9x20 på 2000mod A6, hvilket ET?

Anbefalte innlegg

10x20 ET45 vil det kunne smette innunder skjermene?

 

Vil nok trolig butte innover foran, men du mente sikkert bak og eneste måten å finne ut det på er å prøve eller måle deg fram... Kan jo også avhenge litt av om du har orig. fjærben eller noe tykkere. Stort sett er det bedre plass innover bak enn folk tror. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil nok trolig butte innover foran, men du mente sikkert bak og eneste måten å finne ut det på er å prøve eller måle deg fram... Kan jo også avhenge litt av om du har orig. fjærben eller noe tykkere. Stort sett er det bedre plass innover bak enn folk tror. ;)

 

 

Mente såkalrt bak ja. :) Bak så har jeg jo fjærene montert på akselen under bilen så det eneste som er i hjulhuset er demperen og den er jo relativt tynn.

Jeg forsøkte å måle litt igår og det ser ut som det er ca9cm til skjermkanten fra navet bak. med litt skjev måling. ;)

 

10x20 ET45 vil jo bygge ut 8.2cm så da vil det jo i teorien gå om man har plass innover.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mente såkalrt bak ja. :) Bak så har jeg jo fjærene montert på akselen under bilen så det eneste som er i hjulhuset er demperen og den er jo relativt tynn.

Jeg forsøkte å måle litt igår og det ser ut som det er ca9cm til skjermkanten fra navet bak. med litt skjev måling. ;)

 

10x20 ET45 vil jo bygge ut 8.2cm så da vil det jo i teorien gå om man har plass innover.

 

Jeg glemte å nevne i posten over at hvis man måler en felg fra ytterkant til innerkant, så er det bredere enn det felgbredden skulle tilsi. Dette fordi oppgitt bredde er felgbanen (og muligens litt av kantene). Derfor bør man prøve en felg på bilen og ikke bare holde på med en tommestokk ;)

 

Når 10,5 toms felg med ET47 går klar innover bak på en A6 C6, så går sikkert 10 tom med ET45 på en C5 ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da 20" prosjektet mitt gitt dritt så bumper jeg denne tråden igjen for tips.

 

9.5 ET 35. Vil dette fungere bak på A6`en?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da 20" prosjektet mitt gitt dritt så bumper jeg denne tråden igjen for tips.

 

9.5 ET 35. Vil dette fungere bak på A6`en?

 

Det vil nok stikke litt utenfor, så det kommer an på dekk og senk om dette er kjørbart eller ikke. Du burde nok hatt minst ET40 på 9,5 toms felg. Men hvis bilen er knallstiv, så kan det gå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil bare være bak det er 9.5" foran blir det evt 8.5"

Dekkene blir strukket så mye de må for å komme innenfor skjermen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil bare være bak det er 9.5" foran blir det evt 8.5"

Dekkene blir strukket så mye de må for å komme innenfor skjermen.

 

Ja skjønte at du snakket om bak, men det hjelper deg ikke så mye at dekket strekkes og stikker innenfor fordi 20 toms felgen havner så nær skjermen at den subber direkte i stålet. Skjedde på min Passat 3BG med 9,5x20 ET43 og da skjer det også på A6 hvis ikke bilen er høy (ikke pent) eller knallhard (vanskelig å få til selv med gewinde stilt på det hardeste).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte å legge til at det ikke er 20" det er snakk om lengre men 18"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte å legge til at det ikke er 20" det er snakk om lengre men 18"

 

9,5x18 ET35 bak med f.eks 225/40 eller 235/40 18 går nok ganske fint ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

9,5x18 ET35 bak med f.eks 225/40 eller 235/40 18 går nok ganske fint ja.

 

Strålende. Takk for hjelpen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bumper denne, lurer litt på plassen på a6 quattro c5. Noe håp å få på 10" et30 eller evt hvor mye må det dreies av for å gå på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bør strengt tatt være ET 35 og gewinde for att det skal gå , men med stiv nok senk så vil eg tro att det går bra med feks 245 30 19 dekk

 

Her er bilder av min når eg prøvdte 10x19 ET bak stikker 1,5 - 2cm utfor

 

 

 

06022000(003).jpg

 

06022000(001).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilket et var det?

 

Ops: flau : ET 20

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare å gi gass da med andre ord;) Er vel ikke forskjell på quattro og ikke mtp klaringer innover og utover?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare å gi gass da med andre ord;) Er vel ikke forskjell på quattro og ikke mtp klaringer innover og utover?

 

Gi gass! dett blir rått tror eg : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 9,5" ET 35 bak på min, det går iallefall bra mht plass innover, og ligger ca likt med hjulbuen utover. Da med 235/35/19 dekk. Framme ville jeg ikke hatt mer en 8,5-9" med et 35. Da ligger de fint til hjulbuen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde 8,5x20 med 245/30-20 dekk på A6en min (den med BBS LeMans).

Disse hadde ET 38 og gikk akkurat på plass. Hadde de hatt ET 39 ville de tatt i hjulopphenget (den "bøyde" alustangen som går fra undersellet og opp til demperen).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Edit: Gammel tråd! :o

 

Regner ikke med innlegget mitt fortsatt er relevant :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.