Hovedtreff, Vålerbanen - sommeren 2007

Anbefalte innlegg

Jeg kommer kanskje en tur innom på lørdag, må bare først finne ut hva prøveskilter fra bærum til våler koster:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det forskjellig pris etter hvor man skal kjøre bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir vell litt dyrere når man skal kjøre igjenom flere kommuner gjør det ikke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir vell litt dyrere når man skal kjøre igjenom flere kommuner gjør det ikke?

 

Nope.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nope.

 

Gjør det ikke? sweet. da skal jeg hvertfall komme meg en tur innom. får se om det blir lørdag eller søndag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ligger det ligger det litt mer informasjon (som f.eks PROGRAM og PREMIER) her:

 

http://www.vwaudi-club.no/?s=event&event=1

 

Bra. :)

 

Eneste som kunne vært kjekt er ca når det er dømming. Så vet man når man "må" være der. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra. :)

 

Eneste som kunne vært kjekt er ca når det er dømming. Så vet man når man "må" være der. :)

 

Pleier ikke det være fra 10/11 til 13 da?

Skyt meg rett ned om jeg tar veldig feil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pleier ikke det være fra 10/11 til 13 da?

Skyt meg rett ned om jeg tar veldig feil

Det er nok ikke mye feil det. Jeg skal ha et møte med dommerne ca kvart over 10 på søndag, for å gå gjennom litt hva de skal gjøre, siden vi år har valgt å prøve med dommere som ikke har tilknytning til klubben.

Så vil de begynne bedømmingen ca klokken 11, og de vil drive på til de er ferdige. Det vil vel ta et par timer.

 

Det vil forresten bli en klasse til, nemlig fineste stereo, siden to av dommerne er to av norges beste bilstereobyggere med en rekke NM-seiere bak seg. Det er fint hvis de som skal være med i denne klassen er i nærheten av bilene sine, da disse vil sjekke montering, lydbilde og sikkerhet på anlegget. De vil også besvare eventuelle spørsmål og komme med noen tips til forbedringer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står 11 påmeldte der. Hvor finnes denne hen? Er ikke mann om å finne noe påmelding

 

Gå her:

http://www.vwaudi-club.no/?s=calendar

 

Klikk varseltegnet til høyre for treffet du ønsker å få påminnelse om. Dette er den som foreløpig vises som "påmeldt". Vil komme noe nytt her, men ikke før hovedtreffet dessverre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten ting,, Denne Wåleengen, er det en campingplass som er leid inn for helgen?, eller er det bare et område hvor vi skal stå? Og kommer det folk dit på fredags kvelden? Eller rettere sagt, går det an og komme om fredagskvelden?

 

Skyt meg visst det står lengre bak hr...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten ting,, Denne Wåleengen, er det en campingplass som er leid inn for helgen?, eller er det bare et område hvor vi skal stå? Og kommer det folk dit på fredags kvelden? Eller rettere sagt, går det an og komme om fredagskvelden?

 

Skyt meg visst det står lengre bak hr...

 

Dette er en plass vi skal campe på, siden vi i år ikke får sove på banen. Her kommer det mange på fredag, vil jeg tro. Så det er bare å komme på fredag.: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan legge til at det IKKE er en camping plass. Vålengen er bare en stort gressplen som vi skal campe på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok ikke mye feil det. Jeg skal ha et møte med dommerne ca kvart over 10 på søndag, for å gå gjennom litt hva de skal gjøre, siden vi år har valgt å prøve med dommere som ikke har tilknytning til klubben.

Så vil de begynne bedømmingen ca klokken 11, og de vil drive på til de er ferdige. Det vil vel ta et par timer.

 

Det vil forresten bli en klasse til, nemlig fineste stereo, siden to av dommerne er to av norges beste bilstereobyggere med en rekke NM-seiere bak seg. Det er fint hvis de som skal være med i denne klassen er i nærheten av bilene sine, da disse vil sjekke montering, lydbilde og sikkerhet på anlegget. De vil også besvare eventuelle spørsmål og komme med noen tips til forbedringer.

 

Mener det tok ca 3 timer med bedømmingen ifjor..... mye skyldes nok at bilene sto overalt og temmelig spredt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det tok ca 3 timer med bedømmingen ifjor..... mye skyldes nok at bilene sto overalt og temmelig spredt.

