Hovedtreff, Vålerbanen - sommeren 2007

Anbefalte innlegg

Her er jeg også enig. Jeg for min del var i helga på bane for første gang. Og må bare beklage overfor alle som ble liggende bak meg.:P Gikk ikke akkuratt i idealspor og effektiv kurvekjøring der nei.

Men opplevde det som ekstra stressende å ha en hel del lettere irriterte folk bak meg. Men om jeg på den andre side skulle sluppet forbi alle som kom opp på meg i svingene så måtte jeg vel nesten bare stått i kanten og sett på..

Så en inndeling i klasser ut fra erfaring på bane hadde jo vert et bra tilltak. Spørsmålet er vel hvor lett det er å gjennomføre noe slikt og skille ut "erfarne" fra nybegynnere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tusen hjertelig for et kjempe treff, tross en fryktelig kald natt og ett party telt som dro av gårde. he eh eh. bølle rides kommer sterke tilbake neste gang

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker også for et flott treff, mye fine biler og trivelige mennesker...

 

Ang banekjøringen så må folk fortsatt ha med seg at dette IKKE er noe konkuranse der man pirker på idealspor og bremsepunkt, vi kaller vel dette ferdighetskjøring så de som er flink på bane eller har raskest biler har på ingen måte mer rett til å utfolde deg utpå der enn den som er uerfaren og treg bil.

-Det blir alltid slik at det vil oppstå køkjøring på bane, folk er flinkere enn andre og noen biler er bedre satt opp for å takle svinger bedre, så folk må være flinkere å sammarbeide, så får heller han med millionævdien svelge stoltheten og slippe en pinnestiv einser forbi så alle kan får best utbytte av banekjøringen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig enig med Mr Perlemor her. Og om det blir umulig å komme forbi er det jo berre å slippe den nokre hundre meter forran så du har ei luke å kjøre på. Eller syns eg alt alle oppførte seg veldig bra på bane og der var få stygge episoder her i forhold til Gatebil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg har misforstått her nå, men var det virkelig så få einsere på treffet at dere bare delte ut en premie?

 

Jeg telte ihvertfall 9-10 einsere...

 

I følge dommerne var det bare 3-4 classic-biler de fant noe utstillernummer i, og den som vant var i en klasse for seg i følge dem. Jeg vet ærlig talt ikke, for jeg hadde det så travelt at jeg ikke hadde tid til å gå en runde å se på bilene engang.

 

Når det er sagt, så tror jeg kanskje at vi må vurdere å få til en premie for Rat-look, old-school og lignende, for det begynner å bli en del av de bilene, og din er et strålende eksemplar på en skikkelig gjennomført stil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der sa du noe bra Roger.

 

Egenklasse for de litt utenfor "normalen" kunne vært bra. Joachim skulle absolutt hatt premie i helga: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for ett kjempetreff!

Masse banekjøring og mange hyggelige folk.

 

Var litt småslækk på søndagen så jeg var borte i klubbvogna og blåste....:o

 

Ja, det var jo like greit at du blåste litt? ;) Det var dagens høyeste det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver her også; hvem hadde den dyp røde S2 Coupe'en som var på bane Lørdagen ?

Så den ikke på Søndag i det hele og store, var visst dratt hjem da ?

 

Den var parkert mellom gatekjøkkenet og pitboksene etter den hadde kjørt på bane.

Mener den stod ved en grønn S2 Coupe også ?

 

Hvem eier den ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for ett kjempetreff!

Masse banekjøring og mange hyggelige folk.

 

Var litt småslækk på søndagen så jeg var borte i klubbvogna og blåste....:o

 

Hehe, det var rart: klø :

Tok ikke sjansen på å kjøre selv når vi skulle hjem så jeg fikk sjåfør, hehe Trengte egentlig ikke å blåse da jeg merka jeg var laaangt fra edru i 1tia.

Å tusen takk for en hyggelig Camp/kveld/prat John-Arne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare si meg enig med alle her om at dette var ett knalltreff. Angrer på at jeg kun var der på lørdag

 

Jeg har noen ønsker angående banekjøringen. Jeg hadde ganske mye problemer med "køkjøring" spesiellt i svingene. Det var to hovedårsaker til dette. Svært mange med mer motorsterke biler ville ikke slippe meg forbi selv om jeg uten å ha de foran ville hatt betydelig raskere rundetider enn de. Er ganske frusterende når de drar fra 1-2 billengder på langstrekkene samtidig som de holder deg igjen i neste sving. Blåflagget har til nå vært lite brukt, kanskje på tide å bruke det litt mer og også presisere litt mer på førermøtet at det ikke bare er de som er raskere på langstrekkene som man bør slippe forbi.

