Finnmark: ska d aldri slutte?

Anbefalte innlegg

Æ sir bare en ting: SATAN kor d sku sne i dag!syns ikke æ har gjort anna enn å koste biln å måkke innkjørseln i hele dag!

D e jo greit me kvit jul, men va nu alt nødt t å komme på en eneste dag?

 

E d bare i Alta d har snedd i dag, eller e d flere plassa som har fådd vinter ijænn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det ikke ett eneste snøfnugg,takk og lov. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har no kommet litt her i hammerfest oxo, men det meste som kjem her forsvinn jo så fort det kjem et vindkast hehe..

 

Eg forsåvidt ønske meg masse sny for å få scooterføre, men der igjen så ønske eg ingen sny pga husbygginga hehe.. ikkje bare bare å bestemme seg før ka man vil ha :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har no kommet litt her i hammerfest oxo, men det meste som kjem her forsvinn jo så fort det kjem et vindkast hehe..

 

Eg forsåvidt ønske meg masse sny for å få scooterføre, men der igjen så ønske eg ingen sny pga husbygginga hehe.. ikkje bare bare å bestemme seg før ka man vil ha :)

 

Huse bygge du jo i h.fest, å du må jo uansett hive scootern på hengern før du kan kjøre nån plass, så du ka jo håpe på bægge dela.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Æ sir bare en ting: SATAN kor d sku sne i dag!syns ikke æ har gjort anna enn å koste biln å måkke innkjørseln i hele dag!

D e jo greit me kvit jul, men va nu alt nødt t å komme på en eneste dag?

 

E d bare i Alta d har snedd i dag, eller e d flere plassa som har fådd vinter ijænn?

 

Dere må gjerne dele litt med oss på Østlandet. Nå er om ikke annet kulda på plass, men skal man kunne kjøre Quattro trengs det en del av det hvite middelet også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere må gjerne dele litt med oss på Østlandet. Nå er om ikke annet kulda på plass, men skal man kunne kjøre Quattro trengs det en del av det hvite middelet også.

 

Skal sørover etter jul, kan ta med et par lastemeter da :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slutt å syt om at det kommer snø, jeg tar gjerne alt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huse bygge du jo i h.fest, å du må jo uansett hive scootern på hengern før du kan kjøre nån plass, så du ka jo håpe på bægge dela.

 

Hehe.. Ja du sir no nåkka der.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ikke sende noe sør-over a? Skulle gjerne ha litt hvit jul og nå som jeg har vinterbil nr 1, så skulle jeg tro jeg kom meg framover :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her, midt i landet våkna jeg til snøstorm. Snødde skikkelig tett til ca for en time siden,og nå regner det. Skal bli et morro føre etter hvert tror jeg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja da va det ikke mere sne igjen her i H-fest, regna helt bort no som vanlig.... Hælvetes plass...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja da va det ikke mere sne igjen her i H-fest, regna helt bort no som vanlig.... Hælvetes plass...

 

Bynne å minke hær åsså, men d kommer nok mer etterhvert...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir jo bare mindre og mindre med sny her hvert år.. til slutt så e d bare å selge scooteren hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å nu va vi fanmæ igang ijænn! Jaja, man skal væll kanskje ikke klage over kvit jul...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd det er så langt å kjøre opp dit :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd det er så langt å kjøre opp dit :(

 

Tar bare et døgn å kjøre...;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja hvis jeg drar nå er jeg der oppe på julaften. Min største drøm.. alene i alta på julaften (hørtes nesten ut som titelen på en film)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja hvis jeg drar nå er jeg der oppe på julaften. Min største drøm.. alene i alta på julaften (hørtes nesten ut som titelen på en film)

 

 

Haha.. Ja det kunne ha blitt en slager.. : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar bare et døgn å kjøre...;)

 

 

Nope...

 

Me vogntog ja....

 

Me bil 15-18 tima....:)

 

Bare før å kverrulere litt....

 

Kjøp dæ scooter, da e du gla når sneen kommer:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nope...

 

Me vogntog ja....

 

Me bil 15-18 tima....:)

 

Bare før å kverrulere litt....

 

Kjøp dæ scooter, da e du gla når sneen kommer:)

 

 

Træng ikke scooter, førr om 14dagers ti har æ 2.7TQ!

Vesst du bruke bare 15 tima, så e d fan ikke mye av tia du kjøre i nærhetn av fartsgrænsa;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge Gulesider kart så er det rundt regnet 190 mil fra Lillestrøm til Alta.

Kjøring i 19 timer med 100 km/h gjennomsnittsfart uten pauser.

Kan bli mer enn hardt nok ja :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge Gulesider kart så er det rundt regnet 190 mil fra Lillestrøm til Alta.

Kjøring i 19 timer med 100 km/h gjennomsnittsfart uten pauser.

Kan bli mer enn hardt nok ja :o

 

Men etter gule sider så kjører du Norge opp, vi kjører Sverige, det er lengere, men pga. bedriten vegstandard i Norge går det likevell mye fortere å kjøre gjennom Sverige. Dessuten har di høyere fartsgrenser, og lavere bøtesatser...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Træng ikke scooter, førr om 14dagers ti har æ 2.7TQ!

Vesst du bruke bare 15 tima, så e d fan ikke mye av tia du kjøre i nærhetn av fartsgrænsa;)

 

Sant nok, men e jo "bare" 180 mil.....

Men 15 tima e kansje drøyt, men vet nån som har jort d...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant nok, men e jo "bare" 180 mil.....

Men 15 tima e kansje drøyt, men vet nån som har jort d...:)

 

D e garantert nån som har gjort d, å d e sikkert nån som har gjort d fortere åsså, men æ trur nu ikke at æ ville ha satsa på å kjøre så fort så længe...å værtfall ikke på den hær tia av åre, kan fort være glatt over dalarna å mellom töre å alta...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nu bynne d fanmæ å bli nok sne syns æ. Va ute å måkka fræm biln i lag m jentongen i dag, å den sneèn som ligg på biln e bare d som har kommet i løpet av natta...

frøya-sne.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.