen vits å spørre mer om dette hr. Omdal, alt slikt har de ansvarlige her i klubben god oversikt over.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen får jeg meldt meg på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør du når du kommer ditt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

4 runder pr Heat ? Er jo så vidt man rekker å få opp tempen i hjula det men :)

 

Hvor står dette? Blir jo håpløst i så fall. 2 runder for å få temp på dekk og bil, 1 runde med stram wire og 1 runde nedkjøling? Må nok være litt flere runder vel : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er vel 4 runder og en nedkjølingsrunde..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du klarer å bruke 2 runder på å få varme i dekka dine så er jo det ganske drøyt. første runden for varme. hard pedal i 3 og så en avkjølingsrunde. for min del var det mere en nok for bilen. var på grensen til hva jeg syns er max temp på olje og vann for å ikke snakke om bremser. hadde sikkert tålt noen grader til men greit å være føre var. skal jo kjøre hjem fra treffet og. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er litt interessert i å høre hvilke biler som skal kjøre på treffet jeg.. er det bare biler med godt over 200hk som skal på banen? eller er det noen som skal prøve noen litt mere motorsvake biler innpå der?

Hadde vært gøy å kjørt der, men vil jo liksom ikke være skillpadda på banen:P

 

Dette er et punkt jeg synes klubben er meget bra på, at alle som vil får kjøre.. ifjor var det alt fra s-biler med masse motor til 3 med 1,6 på stylter på banen.. tipper alle hadde det minst like moro bak rattet!

 

Selv kjører jeg einser gti med 112 hk og storkoser meg... Men klart.. det er jo litt moro å legge in 5 gir der store audier skrur på bremsen da :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du klarer å bruke 2 runder på å få varme i dekka dine så er jo det ganske drøyt. første runden for varme. hard pedal i 3 og så en avkjølingsrunde. for min del var det mere en nok for bilen. var på grensen til hva jeg syns er max temp på olje og vann for å ikke snakke om bremser. hadde sikkert tålt noen grader til men greit å være føre var. skal jo kjøre hjem fra treffet og. ;)

 

2 runder på Våler er vel 4 km og såpass må det være for å bygge opp tempen hvis dekkene ikke har litt varme i seg når man starter eller at det er skikkelig varmt vær med sol.

Hvis man bygger bilen for å brukes på bane samt har skikkelige dekk, så kan man kjøre mange runder uten problem ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

6 runder er passe men det blir det vel ikke. 4 er for lite ja, så en får håpe det blir 5 i år. Var ikke der i fjor men året før. Da var det 4 runder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå er vi ikke mange i klubben som bygger banebiler foreløbig så for de fleste holder det jo. men, såklart enig. og en runde ekstra skader ikke så veldig. men som nevnt tidligere var det 150 biler utpå i løpet av helga i fjor. og det ble nok kø av dette. og da med 5 runder

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte jeg skulle prøve meg utpå banen for første gang jeg også. Har nesten ingen hester under panseret, vanlige dekk, høydehus-stuk og så mangler bilen min tak. Blir moro å prøve seg utpå.. Det er lov å kjøre med cab eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte jeg skulle prøve meg utpå banen for første gang jeg også. Har nesten ingen hester under panseret, vanlige dekk, høydehus-stuk og så mangler bilen min tak. Blir moro å prøve seg utpå.. Det er lov å kjøre med cab eller?

 

Jepp,cab er tillatt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det dukker opp mange spørsmål her, men det er dessverre de samme spørsmålene om og om igjen. Jeg mener ikke å være "frekk" når jeg sier at jeg ikke har mulighet til å besvare alle spørsmålene om og om igjen. Så en siste gang besvarer jeg enkelte spørsmål her, så må nesten resten klare å søke i tråden selv, evt. sende meg en e-post andreas.skotner@vwaudi-club.no.

 

Strøm på campingen?

I følge Våler Trafikksenter så ja.

 

Denne hørtes litt usikker ut så jeg sjekka selv med Norsk Trafikksenter, å de sa NEI.

Nå må dere f... meg bestemme dere da så vi kan finne ut hva vi må dra med oss nedover.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne hørtes litt usikker ut så jeg sjekka selv med Norsk Trafikksenter, å de sa NEI.

Nå må dere f... meg bestemme dere da så vi kan finne ut hva vi må dra med oss nedover.

 

Hvis Andreas har fått beskjed fra NT om at det er strøm på campingen så skriver han det. Hva NT sier til deg kan ikke vi stå for.

En litt hyggeligere tone er lov.

Her er det ikke vi som ikke kan bestemme oss men hva NT sier til oss og hva de sier til deg.