 

Neste ting er forskjellen på erfaring på førerene som er på banen samtidig. Jeg skal ikke påberope meg å være noen ekspert, men jeg har kjørt nok på både våler og rudskogen til at jeg vet ca idealspor og bremsepunkter. Da blir det en del usikkerhet nå du har noen foran deg som kanskje bremser 50 meter før det er nødvendig og samtidig ikke kjører i nærheten av idealspor, vil de ha deg forbi eller er de bare usikre? På samme måte er det nok stressende når man er på bane for første gang å ha noen som ligger klistret på bakfangeren din og bare venter på en sjanse til å komme forbi.

 

Er det kanskje på tide at vi deler inn i "nybegynner" og "erfaren" som da kan kjøre i separate heat?

 

Helt enig, blå flagg må til. Ødlegger så mye da folk ikke slipper forbi, forstår ikke at folk ikke kan slippe forbi når de ser den samme bilen i speilet runde etter runde: bråk : ...Skulle tro folk ikke hørte etter på førermøte: mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for et fint treff, gikk da helt fint å campe på Vålenga...

 

Meget mye fint å se på på søndagen..

 

Synd Jørgensen, TS, Ensrud og KRB ikke kommer og kjører, men sånn er det. Men når vi begynner å konkurrere med Gatebil med antall besøkende, har jeg en liten mistanke om at dette problemet kan løse seg med tiden.: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge dommerne var det bare 3-4 classic-biler de fant noe utstillernummer i, og den som vant var i en klasse for seg i følge dem. Jeg vet ærlig talt ikke, for jeg hadde det så travelt at jeg ikke hadde tid til å gå en runde å se på bilene engang.

For alt jeg vet stemmer sikkert dette, bare stussa litt på at det bare var en premie.

 

Når det er sagt, så tror jeg kanskje at vi må vurdere å få til en premie for Rat-look, old-school og lignende, for det begynner å bli en del av de bilene, og din er et strålende eksemplar på en skikkelig gjennomført stil.

 

Takk takk :) Nå var jo ikke ambisjonene med rustfri å hente noen pokal da, men utfra andre biler i "samme stil" så kan dette kanskje vurderes :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var man omsider hjemme. Magan er vond, og trynet er stramt. Kjenner at man har vært på treff ;)

 

Dette er det artigste,og beste treffet jeg har vært på innenlands,og all honnør til vårt hovedstyre og alle som har medvirket for å få det til!

 

At campingen ble flytta til Wålengen viste seg å være bedre enn forventet,og det eneste minuset jeg kan komme på er manglende strøm,og bedre fasiliteter. Funka fint dette!

 

Pokal fikk man med seg hjem også,så jeg er strålende fornøyd. Varmer å få litt oppmerksomhet etter såpass mange timer i garasjen :)

 

Takk til alle sammen for en kjempehelg i solskinnet!

 

Nå er det bare å slappe av litt før man vender nesa mot Mantorp og BugRun.

 

mvh

Hans

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare si meg enig med alle her om at dette var ett knalltreff. Angrer på at jeg kun var der på lørdag

 

Jeg har noen ønsker angående banekjøringen. Jeg hadde ganske mye problemer med "køkjøring" spesiellt i svingene. Det var to hovedårsaker til dette. Svært mange med mer motorsterke biler ville ikke slippe meg forbi selv om jeg uten å ha de foran ville hatt betydelig raskere rundetider enn de. Er ganske frusterende når de drar fra 1-2 billengder på langstrekkene samtidig som de holder deg igjen i neste sving. Blåflagget har til nå vært lite brukt, kanskje på tide å bruke det litt mer og også presisere litt mer på førermøtet at det ikke bare er de som er raskere på langstrekkene som man bør slippe forbi.

 

Det som er problemet er vel egentlig at folk har vanskelig for å skjønne hva som er en rasker bil, men det er enkelt.

 

Se i speilet før, og etter hver sving. Er det en bil der da, som ikke var der forrige gang er dette en raskere bil.

 

Når du har konstantert at det er en raskere bil slipper du den forbi, har den mindre motor enn deg slakker du selvsagt på gassen, hvis den har mer motor en deg er det jo ikke noe problem, bare vis hensyn.

 

Presse seg frem og tuting er noe som ikke hører hjemme på en bane imho. Gå da og snakk med føreren av bilen etterpå, ev banevaktene, så sier de i fra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er problemet er vel egentlig at folk har vanskelig for å skjønne hva som er en rasker bil, men det er enkelt.

