Sommeren 2007! (Hvilke felger til sommern?)

Anbefalte innlegg

Var vel litt vel optimistisk der ja.. pakken med de 2 manglende felgene mine er stjålet fra GLS sin fraktterminal i Danmark! GLS gidder absolutt ikke gjøre noe med saken, selv om avsender har kontaktet dem også. Anbefaler alle som handler fra Tyskland om å få pakker tilsendt med Deutsche Post/DHL, istedenfor å måtte forholde seg til et useriøst firma som GLS. Er definitivt verdt den eventuelle ekstra kostnaden.

 

Avsender jobber iallefall med å få sendt meg 2 nye felger...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så kjipt! Bruk riktig firma nå da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var vel litt vel optimistisk der ja.. pakken med de 2 manglende felgene mine er stjålet fra GLS sin fraktterminal i Danmark! GLS gidder absolutt ikke gjøre noe med saken, selv om avsender har kontaktet dem også. Anbefaler alle som handler fra Tyskland om å få pakker tilsendt med Deutsche Post/DHL, istedenfor å måtte forholde seg til et useriøst firma som GLS. Er definitivt verdt den eventuelle ekstra kostnaden.

 

Avsender jobber iallefall med å få sendt meg 2 nye felger...

 

Er det ikke typisk? hadde vel vært bedre om de andre to også hadde blitt rappa da, er vel ikke noe mer irriterende enn å sitte med 2 felger : bh :

Bruk Deutsche Post, DHL er bare tragiske, de bruker jo flere måneder på å få pakkene ut fra lagret sitt i norge. Hatt mange krasse telefoner til de ja : bh : Og de blir ikke noe bedre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Irriterende er bare mildt sagt.. og ja, hadde vært bedre om alle 4 ble stjålet, så hadde jeg sluppet å kikke på eskene med de 2 som ligger her. Har brukt 14 dager på dette tøyset nå, og det er like før jeg bare gir F og kjøper nye fra et annet sted. Faktisk første gangen jeg har hatt problemer med en handel på nettet, og selv om det ikke er butikken sin feil har jeg ikke særlig lyst til å kjøpe derfra igjen om dem skal sende med GLS. Fikk faktisk en mail fra GLS akkurat nå:

Det beklager jeg meget, men da vi i Danmark desværre kun er transitland kan vi desværre ikke hjælpe dig.

Med venlig hilsen / Best regards

Pia

Kundeservice GLS

Det er kundeservicen sin det : bh : "Vi kan ikke hjælpe dig"! Flott svar når kolli er blitt borte fra lageret til GLS.. : mad :

 

Bare å holde seg unna GLS heretter!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg endelig (for ca 1mnd siden) fått "nybilen" og satt på felgene som har ligget og ventet :) 8x18" med 225/40 sessanta-dekk. (Også fått sluppet den litt nærmere bakken og skiftet øvre og nedre grill)

forum.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk endelig på nye sko på min også rett før ferien. Zito Titan 8x17 med 225/45 Michelin Pilot Sport PS2 dekk...Synes det ble meeeget bra, og ikke minst så sitter bilen som en klegg med de dekka :) Beklager dårlige mobilbilder, men bedre kommer når jeg lager en egen tråd på bilen

29062007(005).jpg

29062007.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag kom endelig de 2 siste felgene mine, så da måtte jeg bare få dekk på med en gang! Tok kontakt med Christer på dekkskift.no, som selvsagt hadde tid i kveld : smil : Stor takk til Christer for godt utført arbeid og god pris på dekk og låsebolter :P Så da endte jeg opp med 4 stk nye Vredestein Ultrac Sessanta i 225/40x18 på Rial Daytona Race 8,5x18 ET30 (med TÜV-papirer) Hva synes dere?

 

(ja, jeg veit at bilen er skyhøy og at den skriker etter senk.. hehe det kommer!)

20070712_IMG_0184_1.jpg

20070712_IMG_0186_1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag kom endelig de 2 siste felgene mine, så da måtte jeg bare få dekk på med en gang! Tok kontakt med Christer på dekkskift.no, som selvsagt hadde tid i kveld : smil : Stor takk til Christer for godt utført arbeid og god pris på dekk og låsebolter :P Så da endte jeg opp med 4 stk nye Vredestein Ultrac Sessanta i 225/40x18 på Rial Daytona Race 8,5x18 ET30 (med TÜV-papirer) Hva synes dere?

