Anbefalte innlegg

Howdy Guys!

 

Har en sort 99 Passat Highline STV

 

Spekulerer i å sote baklyktene litt men sliter med å finne god sote spray, Noen som har noen tips eller dårlige erfaringer med å sote baklyter?

 

Evt. noen som kan sende meg i rett retning når det gjelder kjøp av spray?

 

 

Mvh

 

Jan D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Jan Døvik

Howdy Guys!

 

Har en sort 99 Passat Highline STV

 

Spekulerer i å sote baklyktene litt men sliter med å finne god sote spray, Noen som har noen tips eller dårlige erfaringer med å sote baklyter?

 

Evt. noen som kan sende meg i rett retning når det gjelder kjøp av spray?

 

 

Mvh

 

Jan D

 

 

Glem det! Blir sjeldent pent med sotningsspray på disse lyktene (blir mørkerøde - ikke sorte)

 

Tips! Spar pengene og kjøp In.pro sine godkjente sorte baklykter til bilen din! De er råstilige!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dropp sotsprayen og lakker lyktene, det blir mye jevnere og penere. Sotspray blir stygt i forhold til lakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare pass på å ha et par nye lykter til å bytte med når du har eu-kontroll. de er ikke spes glade for hjemmesota lykter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vanskelig å få det pent med sotespray ja, spesielt om lykta ikke er helt glatt liksom, ofte det er skrift på den liksom, om du skjønner, merking å slikt... der blir det stygt med sotespray... men har nå brukt det før jeg, på mopeden min for noen år siden :D sota blinklys og bremselys, hehe, ble ikke så aller værst :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det store problemet med å spraye baklyktene med uansett hva slags lakk er at du gjør dem mørkere så lysene blir veldig svake. Når bremselysene har samme lysstyrke som baklysene normalt sett har, så sier det seg selv at det er ikke så veldig lurt å spraye baklysene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Når bremselysene har samme lysstyrke som baklysene normalt sett har, så sier det seg selv at det er ikke så veldig lurt å spraye baklysene...

 

Hehe... Og bremse lys er fint å ha...

 

Kunne tenke meg den mørke finishen men ikke for alt i verden...

 

Har ikke så veldig lyst på en trailer i rævva...

 

Kan virke som originale sotede lykter er eneste veien til frelse...

 

Eller lexus lykter som jeg ser en del av dere har en forkjærlighet for... (ps ironi)

 

Jan D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sot i vei å kast på et ekstra bremselys i vinduet...har ikke fått noen trailer irævva ennå jeg vertfall..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Det store problemet med å spraye baklyktene med uansett hva slags lakk er at du gjør dem mørkere så lysene blir veldig svake. Når bremselysene har samme lysstyrke som baklysene normalt sett har, så sier det seg selv at det er ikke så veldig lurt å spraye baklysene...

 

Jeg lakket mine baklykter med Klarlakk blandet med svart, Lyktene ble helt svarte, men ble oversaset over hvor godt jeg så lyset gjennom dem. pluss at jeg har bremselys i bakruta, så det er ingen problem.

audi 3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bertil Farstad

Jeg lakket mine baklykter med Klarlakk blandet med svart, Lyktene ble helt svarte, men ble oversaset over hvor godt jeg så lyset gjennom dem. pluss at jeg har bremselys i bakruta, så det er ingen problem.

 

 

Har selv lakkert uttalige baklamper ved å blande sort lakk med klarlakk. Da har man også muligheten til å dosere blandingen riktig og resultatet blir ganske ok. Det lyser også forbløffende bra så lenge doseringen blir riktig.

 

Allikevel synes jeg det er ille å lakkere lykter som kan leveres i sort med full godkjenning. Ja, disse er mange ganger dyre, men du får aldri samme kvaliteten og dybden i glasset med lakkerte lykter som de godkjente sorte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

..pluss da dette E merket som kan være kjekt i forhold til å spandere 1000kr til på reserve lykter for EU kontrollen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe som ikke blir tatt opp her er hva onkel politi sier... Jeg sitter med personlig erfaring av å bli stoppet av blålystene -bare- fordi jeg hadde sotet baklyktene selv (da med "sotespray", eller transparent lakk som det heter). I Norges land er det ikke lov da man ikke får noen godkjenning på egen-sota lykter.

 

Fabrikkprodusert/godkjente lykter er alltid å anbefale, både for å kjøre lovlig og for utseende.

 

Èn eneste bot og man har spart inn igjen innkjøp av ordentlige lykter i stedet for Biltema-lakk til 70 spenn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.