Anbefalte innlegg

En liten stemningsrapport.

 

Alle kom seg helskinnet hjem etter en iskald og middels våt helg på Våler. Bilene fikk kjørt seg på banen, Walter dro med seg noen blanke vaser og pilsen ble fordøyd med godt humør.

 

Vi var så heldige å få tak på et partytelt av typen ekstra solid (OB Wiik-type), det viste seg å være nødvendig da regnskurene kom tettere en turbobilene på banen og Kong Vinter truet med å fryse oss stakkars syden-boere til is.

 

På en "rekognoseringstur" (dvs late vannet) oppdaget jeg en tønnegrill. Kull ble innkjøpt og grillen ble plassert inne i teltet, som hadde tre vegger. Etterhvert så begynte vår leder, Lars-Inge, å fyre med noen ferske furukvister, mens Johan "Pyro" Heide stirret intenst inn i flammene og la ut om sin eksplosive hobby, samtidig som han ønsket mer tennvæske på bålet. Det ble etterhvert noget røykfylt inne i vårt lille telt, jeg tror ikke det bare var pilsen som fikk folk til å blingse med øya... :D

 

Se bare hvor røykfylt det er her:

våler_telt.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe... Ser ut som dere koste dere...

 

Lurte litt på å ta en tur men jobben kalte som..... vanlig...

 

 

 

Jan D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, var også litt misunnelig. Jobben kalte på meg også desverre. Får satse på bedre lykke neste gang. Vil prøve og få med meg siste gatebil i sept. som plaster på såret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere aner ikke hva dere gikk glipp av...vi hadde det så vannvittig moro...både i teltet og på banen... :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte en tank bensin på banen, fordelt på 190 km. Blei noen runder..... Godt fornøyd med dekk, bremsene er nå så sarva at jeg måtte begynne å bremse i Arendal for å rekke å stoppe i Vennesla, og de fra før ikke så runde felgene har ikke blitt noe rundere. Bilen blei straffa hardt, men ba bare om mer. Kan ikke vente til understellet er oppgradert og bremsene ditto, da skal det kjørast ENDA hardere!

 

Det er utrolig enkelt å se hvilken rekkefølge man bør ta oppgraderingene i når man har kjørt på bane et par dager. Ikkeno mer effekt på meg før jeg kan stoppe kjærra, følte at jeg var bowlingkule på vei mot kjeglene på slutten av langstrekka. Ikke bra. Eller hva sier du Per?

 

Høydepunktet (det var mange) var likevel da jeg hadde spurt pent om jeg ikke kunne sitte på en runde med MTM RS'n til Jørn, og han gav meg muligheten til å kjøre selv. Greide ikke la vær å si ja. Det var en fantastisk mulighet til å kjenne hvordan det kan være. Med 450 hester. Med skikkelige bremser. Med alle de rette stagene og demperne. Med 325 bak og 245 foran, Gateslicks. 6 trinns kasse.

 

Åiåiåiåiåiåiåiå!

 

Sannsynligvis den dyreste turen jeg har hatt. Nå er det ingen vei tilbake. Jeg vil også ha en bil som føles slik. Litt sånn Go-Cart aktig med et atomkraftverk foran.

 

Kommer ikke staget mitt snart da????

 

Johan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helgen var konge bra, ryktes også at "standen" til Agder og Bergen lokallag var konge med mye fete biler..

 

Takker for turen på banen med deg Johan, artig... Men er enig med bremsene dine ja... Ble litt svett i pannen når jeg trodde du bremset moderat og du sa du hadde pedalen i bånn:rolleyes: ..

 

Bilen til Walter tok jo kaka på treffet, fy feite for en kjerre..!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ordet røykfylt får en ny betydning hvis dere tar turen innom drammen happycampers neste gang ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kenneth Jensen

Ordet røykfylt får en ny betydning hvis dere tar turen innom drammen happycampers neste gang ;)

 

Jo takk, vi så et telt som plutselig lyste opp på Fredag kveld. Lysglimtet ble raskt etterfulgt av mennesker som rømte teltet! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Johan Heide

Ikkeno mer effekt på meg før jeg kan stoppe kjærra, følte at jeg var bowlingkule på vei mot kjeglene på slutten av langstrekka. Ikke bra. Eller hva sier du Per?

 

Absolutt! For de uinnvidde, så kjørte jeg Johans bil på banen, det første jeg kommenterte til ham var at bremsene virket svake! Jeg tråkket nesten pedalen i gulvet, og følte egentlig ikke at det bremset nok.

 

Personlig kjøpte jeg nye Mintex klosser i dag, de skal på i morgen. Et nytt hjullager skal også inn, jeg kjørte ca 1100 km med rumlende lager denne helgen....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk slegga neste gang da Per, hørte du savnet den.....:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg glemte jo slegga hjemme, vi hadde hatt bruk for den for å flate ut Lars-Inge's hjulbuer. Han var så stolt over spacere på bakakselen, men glemte å sjekke om hjulene tok i skjermene....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeeg observerte finmekanikk av ypperste klasse.....:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finmekanikk var kanskje ikke det ordet jeg ville brukt... :D

 

Det funket greit helt til jeg pakket bilen på fredag og fylte tanken...da var det ikke noe særlig lengre...

 

Tipper vi satser på valse nå jeg.

 

Det er ikke tilfeldigvis noen som har tegninger på slikt liggende, tenkte jeg skulle lage selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Lars-Inge Andresen

Finmekanikk var kanskje ikke det ordet jeg ville brukt... :D

 

Det funket greit helt til jeg pakket bilen på fredag og fylte tanken...da var det ikke noe særlig lengre...

 

Tipper vi satser på valse nå jeg.

 

Det er ikke tilfeldigvis noen som har tegninger på slikt liggende, tenkte jeg skulle lage selv.

 

Jeg har tegninger! Hehe, ta kontakt bare du!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Lars-Inge Andresen

Finmekanikk var kanskje ikke det ordet jeg ville brukt... :D

 

Det funket greit helt til jeg pakket bilen på fredag og fylte tanken...da var det ikke noe særlig lengre...

 

Tipper vi satser på valse nå jeg.

 

Det er ikke tilfeldigvis noen som har tegninger på slikt liggende, tenkte jeg skulle lage selv.

 

er det eneren eller tre'eren du skal valse? jeg må til på min og snart....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er Einseren han må valse. Familiebilen hans ligner en Allroad i hjulbueåpningen, så der er det nok ikke nødvendig :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3'ern trenger det ikke foreløpig nei...men bare vent...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

par bilder til:

 

Flott johan i "nygd" positur :D

vålertreff, johan liten.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så de to "bowlingbilene" hehe

 

Heller dårlig sensur, men jeg er "selvlært":

vålertreff 2004! litt redigert.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.