9x20 på 2000mod A6, hvilket ET?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe noen 9x20 felger nå men lurer på hva min innpress jeg kan kjøre med uten at det treffer skjermen. Blir ET30 for lite? eller må jeg gå for et høyere ET?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal kjøpe noen 9x20 felger nå men lurer på hva min innpress jeg kan kjøre med uten at det treffer skjermen. Blir ET30 for lite? eller må jeg gå for et høyere ET?

Er bilen senket en del bør du nok opp på ET 35-40. Hvilken bredde har du tenkt på i dekk? 225/30x20 blir mye strekk, men det er større sjanse for å slippe subbing.

Usikker på hvor god plass det er på bilen din. Jeg hadde 9x20 ET35 på gamlebilen og de stakk ca 5-6 mm utenfor buen foran.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det blir 225/30-20 dekk. Jeg har justerbart så jeg vil helst senke bilen så dekkene ligger kant-i-kant med hjulbuene.

Det vil ikke bli noe problemer innover med ET35-40?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det blir 225/30-20 dekk. Jeg har justerbart så jeg vil helst senke bilen så dekkene ligger kant-i-kant med hjulbuene.

Innover er det grei plass på A6en så det går greit. Med den dekkdimmen så får du som nevnt en god strekk så med ET 35-40 kan du senke en god del. Ville kanskje vurdert 235/30x20 på en så pass stor bil.

På A4en hadde jeg senket 55/40 og da var det litt luft mellon dekket og hjulbuen. Det hadde ikke vært noe problem med 1-2 cm mere senk både foran og bak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/30 20 går fint på 9x20, men bilen må være ordentlig lav, ellers ser det rart ut. Ellers har jeg veldig lite sans for hvordan det smale Nankang NS2 225/30 dekket ser ut på både 8,5x20 og 9x20 felg. Velg et annet dekk til en så stor bil som A6 er mitt råd. Eller gå opp til 235 som Inge sier dersom du ikke skal senke bilen 70mm. 9x20 ET35-40 støttes som et godt alternativ, 30 kommer for langt ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/30 20 går fint på 9x20, men bilen må være ordentlig lav, ellers ser det rart ut. Ellers har jeg veldig lite sans for hvordan det smale Nankang NS2 225/30 dekket ser ut på både 8,5x20 og 9x20 felg. Velg et annet dekk til en så stor bil som A6 er mitt råd. Eller gå opp til 235 som Inge sier dersom du ikke skal senke bilen 70mm. 9x20 ET35-40 støttes som et godt alternativ, 30 kommer for langt ut.

Jeg vil senke så mye som mulig. har justerbart så kommer til å skru ned så mye det lar seg gjøre. jeg bør da går for 225 dekk og ET35-40 da med andre ord?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil senke så mye som mulig. har justerbart så kommer til å skru ned så mye det lar seg gjøre. jeg bør da går for 225 dekk og ET35-40 da med andre ord?

Jo mere du vil senke jo høyere ET bør du gå for. Helst ikke over 40 da det er fare for subbing innover. Velger du ET 40 og 225/30x20 er du sikker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem felger har du valgt rune?

Har funnet felger jeg også! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem felger har du valgt rune?

Har funnet felger jeg også! ;)

Top Secret;)

Blir eneste settet i norge iallefall ;)

Du da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig i tvil om jeg skal gå for 225 eller 235 dekk, vil jo kunne senke mest mulig uten fare for subbing osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig i tvil om jeg skal gå for 225 eller 235 dekk, vil jo kunne senke mest mulig uten fare for subbing osv.

Da ville jeg valgt BF eller Pirelli 225/30 20. : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ville jeg valgt BF eller Pirelli 225/30 20. : rock :

Så nakang dekket er smalere enn BF eller Pirelli i den dimmen?

Hva med Falken? det er vel enda smalere igjen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Falken dekk er vel noe av de smaleste dekka du får.

235 i Falken tilsvarer nesten 215 i "vanlige" dekk. Er iallefall sånn på de gamle fk 451, vet ikke hvordan det nye fk 452 er? men det er vel sikkert likt ville jeg tro.

Det er også lettere å få tak i 225 dekk enn 235 dekk i 20". er ikke alle produsenter som lager 235 dekk i 20".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis nakang dekket blir litt vel strukket på 9" felg så burde jeg kanskje gå ned til 8.5" da?

Er det bedre plass bak enn foran på A6`en? kunne jeg evt hatt 9" ET30 bak?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å være helt ærlig, så hadde jeg aldri kjøpt nankang dekk, det er bare søppel rett og slett.

Kjøp et ordentlig dekk, som er bra på både vått og tørt. Det lønner seg.

225 en del strekk på 9" felg. 235 på min 8,5" felg med BF dekk har også faktisk litt strekk. Men det er sånn at det passer til felgen liksom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å være helt ærlig, så hadde jeg aldri kjøpt nankang dekk, det er bare søppel rett og slett.