 

Se i speilet før, og etter hver sving. Er det en bil der da, som ikke var der forrige gang er dette en raskere bil.

 

Når du har konstantert at det er en raskere bil slipper du den forbi, har den mindre motor enn deg slakker du selvsagt på gassen, hvis den har mer motor en deg er det jo ikke noe problem, bare vis hensyn.

 

Presse seg frem og tuting er noe som ikke hører hjemme på en bane imho. Gå da og snakk med føreren av bilen etterpå, ev banevaktene, så sier de i fra.

 

Tutingen var nok unødvendig ja,men det skal strengt tatt ikke være nødvendig. Jeg kjører ikke for å "lulle" rundt banen,men å lære meg og kjøre rundene fortest mulig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare si meg enig med alle her om at dette var ett knalltreff. Angrer på at jeg kun var der på lørdag

 

Jeg har noen ønsker angående banekjøringen. Jeg hadde ganske mye problemer med "køkjøring" spesiellt i svingene. Det var to hovedårsaker til dette. Svært mange med mer motorsterke biler ville ikke slippe meg forbi selv om jeg uten å ha de foran ville hatt betydelig raskere rundetider enn de. Er ganske frusterende når de drar fra 1-2 billengder på langstrekkene samtidig som de holder deg igjen i neste sving. Blåflagget har til nå vært lite brukt, kanskje på tide å bruke det litt mer og også presisere litt mer på førermøtet at det ikke bare er de som er raskere på langstrekkene som man bør slippe forbi.

 

Neste ting er forskjellen på erfaring på førerene som er på banen samtidig. Jeg skal ikke påberope meg å være noen ekspert, men jeg har kjørt nok på både våler og rudskogen til at jeg vet ca idealspor og bremsepunkter. Da blir det en del usikkerhet nå du har noen foran deg som kanskje bremser 50 meter før det er nødvendig og samtidig ikke kjører i nærheten av idealspor, vil de ha deg forbi eller er de bare usikre? På samme måte er det nok stressende når man er på bane for første gang å ha noen som ligger klistret på bakfangeren din og bare venter på en sjanse til å komme forbi.

 

Er det kanskje på tide at vi deler inn i "nybegynner" og "erfaren" som da kan kjøre i separate heat?

 

Jeg for min del som kjører dieseldyr å er ikke like rask på langstrekkene som turbo bensin. Men vi var tre venner på banen en A4 1,8t, en RS2 og min allroad. Gliset på alle tre var like stort:) Men jeg observerte at jeg tok igjen en del av de "raske" bilene i svingene og at jeg var raskere der. Like så var jeg klar over at min bil var tregere på oppløpssiden og derfor fulgte nøye med i speilene slik at andre biler kunne komme forbi. Som nevt over er dette ikke et billøp men, en mulighet for å presse bilen på en måte som ikke er forenelig med offentlig vei. Jeg synes den løsningen som var valgt på Våler var en meget god en. Det er kun vanlig folkeskikk som skal til for at man kan mixe klassene og forsatt ungå "køkjøring". Anbefaler på det sterkeste å ha med en instruktør på en runde! det ga merkbare resultater samt man fikk enkle mål å tenke på når man kjørte resten av dagen. (Ingen er så gode at konstuktive tilbakemeldinger ikke er til nytte) Banekjøring er antageligvis den beste måten og forhindre alvorlige trafikkuhell!! Det skulle hvert som i Europa at det var åpent hver helg, slik at folk kunne presse grenser under kontrolerte forhold og ikke måtte ty til landeveien PGA manglende tilrettelegging.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angåandes køkjøring...

 

Eg køyrde mitt "råskinn" av eit dieseldyr,

og eg blir ikkje imponert nå visse med 2-3 ganger så mykje effekt,

samt med slics og racepreppa biler ikkje parkerer meg...

 

Så eg slepp ikkje slike forbi...

 

Eg gjorde som Roger Sandberg, hold sporet,

den bak har ansvaret.. :D Til slutt slapp eg den forbi,

men det var etter å ha satt eit eksempel....

Eg er ikkje redd dei med masse hk... :nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først og fremst. Tusen hjertlig for et veldig bra gjennomført treff! Et av klubbens beste opp igjen mine 4 år ihvertfall :)

Knallværet slo til og solkrem måtte kjøpes på lørdag ;)

 

For å legge til en liten ting på banekjøringen.. Om du ser at en bil ligger bak deg i en sving, men detter av på langsida, men i neste sving er like nærme igjen.. Slipp den forbi. Den har raskere og bedre svingkjøring en deg. Og det skader ikke deg å gasse litt mindre på rettstrekka (Du sparer drivstoff da vettu :P )

 

Så mitt ønske.. BLÅ-flagg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett tips angående merking på teknisk kontroll kan være å anskaffe whiteboard-markør og lignende som er lett å få bort fra ruten og ikke sprittusj, slik at man må frem med rødspriten for å få det vekk.

