Anbefalte innlegg

Noen som vet om vi har noen rabatter hos vårt "moderverksted" Gumpen?

Vet at medlemmene i Bergen får 10% på deler, er det samme praksis her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja ikke tenkt på det, men de må vel kunne gi oss rabatter?

Vi er jo tross alt god reklame for merkene de selger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge de selv så er vi en såpass marginal gruppe med mennesker, at de ikke prioriterer oss. Jeg fikk beskjed om at vi stort sett kjørte eldre og styla/trimma biler, og det var ikke det de helst ville assosieres med.

Noen som forstår hvorfor jeg bare kommuniserer med Gumpen via advokater for tiden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke hatt problemer med å få rabatt hos Gumpen jeg.

 

Husker ikke i farta hvor mye rabatt det var, men mener det var ca. 10%?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel en grei sak for styret v/leder...vi er tross alt en del medlemmer i avdelingen og dette burde kunne gi oss fordeler! Slik det fungerer i dag er det tilfeldig om man får rabatter, det avhenger gjerne av en "velvillig" Gumpen/Møller-ansatt.

 

Jeg oppfordrer leder til å rette en forespørsel til forhandlerne i de to Agder-fylkene angående dette...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller sentralt har sendt informasjon om klubben til de ulike lokale verksteder flere ganger så vidt meg bekjent.

 

Vet ikke hvordan det er i Kristiansand, men i Arendal får vi stort sett 15% uten å måtte spørre om det...kanskje vi har vært der for ofte... : klø :

Jeg har selv fått rabatt i Kristiansand også og trodde ikke dette var noe "problem".

 

Poenget er at vi ikke kan kreve noe som helst, kun ta i mot det vi får med åpne armer og være fornøyd med det.

Hvis verkstedet ikke vil gi rabatt så er det desverre fint lite vi kan gjøre med dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller sentralt har sendt informasjon om klubben til de ulike lokale verksteder flere ganger så vidt meg bekjent.

 

Vet ikke hvordan det er i Kristiansand, men i Arendal får vi stort sett 15% uten å måtte spørre om det...kanskje vi har vært der for ofte... : klø :

Jeg har selv fått rabatt i Kristiansand også og trodde ikke dette var noe "problem".

 

Poenget er at vi ikke kan kreve noe som helst, kun ta i mot det vi får med åpne armer og være fornøyd med det.

Hvis verkstedet ikke vil gi rabatt så er det desverre fint lite vi kan gjøre med dette.

 

Fint at du får rabatter, og flere andre får sikkert det samme (jeg har også fått rabatter) - poenget mitt er at det hadde vært veldig greit om denne rabatten ikke bare var basert på ren tilfeldighet, bekjentskap o.l, men et resultat av en åpen rabattpolicy fra Gumpen/Møller ift medlemmer i VACN-generelt og vår avdeling spesielt. Slik fungerer det jo for øvrig ellers i samfunnet at er man mange nok kan oppnå "grupperabatt" og denne deles ikke bare ut på slump (slik jeg har inntrykk av dagens praksis) men er formalisert i form av en avtale: da kan man kreve rabatten! Det er dit jeg vil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint at du får rabatter, og flere andre får sikkert det samme (jeg har også fått rabatter) - poenget mitt er at det hadde vært veldig greit om denne rabatten ikke bare var basert på ren tilfeldighet, bekjentskap o.l, men et resultat av en åpen rabattpolicy fra Gumpen/Møller ift medlemmer i VACN-generelt og vår avdeling spesielt. Slik fungerer det jo for øvrig ellers i samfunnet at er man mange nok kan oppnå "grupperabatt" og denne deles ikke bare ut på slump (slik jeg har inntrykk av dagens praksis) men er formalisert i form av en avtale: da kan man kreve rabatten! Det er dit jeg vil...

 

 

Ja, jeg skjønte at det var dit du ville, og hvis du leser innlegget mitt en gang til så ser du at vi har forsøkt å ordne dette. Til en viss grad har vi lykkes med det, heldig for noen og uheldig for andre.