Kjøp et ordentlig dekk, som er bra på både vått og tørt. Det lønner seg.

225 en del strekk på 9" felg. 235 på min 8,5" felg med BF dekk har også faktisk litt strekk. Men det er sånn at det passer til felgen liksom.

Jeg har kjørt i hele fjor sommer på nakang dekk og stiller meg uforstående til de som sier at dette er et dårlig dekk, fungerte utmerket på både vått og tørt føre med lite støy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis nakang dekket blir litt vel strukket på 9" felg så burde jeg kanskje gå ned til 8.5" da?

Er det bedre plass bak enn foran på A6`en? kunne jeg evt hatt 9" ET30 bak?

9" ET 30 blir i bredeste laget. Vil tippe felgen kommer en god cm. utenfor bak og mere foran. Selv med god strekk i dekkene blir det problemer.

Som nevnt i et annet innlegg er Nankangdekkene ganske smale, nesten som Falken. Det nye Falken 452 skal vist være litt bredere enn sin forgjenger 451.

Ser det sies at 235/30x20 bare leveres av noen få. Et kjapt søk ga 8 merker som hadde denne dimensjonen.

Jeg har også kjørt denne sesongen på Nankangdekk og er fornøyd skjønner ikke helt de som slakter disse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

If your not telling your im not telling mine! ;)

Det blir vel premiere på våler kanskje?

B.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

If your not telling your im not telling mine! ;)

Det blir vel premiere på våler kanskje?

B.

Skal ikke se bort ifra det, bare jeg klarer å bestemme meg for hvilke felger jeg skal ha.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt i hele fjor sommer på nakang dekk og stiller meg uforstående til de som sier at dette er et dårlig dekk, fungerte utmerket på både vått og tørt føre med lite støy.

Jeg anbefaler ikke Nankang 225/30 på 9x20 rett og slett fordi jeg synes ikke det ser bra ut når det strekkes. Ellers har jeg ingen kjennskap til kvaliteten. Hadde selv BF Goodrich i samme dim på både 8,5 og 9,5x20 og jeg mener det er et dekk som kler 8,5 og 9x20 mye bedre (ble riktignok superstrekt på 9,5x20). Jeg liker også mønsteret bedre på Pirelli og BF enn Nankang NS2.

9x20 ET30 er nok ikke å anbefale på A6 fordi felgen da kommer langt ut og er nærme skjermen pga 20 tom. Strekte dekk hjelper da lite fordi felgen kan subbe direkte i skjermen (som jeg har påpekt i mange tråden vedr dette).

Ellers har jo Hankook kommet med 265/25 20, hadde jo vært sjef bak på en A6 C5 med rett felgbredde og offset. : smil : Måtte i såfall være noe slikt som 10x20 ET45...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden 9" ET30 ikke går så går vel ikke 10" ET40 heller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden 9" ET30 ikke går så går vel ikke 10" ET40 heller?

10 toms felgen kommer 3mm lengre ut, men med samme dekk på begge felger (uten å ta stilling til hvilket dekk man kan bruke på 10x20) så havner toppen av dekket 10mm lengre inn og det hjelper endel på den rette bilen.

Ellers er det ingen fasit på hva som går, alt avhenger av dekk, stivhet, senking skjermbearbeidelse og aksept for litt subbing eller ei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

10 toms felgen kommer 3mm lengre ut, men med samme dekk på begge felger (uten å ta stilling til hvilket dekk man kan bruke på 10x20) så havner toppen av dekket 10mm lengre inn og det hjelper endel på den rette bilen.

Ellers er det ingen fasit på hva som går, alt avhenger av dekk, stivhet, senking skjermbearbeidelse og aksept for litt subbing eller ei.

Jeg får nesten bare måle litt og se hvor mye jeg evt må valse for å få det som jeg vil.

hvis jeg ikke er helt nedsnødd, vil 10" et30 bygge ca 10cm ut fra anleggsflaten på bremseskiva?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får nesten bare måle litt og se hvor mye jeg evt må valse for å få det som jeg vil.

hvis jeg ikke er helt nedsnødd, vil 10" et30 bygge ca 10cm ut fra anleggsflaten på bremseskiva?

Jepp måle og teste er veldig lurt. Ta f.eks en 8x18 ET35 felg, teip sammen 4 stk 5mm spacere, sett det på bilen og se sånn ca hvor ytterkant på da en 8x18 ET15 felg havner. Da vet du også hvor en 10x20 ET40 felg havner.

10 toms felg er 25,4 cm bred. Med ET0 vil det si at felgen bygger 12,7 cm innover fra navet/anlegget og 12,7 cm utover. Med ET30 forskyves dette så felgen bygger 15,7 cm innover og 9,7 cm utover. Så du tenker rett :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

10x20 ET45 vil det kunne smette innunder skjermene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.