 

Banekjøringen fungerte meget bra synes jeg, selv om det var ett par som ikke ville slippe forbi, selv med instruktør i bilen, og det irriterte en del..

 

Greit nok at de kjørte ifra på langstrekker, men når man må bremse mye tidligere enn hva man må og ligge på halv hastighet gjennom svingene pga bil foran som ikke klarer tempoet er det til stor irritasjon i lengden. Endte opp med ett par tilfeller hvor man måtte hive seg forbi bilen foran ved nedbremsing og kaste seg på bremsen etter passering..

 

Ellers vil jeg bare takke for en knallhelg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for et kjempetreff, blir aldri feil å nyte solen og dyrke bilinteressen (og prøvesmake noen små kalde) i godt sosialt lag! Koste meg på campen og banen hele helga.

 

Fikk prøvd meg litt på banen for første gang og må definitivt si det gav mersmak.. Diesel dyret overrasket stort... Må si horna vokste fort i panna etterhvert som rundene sklei avgårde.. ble dessverre bare en tur søndag ettersom bremsene ga fra seg litt uheldige lyder men det viste seg heldigvis kun å være en bagatell.

 

Må si jeg og følte enkelte sjåfører på banen ikke viste spesiell interesse for speilene, frustrerende å komme inn i en god flyt for så ligge og stange runde etter runde på biler som det ikke er mulig å komme forbi. Men skjønner og godt at man glemmer seg litt i kampens hete, mye å tenke på der ute. spesielt om det er første gang og man forsøker finne bremsepunkt, turn in/out gir inn i sving osv.

 

En rimeligere bil bygget med formål å kjøre på banen står nå høyere på ønskelisten enn noen sinne.: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Må si jeg og følte enkelte sjåfører på banen ikke viste spesiell interesse for speilene, frustrerende å komme inn i en god flyt for så ligge og stange runde etter runde på biler som det ikke er mulig å komme forbi. Men skjønner og godt at man glemmer seg litt i kampens hete, mye å tenke på der ute. spesielt om det er første gang og man forsøker finne bremsepunkt, turn in/out gir inn i sving osv.

 

 

Det er som oftest ikke de som er på banen for første gang som er de verste til ikke å slippe forbi, desverre. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte på bane for første gang i helga:D Og det var kjeeeeeeeempe gøy!! Har ikke hatt lappen så lenge heller:P... følte det gikk bra på søndag(lørdag var det oppvarming:P). tok igjen biler i svingene men ble forbikjørt bra på langstrekkene:P...

 

Knalltreff!!!!!!!!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å legge til en liten ting på banekjøringen.. Om du ser at en bil ligger bak deg i en sving, men detter av på langsida, men i neste sving er like nærme igjen.. Slipp den forbi. Den har raskere og bedre svingkjøring en deg. Og det skader ikke deg å gasse litt mindre på rettstrekka (Du sparer drivstoff da vettu :P )

 

Så mitt ønske.. BLÅ-flagg!

Enig der men det blir jo opplyst på hvert eneste førermøte både på vintertreff og sommertreff men når man er på banen så kommer horna frem : rolleyes Enkelte er av den oppfatning at hvis man ikke klarer å kjøre forbi på rettstrekkene så slipper man heller ikke forbi biler bak som kjører teknisk mye bedre og kanskje har bedre understell. Skulle tro enkelte er livredd for å slippe forbil biler selv om man nesten blir overkjørt i svingene. Fikk selv oppleve det i helgen da jeg satt på med den sorte R32 Golfen...........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg rope høyest da jeg bare kjørte 4 heat på lørdag. Men ingen av de heatene hadde jeg problemer med dette. Alle jeg tok igjen la jeg meg bak i svinger og de la seg ut og slapp forbi såfort det var mulig. Så kan ikke si jeg kjenner meg igjen i det hele tatt. Men som nevnt så kjørte jeg bare 4 heat på lørdag og ikke noe på søndag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for et bra treff!

Artig med banekjøring, ble varm i skjorta etterhvert (søndag) var samt artig at jeg fikk slippe utpå sammen med Møller bilene (grunnen var vel det at jeg drev og justerte og mappet ny chip) stor takk til vaktene og det fine været! Beste treffet mitt hittil i klubben :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.