 

Ja, det er noen år siden jeg var med å dømte på hovedtreffet, og da var det jo noen færre biler, så jeg var nok kanskje litt optimistisk når det gjaldt tiden kanskje? Da sier vi tre til tre og en halv time, så skulle dommerne rekke over håper jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og når det gjelder dommerne, så kan jeg jo si litt om spredningen på dem.

Vi har bilopprettere

vi har bilstereobyggere

Vi har ambulansesjåfører

vi har mekanikere

vi har tuningeksperter

 

og resten vet jeg ikke helt hva driver med til daglig.

 

Men alle er interessert i bil, ikke nødvendigvis bare VAG, men det tror jeg kanskje er sunt, sånn at vi får folk med annen smak til å bedømme hva som er best med våre biler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er noen år siden jeg var med å dømte på hovedtreffet, og da var det jo noen færre biler, så jeg var nok kanskje litt optimistisk når det gjaldt tiden kanskje? Da sier vi tre til tre og en halv time, så skulle dommerne rekke over håper jeg.

 

Iogmed at banen er "stengt" på lørdagsnatta så er det faktisk muligheter for å plassere bilene litt mer samlet på søndag så da tror jeg nok det holder med 2-3 timer ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det at det blir teknisk kontroll der ell? Jeg har senka bilen og får sota vinduene på torsdag. hvordan går det tro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare teknisk kontroll i forbindelse med banekjøring. Det er vel bare for å se at ikke noe ligger å slenger i bilen, og kanskje sjekker bremsevæsken din. Varierer vel litt hvor grundig det er alt etter hvilke bygg det er osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk! tror alt er i orden på min:) gleder meg. men det er litt kipt at jeg må stikke kl halv sju på morran får å rekke fører møte:( men går nok bra:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mange år siden jeg stilte ut på treff, så jeg har ett par spørsmål.

 

Hvorfor er golf II/III og IV/V slått sammen? Og hvor er det blitt av Golf I?

Skjønner at Golf I skal stille i Classic, men har du f.eks en 1991 Golf Cab, skal denne stilles i Classic?

 

Det begynner vel å bli såpass menge biler i de forskjellige klassene at det må gå ann å ha en klasse på hver?

 

Her er hverfall VW klassene.

 

 

 

Classic

Golf II/III

Golf IV/V

Polo

Jetta/Vento/Bora

Passat

Passat >2001

Caravelle/Transporter/Caddy

Touran

Andre VW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje spurt om tidligere i tråden, men hvilke av dagene pleier det som regel og være mest folk der? Lørdag eller Søndag? Hvor mange biler har møtt opp i gjennomsnitt på Våler? Bare lurer fordi jeg er nyskjerrig ! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mange år siden jeg stilte ut på treff, så jeg har ett par spørsmål.

 

Hvorfor er golf II/III og IV/V slått sammen? Og hvor er det blitt av Golf I?

Skjønner at Golf I skal stille i Classic, men har du f.eks en 1991 Golf Cab, skal denne stilles i Classic?

 

Det begynner vel å bli såpass menge biler i de forskjellige klassene at det må gå ann å ha en klasse på hver?

 

Her er hverfall VW klassene.

 

 

 

Classic

Golf II/III

Golf IV/V

Polo

Jetta/Vento/Bora

Passat

Passat >2001

Caravelle/Transporter/Caddy

Touran

Andre VW

 

Klassene blir delt opp på helt andre måter under mindere treff. Problemet er at på hovedtreffet er det så vannvittig mange biler med at det er en nødvendighet å slå klasser sammen både med tanke på tiden det tar å bedømme og innkjøp av pokaler og ikke minst tiden det tar å dele ut pokaler. Var akuratt samme inndeling på hovedtreffet i 06

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje spurt om tidligere i tråden, men hvilke av dagene pleier det som regel og være mest folk der? Lørdag eller Søndag? Hvor mange biler har møtt opp i gjennomsnitt på Våler? Bare lurer fordi jeg er nyskjerrig ! :D
Det er VELDIG vær-avhengig!! Noen ganger har det vært massevis av biler på lørdag å ikke fullt så mye på søndagen,å noen ganger omvendt. Men siden utstillingen bruker å være på søndag er det mange som kommer søndags morgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.