Hvis det er snakk om en del penger så kan du vurdere og ta turen til Arendal da, der er det som regel greit å få rabatt mot fremvisning av medlemskort.

 

Poenget mitt er fortsatt at vi ikke er i en slik posisjon at man kan kreve noe som helst, selv om hvis er mange medlemmer, og må være fornøyd med det vi får.

 

Hvis Gumpens i Kristiansand eller Nor-Motor i Tromsø ikke vil gi klubbens medlemmer rabatter så er det ingen som kan beordre de til å gjøre det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg skjønte at det var dit du ville, og hvis du leser innlegget mitt en gang til så ser du at vi har forsøkt å ordne dette. Til en viss grad har vi lykkes med det, heldig for noen og uheldig for andre.

Hvis det er snakk om en del penger så kan du vurdere og ta turen til Arendal da, der er det som regel greit å få rabatt mot fremvisning av medlemskort.

 

Poenget mitt er fortsatt at vi ikke er i en slik posisjon at man kan kreve noe som helst, selv om hvis er mange medlemmer, og må være fornøyd med det vi får.

 

Hvis Gumpens i Kristiansand eller Nor-Motor i Tromsø ikke vil gi klubbens medlemmer rabatter så er det ingen som kan beordre de til å gjøre det...

 

Hensikten med mitt innlegg var ikke å kritisere nåværende eller tidligere styrers innsats ift rabattavtaler. Dette begynte med et spørsmål om vi per i dag har rabattavtaler som medlemmer i VACN, avd. Agder. Du antyder at vi har slike rabatter både i Kristiansand og Arendal, det er flott og kanskje bør denne infoen deles med medlemmene i klubben, det ligger ikke info om at vi faktisk har slike avtaler under "Rabattavtaler Sørlandet"...

 

Det som er et poeng for medlemmene er at det ER rabattavtaler, at disse gjelder alle medlemmene og med hvem rabattavtalene er inngått - selvsagt kan vi ikke kreve rabatt hvis de ikke vil gi rabatt men der det er inngått avtaler må vi kunne kreve rabatt, ellers er jo avtalen lite verdt...videre kan vi forhandle med verkstedene om å få rabattavtaler slik at vi kommer i posisjon til å kunne kreve/ha rett på rabatt. Jeg tviler ikke på at det er gjort mye på dette området både fra nåværende og tidligere styrers side, det begynte som sagt med pur nyskjerrighet rundt temaet rabattavtaler...;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du antyder at vi har slike rabatter både i Kristiansand og Arendal, det er flott og kanskje bør denne infoen deles med medlemmene i klubben, det ligger ikke info om at vi faktisk har slike avtaler under "Rabattavtaler Sørlandet"...

 

Kanskje mangelen på informasjon er fordi praksisen er litt varierende?

 

Vi har ingen offisiell avtale med Gumpens Auto Vest, men som jeg allerede har sagt så vet jeg at det gis rabatt noen ganger.

 

Beklager, men noe bedre svar enn dette klarer jeg ikke gi.

 

De avtalene som ligger på nettsidene er så vidt meg bekjent oppdaterte og skal være aktive.

Firmaer som ikke ligger der har vi ikke avtaler med, enkelt og greit.

 

Ser ikke noen grunn til å dra diskusjonen lenger og stopper her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får rabatt ved FREMVISING av medlemskort FØR bestilling av deler.

Varierer på delen du kjøper, noen har 20% rabatt, noen 8%.

Har aldrig noen problemer med Gumpen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel tråd men....

Noen som vet mer ang. klubbrabatter?

Jeg har fått rabatter hos VAGforhandlere "utenbys" ellers, men ble noe overrasket da jeg spurte daglig leder hos Gumpens Auto Lyngdal sånn tilfeldig i dag, om de hadde rabatt for VW-Audiklubb medlemmer.

Det hadde vi IKKE. Kun de som hadde veteran???

Jeg regner meg selv som en god kunde der, og har lagt igjen vel en rundt 25000kr der i det siste året.

Har ikke spurt etter rabatt før.

Delerabatt burde være en selvfølge.

