Kumho, synspunkter på sommerdekk?

Anbefalte innlegg

Hei, lurte på om det er noen som vet noe særlig om Kumho?

 

Jeg kjørte Kumho piggfrie i vinter uten noe å bemerke, men nå er det sommer og må ha dekk til felgene jeg skal kjøpe. Hadde tenkt meg 245x40 zr 17 eller 235x45 zr 18.

 

Er det noen som har noe erfaring, er dette noe som er "greit" dekkvalg eller bør jeg ligge langt unna de!?

 

På forhånd takk for svar :)

 

Mvh Magnus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring er ikke så god, vannplaner lett og på cabben sklir de lett. Har hatt bedre dekk, men skifter til Nokian NRZi nå på lørdag

kumho712.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

billig er altså ikke alltid bra!? Er det det du mener?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde slike dekk på ex-S4'en i 235/45-17 og var godt fornøyd. Sporet en god del, men fungerte utmerket ellers..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde slike på min coupe gt, da i 195/50-15. Funka meget bra på den, men bilen var ikke noen racerbil akkurat da... (115gamp).

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finness det idet hele tatt en dimensjon til C4 karroseri som ikke sporer. Mine orginale 225x50zr16 sporer tom!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gamp=hester det da eller muldyr kanskje, hehe eh? : do :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ecsta-dekket til Kumho virker ganske populært i USA, etter det jeg har sett på Vortex-forumet, men det kom bare middels ut i en dekktest jeg leste for et par måneder siden (var det i Auto Motor og Sport tro?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å ha sett reklame for Kumho Ecsta på de gamle imsa-bilene faktisk. Var i alle fall Kuhmo-reklame, og så så jeg et bilde en gang. Det var en 80 IMSA med ecsta dekk i hvertfall. selvfølgelig verstingprofil :)

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv Kumho som piggfrie vinterdekk (C4) og har ikke noe å utsette på dekkene. Kjøper det gjerne igjen. Går ut i fra at sommerdekkene også er brukbare, men har ikke prøvd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører på Kumho sommerdekk for tiden. Ligger bra på veien. Men disse skal nok byttes ut til neste sesong. Blir forhåpenligvis nye felger og da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som kjenner til typhoon dekk da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skrives visst "Tyfoon". Jeg tror det er et dekk som er laget på utgåtte modeller fra Continental, altså helt greie billigdekk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skrives visst "Tyfoon". Jeg tror det er et dekk som er laget på utgåtte modeller fra Continental, altså helt greie billigdekk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde Tyfoondekk på den forrige bilen med god erfaring der også. Dekkene har svært myke sider og lager minimalt med støy, i tillegg til å ha gode dreneringsegenskaper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde Tyfoondekk på den forrige bilen med god erfaring der også. Dekkene har svært myke sider og lager minimalt med støy, i tillegg til å ha gode dreneringsegenskaper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm.. har tyfoon dekk på coupeen, og dreneringsegenskapene til de dekkene er helt håpløse synes jeg. Er ikke imponert over grepet på tørr asfalt heller, men de bråker lite.

 

 

Opprinnelig postet av Hermann Stakseng

Hadde Tyfoondekk på den forrige bilen med god erfaring der også. Dekkene har svært myke sider og lager minimalt med støy, i tillegg til å ha gode dreneringsegenskaper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"kumo" dekk er gode billig dekk.. kjører det selv... fungerer mye bedre enn typhoon :)

 

har ikke hatt prob med vannplaning...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.