Anbefalte innlegg

Har en veldig irriterende knirking foran på venstre side på min Passat 98-mod stv. Denne kommer når jeg svinger til venstre og gir på, spesielt når jeg setter i gang fra stillestående.

 

Mener at dette er noe jeg har hørt er flere som sliter med?

 

Kan det stemme at det er drivleddet som er gåent her? Skal på bilferie og kjøre 3000 km i sommer, så har lyst å få dette i orden til da. Er dette evt vanskelig å skifte selv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som det er en av bærearmene som knirker.

Er det drivknute er det mer klunking og dette høres lettetest ved å kjøre bilen i ring med fult rattutslag til venstre

 

Begge deler er enkle å bytte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Christian Johnsen

Høres ut som det er en av bærearmene som knirker.

Er det drivknute er det mer klunking og dette høres lettetest ved å kjøre bilen i ring med fult rattutslag til venstre

 

Begge deler er enkle å bytte.

 

Hmm... Er vel en slags knirke-klunking ja....;) Og merker som du sier mest når jeg gir på f eks i et kryss når jeg svinger til venstre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville sjekka over bærearmene først jeg.....kan jo prøve og vri litt på armene med et stort skrujern eller brekkjern for og se om du ser eller hører noe til lyden din.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke sett bort ifra at det er drivledd... Når jeg kjøpte min så knirket det fælt og jeg var sikker på at det var bærearmene, men den gang ei. Byttet begge drivledd og lyden forsvant. Ikke lenge etter kom knirkinga fra bærearm mm men det er en annen historie ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.