Anbefalte innlegg

Tenkte på at siden vi nå er kommet inn i 2007 og lokallaget er blitt såpass stort som det er blitt, samt at vi kanskje vil prøve å arrangere litt mer i år enn vi har gjort tidligere, så hadde det kanskje vært en tanke å få omorganisert styret litt.

 

Mener ikke vi skal kaste det styret som er nå, for de gjør en flott jobb, men vi skulle kanskje hatt noen fler inn i styret så så vi får minsket arbeidsmengden til de som er nå, og kanskje fått litt flere muligheter til å arrangere/være med på forskjellige ting med klubben.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nettopp meldt meg inn i klubben, så jeg er ny!lurte på hvordan det foregår det styret og oppgavene der??hvordan er aktiviteten?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint at du tar dette opp Per.:)

 

Omorganisering er jo vel og bra.:)

Noen har den oppfatning at det trenger ikke skje så mye hele tiden,da kan man bli kjapt lei av folk (les f.eks meg). For min sin del så er møtevirksomhet 1 gang i mnd nok. Begynner vel å bli gammel.: klø :

 

Slik som styret har reflektert over ellers så er felles "hygge" som

  • Bowling
  • Felles kjøretur
  • Filmkveld med mat/drikke
  • Kjøre til Mo I Rana og møte medlemmer der

 

Vært oppe til tema før uten den helt store responsen. Kan jo nevne at det er ikke så stor oppslutning på mnd-møtene våre. Såklart kan ikke alle stille opp hver gang, men når det på snitt er "kjernen" av 3-4 stk som møter opp så tror jeg ikke at flere aktiviteter hjelper så mye. (Jeg har tatt feil før)

Dette tror jeg er et hovedproblem i alle lokallag når det gjelder aktiviteter og oppmøte.

Noen jobber, andre studerer og ikke alle har så mye tid etter jobb/skole til aktiviteter. Andre har mer fritid enn andre og det må vi respektere. Her må alle taes i betraktning. For min sin del så er jeg mer på jobb enn hjemme med samboer. Derfor har ikke jeg så mye tid til overs akkurat nå og fremover til aktiviteter med klubben utenom mnd-møtene våre. Derfor er det godt å vite at det finnes flere i lokallag Bodø som kan treffes til ulike aktiviteter.

En liten tankevekker kan jo være at det er flere aktive på forum enn deltakere på lokallagsmøtene våre,samt at noen har aldri møtt opp. Har vi i styret gjort en feil der?

 

Fordeling av for mange arbeidsoppgaver = flere kokker mer søl.

Jeg ser for meg at lokallaget trenger følgende

  • Lokallagsleder
  • Kasserer (lokallagsleder pr.d.dato)
  • Treff-ansvarlig
  • Lokallagskontakt

 

Mange av disse oppgavene er pr.d.dato samlet og fungerer greit på sin måte men alt kan forbedres.:)

 

Styret består pr.idag av følgende personer.

Tor Ness

Bjørn Sørheim

Bjørn Tore Inderberg

 

Jeg stiller min posisjon til disp.

 

Er du med i styret BØR du prioritere å møte opp på lokallagsmøtene våre og kunne ta i et tak når det trengs. Sier vel seg egentlig selv.

 

Jeg ruller ballen videre....

 

Mvh

Bjørn Tore Inderberg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker vi snakket om dette tidligere Per, da tror jeg vi ble enige om at det absolutt burde være plass til en ekstra "motor" hvis en slik vil bidra:)

 

Både jeg og BT har til felles at det blir knapt med tid innimellom, jeg hadde faktisk ikke hatt noe imot at noen andre hadde tatt noen av mine oppgaver, eller at f,eks organisering og kontakt opp mot treff hadde blitt tatt av noen andre. En egen person som treffansvarlig hadde nok vært kjekt ja, en person som sørget f,eks for at vi får stand på ACR, organiserer Streetmeet osv:)

 

Ellers anbefaler jeg flest mulig å møte på lokallagsmøtene, men jeg skjønner faktisk dem som ikke gidder å møte, for når 3-4 møter så er det kanskje ikke så fristende å bli med, kontra hvis vi hadde vært 10-12.. Men, noen må liksom starte med å komme slik at vi blir såpass mange:)

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett tips til aktivitet må jo være å ta en kjøretur inn i fjordtarmen dere bor ved, evt andre ruter. Jeg kjenner flere som kunne tenkt seg og deltatt på møter/treff både på Fauske og Rognan. Blir liksom langt og kjøre til Bodø når man ikke kjenner noen av de som holder til der. Send kanskje da invitasjon til medlemmene i området. Tror dette kunne vært en piffer for og få opp spiriten blant medlemmene som bor i de grisgrendte strøk. Mulig dette er en skivebom, med følgende svar at det må jo være bedre at dere på bøgda tar turen hit. Kaskje oppmøtet i Bodø kunne øke endel etter man knytter litt bånd.