Vi kan ikke annet enn å gå ut med den infoen vi får.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne hørtes litt usikker ut så jeg sjekka selv med Norsk Trafikksenter, å de sa NEI.

Nå må dere f... meg bestemme dere da så vi kan finne ut hva vi må dra med oss nedover.

 

Jeg vet ikke, dessverre. Norsk Trafikksenter har sagt ja til meg og noe utover det kan ikke jeg stå for. Sier dem nei til deg så ville jeg ha sjanset på at det -ikke- er strøm der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang. VACN-TV på bane

Jeg har ansvaret for å få video fra treffet. Her vil det bli en del intervju med dere medlemmer og bilene deres, litt ustilling og litt banekjøring. Banekjøring vil være inside og outside. Noe filming vil være fra sidelinjen, noe på banen og noe i bilene. Her er det noen viktige punkter:

 

1. Så lenge jeg filmer på banen så vil jeg benytte egen bil til å filme fra for å få bevegelse i videoen. Bilen vil være opplyst (varsellys) slik at dere er klar over hvem bil og når den filmer. Fint om dere da tar hensyn til denne og gjør deres beste for å presetere foran kamera. Denne bilen vil også bli benyttet til å ta bilder (vi har fotograf på plassen). Denne bilen vil altså ikke være i høy hastighet, men "lunke" rundt på kanten av banen. Ikke brems for bilen, men hold avstand fra siden og klin til. Lat som den ikke er der (så langt det er mulig). I svinger må den naturligvis tas hensyn til. Dette blir informert på førermøte også.

 

2. Filming fra sidelinjen vil det være noe av. Pass på å konsentrere om kjøringen og for all del ikke se på jeg som filmer. Mennesket vil automatisk dra mot det man titter på, og hvis jeg er nærme nok banen, så... ja...

 

3. Dere kan GJERNE hjelpe til dere som har utstyr. Hvis noen ønsker å bidra til å få litt ulike video så blir jeg skremmende glad. Kan trenger hjelp til video typisk bullet-cam o.l. Hvis noen ønsker å komme på video er det også aktuelt for meg å sitte på i ulike biler for å filme -og- intervjue samtidig. Dette trenger IKKE være råskinn av biler, men heller mer "vanlige" biler.

 

4. All hjelp til å dekke treffet videomessig tas derfor imot med åpne armer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang. VACN-TV på bane

1. Så lenge jeg filmer på banen så vil jeg benytte egen bil til å filme fra for å få bevegelse i videoen. Bilen vil være opplyst (varsellys) slik at dere er klar over hvem bil og når den filmer. Fint om dere da tar hensyn til denne og gjør deres beste for å presetere foran kamera. Denne bilen vil også bli benyttet til å ta bilder (vi har fotograf på plassen). Denne bilen vil altså ikke være i høy hastighet, men "lunke" rundt på kanten av banen. Ikke brems for bilen, men hold avstand fra siden og klin til. Lat som den ikke er der (så langt det er mulig). I svinger må den naturligvis tas hensyn til. Dette blir informert på førermøte også.

 

Hehe, du tar sjanser med andre ord?

neida, kjekt for oss at du tørr ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke noe utstyr selv. Men hjelper gjerne til der det trengs. Skal kjøre på banen på lørdag så da er det bare å hoppe inn eller feste noe bullet cam på bilen eller lignende. Søndag skal bilen få hvile i solen(håpe) under utstillingen. Så da kan jeg bli dirigert til hva enn dere trenger mannskap til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå er vi ikke mange i klubben som bygger banebiler foreløbig så for de fleste holder det jo. men, såklart enig. og en runde ekstra skader ikke så veldig. men som nevnt tidligere var det 150 biler utpå i løpet av helga i fjor. og det ble nok kø av dette. og da med 5 runder

 

Er ikke snakk om noen banebil. Det er snakk om bilen jeg bruker hver dag, men jeg har sakte men sikkert gjort den litt mer egnet for banekjøring med større bremser, større radiator, stor oljekjøler osv.

Man oppdager hva som ikke strekker til og så prøver man å rette på dette. Til slutt kan man kjøre ganske mange runder uten at ting blir for varmt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var strøm der under gatebil, noen som vet om den står der permanent?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg håper alle som syter og klager ikke stiller.

Da blir det mere plass til meg på banen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men klart.. det er jo litt moro å legge in 5 gir der store audier skrur på bremsen da :P

 

Tror ikke banen er lang nok til at jeg når 5 giret en gang jeg =) hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når man betaler 200 kroner for bil og en person. Da trenger man ikke å betale noe mer for å kjøre på banen da ell?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.