Til info for 2.4 / 2.8 eiere..

Anbefalte innlegg

Har slitt lenge nå med en snodig feil på motoren. Mellom tomgang og rundt 2000 rpm, har den feiltent/ikke tent ganske betydelig. Har blitt en ganske sterk vibrering på rundt 1500 omdreininger. Motoren er helt standard, og kun slitedeler er skiftet. 130' km.

 

Begynte med det mest vanlige, tennplugger og kabler. Ingen endring. Sjekket også AKF systemet, skiftet magnet ventilen, ingen endring. Sjekket ut LMM, renset alt av luftinntak, spjel og IMT biten (intake-manifold-tuning). Denne var ganske treg, du kan se den rett under coil'en. Smørte opp denne slik at den returnerte til riktig pos. når jeg aktiverte den for hånd.

 

O2'ene/ECUen rapporterte forskjellig blanding på bank1 og bank2, men fant ikke noe mere grunn til hvorfor. (blokk 032 på vagcom'en)

 

Etterhvert begynte jeg på bensinsystemet. Sjekket trykk regulatoren, vacuum systemet m.m. fortsatt sjekket alt ut OK.

Prøvde med injector rens og forskjellige interessante kjemikalier uten at det heller hjalp.

 

Sjekket også med VAG, og de hadde lyst til å skifte dyser / ECU (= $$$)...

 

Åpnet opp og tok av dysene for en visuell sjekk. Det hadde kommet ganske mye skitt rundt pakningene. Renset dysene, fjernet smuss/skitt i hullet med litt bensin (passet på at minst mulig ramlet ned i sylinderen). Satt alt på plass igjen, bilen går så mykt som aldri før.

 

Altså, ant falskluft ved en av injectorene på bank 1.

 

VAG hadde jo løst problemet, men ECU+Dyser er en smule dyrere enn 12 pakninger til 82 kroner tror jeg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har slitt lenge nå med en snodig feil på motoren. Mellom tomgang og rundt 2000 rpm, har den feiltent/ikke tent ganske betydelig. Har blitt en ganske sterk vibrering på rundt 1500 omdreininger. Motoren er helt standard, og kun slitedeler er skiftet. 130' km.

 

Begynte med det mest vanlige, tennplugger og kabler. Ingen endring. Sjekket også AKF systemet, skiftet magnet ventilen, ingen endring. Sjekket ut LMM, renset alt av luftinntak, spjel og IMT biten (intake-manifold-tuning). Denne var ganske treg, du kan se den rett under coil'en. Smørte opp denne slik at den returnerte til riktig pos. når jeg aktiverte den for hånd.

 

O2'ene/ECUen rapporterte forskjellig blanding på bank1 og bank2, men fant ikke noe mere grunn til hvorfor. (blokk 032 på vagcom'en)

 

Etterhvert begynte jeg på bensinsystemet. Sjekket trykk regulatoren, vacuum systemet m.m. fortsatt sjekket alt ut OK.

Prøvde med injector rens og forskjellige interessante kjemikalier uten at det heller hjalp.

 

Sjekket også med VAG, og de hadde lyst til å skifte dyser / ECU (= $$$)...

 

Åpnet opp og tok av dysene for en visuell sjekk. Det hadde kommet ganske mye skitt rundt pakningene. Renset dysene, fjernet smuss/skitt i hullet med litt bensin (passet på at minst mulig ramlet ned i sylinderen). Satt alt på plass igjen, bilen går så mykt som aldri før.

 

Altså, ant falskluft ved en av injectorene på bank 1.

 

VAG hadde jo løst problemet, men ECU+Dyser er en smule dyrere enn 12 pakninger til 82 kroner tror jeg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.