 

Det hadde vært kjekt at dere faktisk kunne tenkt dere dette samtidig som vi fikk lufta bilene litt. Jeg tror interessen er stigende så det kan være rett tid og få igang noe.

 

Skjønner de som har mye og gjøre. Finnes det ubrukte ressurspersoner som har tid, bør jo kanskje de brukes for det de er verdt. Min mening da.

 

Mvh Ben

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare nysgjerrig jeg, men hva gjør en "lokallagskontakt"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare nysgjerrig jeg, men hva gjør en "lokallagskontakt"?

 

Det burde vel kanskje være vi som spør deg om dette :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, joda, ser den! Men jeg er lokallagenes kontaktperson i hovedstyret = lokallagskontakt. Var derfor bare nysgjerrig på hvilke arbeidsoppgaver som var tiltenkt en lokallagskontakt i et lokalag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro det vil gå i f.eks hvis vi blir kontaktet av en annen bilklubb om f.eks arrangering av treff e.l.... Da vil det være lettere for dem å kontakte en i lokallaget enn noen som sitter i Oslo..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si meg enig med Ben i det han sier!trur det er viktig at man kan møttes på forskjellig plasser rundt om salten.da vil intr bli større!!! det er jo det vi er ut etter at man kan møttes og prat bil og det sosiale

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig. Det er vel bare de siste par årene det har vært en merkbar oppgang i aktivitet i lokallaget, så tidligere har det vel ikke vært så mye utenom møtene 1 gang i mnd.. men det håper jeg vi skal klare å få gjort noe med i løpet av dette året :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare nysgjerrig jeg, men hva gjør en "lokallagskontakt"?

 

Mail, sms og telefoner om skiltplater, kontakt med lokale forhandlere osv.

Egentlig alle de småtingene som faller utenom andre områder.

Er ikke store jobben altså: smil :

 

Men, folkens. Forslag til en fremtidig struktur?, rent bortsett fra den som jeg og BT foreslår:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke helt hva slags struktur det er i de andre lokallagene....

Noen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke helt hva slags struktur det er i de andre lokallagene....

Noen som vet?

 

Stort sett lokallagsleder, kasserer, sekretær og to styremedlemmer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stort sett lokallagsleder, kasserer, sekretær og to styremedlemmer.

 

Jeg anser dette som veiledende og ikke retningsgivende eller hur?:)

 

 

Er det noen her som kunne tenkt seg til å påta seg et verv i lokallaget?

Hvis noen er interessert så kan vi sikkert votere og så delegere dette på kommende lokallagsmøte:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er jo veldig glad i å pushe folk på treff, og har fri annenhver uke, så har litt tid til overs for å ordne med sånt...

Kan jo ha meg i baktankene hvis dere trenger en slik en :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er jo veldig glad i å pushe folk på treff, og har fri annenhver uke, så har litt tid til overs for å ordne med sånt...

Kan jo ha meg i baktankene hvis dere trenger en slik en :)

 

 

En treffansvarlig hadde sikkert ikke vært dumt nei, du har selv etterlyst et større engasjement fra klubbens side:)

Har du anledning til å komme på søndag på lokallagsmøte?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En treffansvarlig hadde sikkert ikke vært dumt nei, du har selv etterlyst et større engasjement fra klubbens side:)

Har du anledning til å komme på søndag på lokallagsmøte?:)

 

Vet ikke. skal jobbe ekstra i helga, men kan prøve å få ordna så jeg jobber tidlig på søndag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes at det er fint at noen melder sin interesse her.

Har prøvd å nå Tor i 2.dg uten svar,men jeg skal fortsette å prøve å nå han.

Regner med at det blir flere som ønsker å ta del i styret,så en loddtrekning/avstemming bør gjøres uansett. Det blir feil å avklare noe nå først på søndag ettersom ikke alle deltar i forumet og ikke får med seg denne info'en. Ingen skal utestenges for tilbud her. Finnes en rekke personer utenfor forum som er en ivrig VAG tilhenger.:)

 

For de som ønsker å delta i styret,gi Bjørn en PM på dette.