Synes det er smålig og kjipt. Noen som vet mer om dette ang. rabatter, eller må man bare bytte verksted?

Jeg vurderer det hvis de er så kjipe.

Synes ellers at VACN burde konsentrere seg om importør/forhandlere. De er jo de som først bør gi oss rabatt!

Bedre reklame for dem enn vi utfører kan man vel lete lenge etter.

De selger GARANTERT flere VW/Audi pga. klubben.

Burde være fast landsdekkende rabatt, og ikke trynerabatt, eller hvor man går.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det er uavhengige (fra importøren) verksteder, så er det deres egen fri vilje om de vil gi rabatter eller ei. Jeg vet at Møller har sendt ut en oppfordring til alle forhandlere, men de kan ikke pålegge uavhengige forhandlere å måtte gi denne rabatten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo greit, men jeg synes uansett at det er utrolig kjipt hvis de ikke gir rabatt. Tidligere kjørte jeg Ford i 20 år.

Fikk rabatter uten problemer. Var god og stødig kunde, som jeg er hos VW nå.

Er ikke vant med så kjipe forhandlere. Er jo ikke vits i å holde seg til merkeverksted da.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk rabatt forrige gang jeg var på Gumpen i Kristiansand. Det er vel en måneds tid siden...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm ja rart de ikke kjører lik linje overfor medlemmer.

Men da spørs det jo om du fikk rabatt pga. medlemsskap eller at du evt. kjenner noen der.

Jeg har også før ved en anledning fått rabatt da jeg prutet, men ikke ellers. Da jeg spurte spesifikt om klubbrabatt sa de at dette ikke fantes.

Gumpens er en grei plass å gå synes jeg, men de er veldig dyre. Bra service og alt, men jeg synes det er rart at de ikke opererer med slik rabatt.

Er ikke vant til slikt fra jeg kjørte Ford for å si det sånn....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har altid fått rabatt på Gumpens når jeg har vist medlems kort. Men det er viktig at dere viser medlems kort og sier at dere skal ha vwaudi club norwegen rabatt FØR dere begynner å bestille ting.. :)

 

Altid funka for meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En idé kan også være at noen tar initiativ til et møte med daglig leder, evt. delesjef og prøver å forhandle frem en avtale som gjelder dette konkrete stedet. Det er som sagt (dessverre) helt opp til den enkelte forhandler å gi rabatt, så det er jo til alles beste om man får en konkret avtale gjeldende for alle slik at det ikke går på bekjentskaper eller dagsform til han bak disken om det blir rabatt eller ei..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm ja rart de ikke kjører lik linje overfor medlemmer.

Men da spørs det jo om du fikk rabatt pga. medlemsskap eller at du evt. kjenner noen der.

 

Jeg fikk rabatt fordi jeg viste medlemskort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fikk god rabatt når jeg kjøpte lakken til poloen da..grunnet medlemskap i vwaudi klubben. fikk oxo rabatter på deler jeg kjøpte,men da spurte han ikke om noe..bare ga meg rabatter :) hehe men så er jo jeg medlem av agder vw klubb da.. mulig det hjelper oxo..hehe

 

gumpen lyngdal jeg snakker om ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fikk god rabatt når jeg kjøpte lakken til poloen da..grunnet medlemskap i vwaudi klubben. fikk oxo rabatter på deler jeg kjøpte,men da spurte han ikke om noe..bare ga meg rabatter :) hehe men så er jo jeg medlem av agder vw klubb da.. mulig det hjelper oxo..hehe

 

gumpen lyngdal jeg snakker om ;)

 

Ja lakkeringsavdelingen er helt konge. Der har jeg alltid fått priser jeg har vært fornøyd med, og ikke minst veldig god service.

Men verksted er DYRT. F.eks. 1500kr for å la en software CD stå i navien og surre for å oppdatere navien....

Har egentlig ikke prutet eller spurt om rabatter før, bortsett fra en gang på en ting. Fikk rabatt da.

Men synes selv at de burde ha fast medlemsrabatt på deler, men det er jo dessverre helt opp til de.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.