'98 A6 - Kupélyset blinker under kjøring

Anbefalte innlegg

Plutselig har kupélyset begynt å blinke under kjøring. Dvs.det blinker ikke hele tiden, men innimellom skrur det seg på og av igjen. Jeg har ikke halt klart å fange opp noe mønster i når dette skjer, men det kan virke som det skjer under eller rett etter kløtsjing.

Andre som har vært borti dette? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dæven, skjer dette andre også?: eek : Skjedde meg også her en dag. Har vært sånn siden det.. Ganske plagsomt egentlig. Lurer på om det er noen dårlige kontaker i en av dørene jeg.

 

Edit: 98' A6 2,5 TDI

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe...

Ja spesielt morsom er det ikke--

Skvatt jeg, når det skjedde min bil i sommer.

Skjedde 3 ganger på samme turen, men ikke

vært noe siden!

 

Audi A6 99"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har skjed med meg og at dørene låser seg. men på audisentere i bergen sier at det kan være fukt i låskassen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Peugeot Partner som vi har på jobb blinker i kupelyset hvis en dør åpnes under kjøring over 2 km/t (ja, to km/t). Vet ikke om det er sånn på Audiene også, men hvis det er tilfelle, så kan det være en dårlig kupelyskontakt på en av dørene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sannsynligvis en eller flere av dørlåsene ( med elektronikken ) som kødder til og ikke veit helt om døra er åpen eller stengt.

 

Tar antakeligvis synderen ved å lese av feillageret og skifte vedkommende lås.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Fint" at det er flere som har dette! Felles skjebne, felles trøst. Og forhåpentligvis løsning. Jeg er fersk eier av A6 Avant 99-modell, og fikk liknende symptom før helga. Hadde parkert i garasjen og låst bilen med fjernkontrollen, og plutselig åpnet bilen seg helt av seg selv. Låste, og den åpnet seg igjen. Noen ganger åpner den vinduene også, gjerne rykkvis. Slår på kupelyset også, som følge av at låsene åpnes. Jeg kjørte nettopp en tur for å finne ut om det er likedan under kjøring, og det er det. Prøvde å betjene låsbryteren på førerdøra mens jeg kjørte, og noen ganger virker den, andre ganger ikke. Og kupelyset blinker nokså ukontrollert. Må ihvertfall koble fra batteriet når jeg parkerer ute i regnvær, så jeg ikke finner bilen åpen og full av regnvann om ettermiddagen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Fint" at det er flere som har dette! Felles skjebne, felles trøst. Og forhåpentligvis løsning. Jeg er fersk eier av A6 Avant 99-modell, og fikk liknende symptom før helga. Hadde parkert i garasjen og låst bilen med fjernkontrollen, og plutselig åpnet bilen seg helt av seg selv. Låste, og den åpnet seg igjen. Noen ganger åpner den vinduene også, gjerne rykkvis. Slår på kupelyset også, som følge av at låsene åpnes. Jeg kjørte nettopp en tur for å finne ut om det er likedan under kjøring, og det er det. Prøvde å betjene låsbryteren på førerdøra mens jeg kjørte, og noen ganger virker den, andre ganger ikke. Og kupelyset blinker nokså ukontrollert. Må ihvertfall koble fra batteriet når jeg parkerer ute i regnvær, så jeg ikke finner bilen åpen og full av regnvann om ettermiddagen.

 

Dette virket ganske ekstremt da, : faint : GHOST CAR!: faint :

 

Ser jo ut som det er låsene som tuller. Skjer innimellom at jeg låser opp dørene, og alle dørene bortsett fra passasjerdøra åpner seg.: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har noenlunde samme problem. Hos meg står kupelysene ved bakdørene og bakluken på konstant, så jeg må bare koble de fra. De foran virker som de skal. Skulle gjerne ha fått fikset det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har snakket med mitt verksted, de har erfaring med samme feil. Er visst ikke uvanlig på disse bilene. I følge en av mekanikerene er det en bryter inni dørlåsen som vanligvis forårsaker dette. Alle de rare symptomene kommer sannsynligvis av defekten i dørlåsen, antakeligvis i førerdøra. Er vel noe kontaktvansker der da.

Men jeg ble litt overrasket første gang jeg oppdaget problemet, jeg hadde parkert og skulle ta et bilde av bilen med mobiltelefonen, og akkurat da jeg knipset så åpnet dørene seg : smil :

Er det noen som har erfaring med hva det koster å få reparert en sånn feil på VAG-verksted?

Min forhenværende Jeep Cherokee, som hadde IR-fjernkontroll, lot seg forresten enkelt åpne med en liten programsnutt i mobiltelefonen. Det var kjekt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plutselig har kupélyset begynt å blinke under kjøring. Dvs.det blinker ikke hele tiden, men innimellom skrur det seg på og av igjen. Jeg har ikke halt klart å fange opp noe mønster i når dette skjer, men det kan virke som det skjer under eller rett etter kløtsjing.

Andre som har vært borti dette? : klø :

 

 

Ser ut som ett problem flere har.

Eg hadde det problemet i 2 år som Ikkje Audi

klarte å finne ut, en feil som kommer og går. Til slutt fant eg ut at når man beveget korsryggen så kom lyset på og av og til kom dørsignal for Åpen bakdør førerside. Har elkektriske seter som har justerbar korsrygg. Hadde og en feil som viste på diagnose som Crash signal. Så det som eg har funnet ut er at det er en ledning som ligger inne i setet og som kortslutter i perioder. Og det at det stikker ut noen stålstifter imellom korsrygg og airbag. På min har disse slitt hull i ledninger.Det lyser iallefall ikkje lenger i min bil.: smil :

 

Crash signal er jo iforbindelse med airbagen og den ligger jo i setet. Det jo og ett lys under fører sete.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: bh : ja jeg er så gla i den bilen min,blinker og sikring går,og alarmen blinker. fått dianosen irr på ledning i dør sjåfør side.: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.