 

(ja, jeg veit at bilen er skyhøy og at den skriker etter senk.. hehe det kommer!)

 

Det ble knallbra! : ja :

Kjøpte du felgene hos dekkskift også? Har veldig sansen for disse felgene :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal du ha! Synes disse felgene er knalltøffe selv :evil: Kjøpte dem i Tyskland, selve butikken jeg handlet i var greie nok, men fraktselskapet rotet en hel del, så jeg måtte vente 2 uker ekstra på de siste 2 felgene.. var lang ventetid ja! Ser nå at jeg faktisk kunne gått for 9,5x18 bak (godkjent det også)... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal du ha! Synes disse felgene er knalltøffe selv :evil: Kjøpte dem i Tyskland, selve butikken jeg handlet i var greie nok, men fraktselskapet rotet en hel del, så jeg måtte vente 2 uker ekstra på de siste 2 felgene.. var lang ventetid ja! Ser nå at jeg faktisk kunne gått for 9,5x18 bak (godkjent det også)... :P

 

Ble bra det! Fikk endelig felgene ser jeg! : smil :

Men når det gjelder om å ha 9,5 bak, så er det bare biler som kommer typegodkjent fra fabrikk at de kan ha forskjellig bredde forran og bak som kan få dette godkjent. Feks. Porche og en del BMW. Poå Audi og VWmå du ha lik forran og bak for å få det godkjent (om man i det heletatt gidder å godkjenne da : rolleyes )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble bra det! Fikk endelig felgene ser jeg! : smil :

Men når det gjelder om å ha 9,5 bak, så er det bare biler som kommer typegodkjent fra fabrikk at de kan ha forskjellig bredde forran og bak som kan få dette godkjent. Feks. Porche og en del BMW. Poå Audi og VWmå du ha lik forran og bak for å få det godkjent (om man i det heletatt gidder å godkjenne da : rolleyes )

Dette er vel ikkje heilt sant, så lenge ein har TUV godkjenning,

så må vel biltilsynet godkjenne dette!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det :) Ikke så mange som har disse, så det er litt moro. Men..godkjenning bør ikke være noe problem når det står i TÜV-papirene at det er en godkjent kombinasjon? Ikke det at det er noe problem for min del, men har iallefall oppfattet det slik at de må akseptere TÜV-papirene og godkjenne deretter? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal du ikke ta for god fisk. De gjør stort sett som de vil uansett, spørs akkurat hvor og hvem du møter på. Det er jo forskjellig praksis over hele landet. : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny bil i år. 235/35/19 RH AH. Lakk og senk i nær fremtid :)

 

attachment.php?attachmentid=69271&stc=1&

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sommerdekka mine kom på for et par mnd siden. Har bare ikke rota meg til å få lagt ut ennå. Kommer bedre bilder etterhvert;)

 

Men har 225/40/18 på 8.5" foran og 245/35/18 på 9,5" bak : rock :

 

Har ikke planer om å godkjenne dette hos biltilsynet, da jeg mest sannsynlig vil få et blankt nei:P Men både foran og bak er innenfor riktig rulleomkrets etc. Så i bunn og grunn er det 0 problem:) Ligger som støpt på veien. Senkesett kommer med tiden, da jeg må på en storservice med bilen til uka.. og det kom på litt kling..: mad :

Ta_foto-0032.jpg

Ta_foto-0033.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig ble det sommer hjul på meg å :D

neste på programmet er senking og spacere. for synes det ble høyt og langt inn til felgene...

DSC03015.jpg

DSC03016.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøffe felger! : ja : Spacere og senk blir prikken over i'en! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir disse i år;)

Dårlig mobilbilde kvalitet på bildet..

DSC04458.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble Pirelli P-slots(sluts) på meg gitt, med 175\50-14 Pirelli P600 dekk;) Dekkene måtte bli pirelli når det var pirelli felger;)

Picture00000055002.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble dette på meg: RSL CULT WHEELS i 8x14 et 20 med Dunlop Sp9000 i 195/45/14. Ble en pen strekk..

 

SP_A0065.jpg

 

SP_A0067.jpg

 

Beklager mørke bilder, men er tatt med mobil på kveldstid..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginale Audi 19" med 255/35-19 dekk.

a6 sommerdekk 2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.