Gi i tillegg uttrykk for hvilket ansvar du vil ha i styret.

 

Jeg ser for meg at det først blir en avklaring av "nytt" styre 25.feb. slik at alle har mulighet til å gi sin mening.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes at det er fint at noen melder sin interesse her.

Har prøvd å nå Tor i 2.dg uten svar,men jeg skal fortsette å prøve å nå han.

Regner med at det blir flere som ønsker å ta del i styret,så en loddtrekning/avstemming bør gjøres uansett. Det blir feil å avklare noe nå først på søndag ettersom ikke alle deltar i forumet og ikke får med seg denne info'en. Ingen skal utestenges for tilbud her. Finnes en rekke personer utenfor forum som er en ivrig VAG tilhenger.:)

 

For de som ønsker å delta i styret,gi Bjørn en PM på dette.

Gi i tillegg uttrykk for hvilket ansvar du vil ha i styret.

 

Jeg ser for meg at det først blir en avklaring av "nytt" styre 25.feb. slik at alle har mulighet til å gi sin mening.

 

Helt enig med deg Bjørn Tore.

Alle må få muligheten til å melde sin interesse, og ikke minst så er det jo viktig at medlemmene blir fornøyd med styret.

 

Jeg synes at de som er i styret pr idag gjør en god jobb,og jeg håper dere alle fortsetter i styret, ikke minst pga den erfaringen dere har, men det er kanskje litt mye for 3 personer om vi skal prøve å profilere oss litt mer i fremtiden, og kanskje (forhåpentligvis) klare å verve flere medlemmer.

 

Hvordan får vi informert de som er utenom forumet? Blir det sendt sms eller mail eller...??

Hadde jo vært flott hvis vi får litt mer respons på dette. Det er sikkert andre som ønsker seg inn i styret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig med deg Bjørn Tore.

Alle må få muligheten til å melde sin interesse, og ikke minst så er det jo viktig at medlemmene blir fornøyd med styret.

 

Jeg synes at de som er i styret pr idag gjør en god jobb,og jeg håper dere alle fortsetter i styret, ikke minst pga den erfaringen dere har, men det er kanskje litt mye for 3 personer om vi skal prøve å profilere oss litt mer i fremtiden, og kanskje (forhåpentligvis) klare å verve flere medlemmer.

 

Hvordan får vi informert de som er utenom forumet? Blir det sendt sms eller mail eller...??

Hadde jo vært flott hvis vi får litt mer respons på dette. Det er sikkert andre som ønsker seg inn i styret.

 

Tenkte å meddele dette førstkommende søndag. Slik jeg ser det er det 3 "ledige" plasser i styret. Men dette må alle bli enige om,her finnes ingen fasit.:) Bør vel være 4-5 i styret.

Jeg har ikke gjort noe jeg: haha : Kun ren formidling etter at Bjørn tok over rollen som lokallagskontakt.

 

Kan sende ut en gruppe sms etter å ha pratet med Tor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stiller fortsatt min plass til disp. Kommer til å ta over en større rolle i et annet styre og interessen for bil har "dabbet" litt av de siste årene. Synes derfor at noen med mer fritid og lyst kan ta over min rolle og vervet i styret.

 

Dere som ønsker en plass i styret kan ta kontakt med Bjørn slik at vi får laget en liste samt votere på flere verv.

 

Styret får etter påske sette seg ned og finne ut hvor mange verv som vi har behov for.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er Tor Ness her inne på forumet? Hadde litt kontakt med han for noen år siden. Blant annet da vi hadde ett treff i Balangen, for en del år siden:) Noen andre her som var med da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er Tor Ness her inne på forumet? Hadde litt kontakt med han for noen år siden. Blant annet da vi hadde ett treff i Balangen, for en del år siden:) Noen andre her som var med da?

 

Tor titter innom av og til sier han. Han er lokallagsleder for Bodø. Finnes en rekke som har funnet "tilbake" til klubben etter litt fravær,men ikke alle er på forumet.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme gjelder nok meg. Meldte meg inn for føste gang i 97-98. Hadde ett opphold på 2-3 år, før jeg meldte meg inn igjen i 2005:)

 

Har jaggu vært lokallagsleder hele tiden også, selv den tiden jeg var inaktiv som medlem! hehe...

 

Hadde vært gøy om Bodø, Tromsø, og Vesterålen kunne møttes en plass en helg. Kanskje man kan ta det i forbindelse med sommertreff.no?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.