A6 drosje måtte gi tapt i holtbakken

Anbefalte innlegg

Er det mulig... Ser i avisa idag bilde av en svart a6 drosje som skled av veien på tur opp Holtbakken på holka igår.... Er det ikke Quattro på denne.... ?Bilde i avisa tromsø. Har selv tatt bakke start midt i bakken i Ishavsveien på holka ifjor i den bakken som er paralelt med Grøholdtbakken.. Greit brukte 3 forsøk men kom meg opp. Hadde da a4 med tdi og Quattro. Er lamslått !!: eek :: faint :: mad :: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg var i hemsedal for 14 dager siden så stod det en Q7 i grøfta på vei opp til veslestølen, den hadde ikke klart å komme seg opp..

ALT er mulig dersom dekka OG sjåføren er dårlig nok

 

 

Tom Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså, de som tror quattro er best, vel de kommer til og bli skuffet når de finner ut at sånn er det nok ikke.. quattro er jo bare Audi sitt 4hjulstrekk, og som kjent er det flere systemer. Idag er det vel elektronikken som styrer 4hjulstrekken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig.. Nytter ikke å være god sjåfør når elektronikken styrer turtall på motor og krefter til dekk osv.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig taxien hadde piggfritt....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Torsen diff og gammel turbofemmer ftw!

 

Har selv prøvd nyere audi quattro og opplevelsen er absolut ikke samme som "eldre quattro" (fornøyd nå da?). Min drar ut rumpa nå ved gasspådrag i 3. gir og alikevel trekker frem som en gud. Nyere quattro systemer med masse elektronikk får du jo nesten ikke lov å spinne hvis du prøver på rivstart i 1. gir engang. Men er jo galt å si at Audi Quattro er dårlig Sigmund. Har sett flere ganger at du stort sett bare har negativt å si om audi for tiden, hvis du er så missfornøyd syns jeg du skal sette deg i dådsjen din å kjøre fra meg nå på vinterføret! *hadetbra*!

 

Hvis du sjekker tester osv så gruser jo Quattroen alt annet i fremkomlighet. (tenker da spess på den ?tyske? testen hvor de kjører bilene oppover en slalombakke!) Quattroen der er jo helt overlegen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge tester så vinner faktisk stortsett bmw x-drive.

Ikke for å være kjip men har sett et par tre tester nå.

 

Den vintertesten med slalåmbakken er en fin test av dekk :)

 

Quattro er bra det, men det har da ikke forandret seg noe merkeverdig siden torsen kom i 88 eller noe. Med unntak av EDL i 95".

Nå driver forresten Audi å forsker på en Yaw control løsning à la Mitsu EVO så det kan bli spennende å se

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Piggfritt funker vel så bra som piggdekk på alt føre unntatt holke med vann på, men jeg skjønner godt at det er problemer med all den elektronikken som er - den begrenser jo gasspådrag for å unngå sladd og hjulspinn sånn at man knapt nok får tatt fart. Min erfaring med quattro er at det hjelper godt å ta litt fart, og så lenge man ikke overdriver er det bedre med litt for mye enn litt for lite gass..

 

Men for den jevne, bil-uinteresserte sjåfør ville sikkert dette gitt "farlige" kjøreegenskaper om man kunne gi nok gass til å dra løs..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thorsen diff og gammel turbofemmer ftw!

 

Har selv prøvd nyere audi quattro og opplevelsen er absolut ikke samme som med thorsen diff.

 

Nå er det jo forsåvidt ikke Torsen-diff på de gamle bilene.. ;)

Mens det igjen er det på så og si alle de nye, bortsett fra A3 og TT da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig... Ser i avisa idag bilde av en svart a6 drosje som skled av veien på tur opp Holtbakken på holka igår.... Er det ikke Quattro på denne.... ?Bilde i avisa tromsø. Har selv tatt bakke start midt i bakken i Ishavsveien på holka ifjor i den bakken som er paralelt med Grøholdtbakken.. Greit brukte 3 forsøk men kom meg opp. Hadde da a4 med tdi og Quattro. Er lamslått !!: eek :: faint :: mad :: klø :

 

Det er IKKE quattro på denne drosja. : bh : Er en 2.0TDi limo. Han har nylig både kjøpt bilen og blitt drosjeeier. Dette er første bilen hans, og derfor må gå forsiktig til verks. : dum :

 

Mulig taxien hadde piggfritt....

 

Han kjører med piggdekk ja...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det heter Torsen, ikke Thorsen. pirk pirk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ivertfall stoppet i de bratteste bakkene jeg har funnet og tatt løst igjenn uten problemer med mine quattroer...

 

men jeg syns også at det virker quattro systemet var bedre på 80 tallet en i dag...

 

http://www.youtube.com/watch?v=4TfbcvRg7MY

 

:tilber: Quattro :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

X-drive funker litt bedre enn quattro har jeg fått med meg.

 

Var vel noen som fikk med seg den testen hvor de kjørte bakhjula på en ny A8 og en ny BMW 5-serie eller noe sånt på noen ruller, og Audie'n ikke klarte å kjøre av, da bak bahjula stod å gikk rundt på rulla? :P

 

Jeg har ivertfall stoppet i de bratteste bakkene jeg har funnet og tatt løst igjenn uten problemer med mine quattroer...

 

men jeg syns også at det virker quattro systemet var bedre på 80 tallet en i dag...

 

http://www.youtube.com/watch?v=4TfbcvRg7MY

 

:tilber: Quattro :tilber:

 

Fett det der da. Men burde kanskje ha hatt litt bedre biler å sammenligne med. I samme klassen liksom. quattro'n vant. Men var jo helt forskjellige biler..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

X-drive funker litt bedre enn quattro har jeg fått med meg.

 

Var vel noen som fikk med seg den testen hvor de kjørte bakhjula på en ny A8 og en ny BMW 5-serie eller noe sånt på noen ruller, og Audie'n ikke klarte å kjøre av, da bak bahjula stod å gikk rundt på rulla? :P

 

Den testen der er manipulert og urealistisk. Så det er inget bra bedømningsgrunnlag for om Quattro eller xdriver er best.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker fint på min A4 iallefall,har jo "esp" knapp som kan trykkes inn for å skru av esp en og da er det bare til å gi gass og spinne i vei hiihaaaa ;)

Men har ikke differnsialsperre tror jeg , der er iallefall ikke noen knapp\bryter for det slik som på S4 92 jeg hadde tideligere..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker fint på min A4 iallefall,har jo "esp" knapp som kan trykkes inn for å skru av esp en og da er det bare til å gi gass og spinne i vei hiihaaaa ;)

Men har ikke differnsialsperre tror jeg , der er iallefall ikke noen knapp\bryter for det slik som på S4 92 jeg hadde tideligere..

 

Som nevnt 781 ganger før (p), har du en torsen mellomdiff, og EDL-systemet på frem og bakaksling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt 781 ganger før (p), har du en torsen mellomdiff, og EDL-systemet på frem og bakaksling.

 

 

Har S6 også EDL foran?

Var en som sa at de kun hadde EDL bak...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har S6 også EDL foran?

Var en som sa at de kun hadde EDL bak...

 

Da sa han feil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var det jeg var overbevist om også..

Men men, folk kan ta feil.

 

Hadde jo vært teit av audi om de bare laget på bakhjula.

 

Men på en annen side så vil jo det bety at S6 og opp vil man kunne kjøre fortere med på snøen da den konstant har 4 hjul som driver uansett.. Min har en tendens til å bli 2wd innimellom..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var det jeg var overbevist om også..

Men men, folk kan ta feil.

 

Hadde jo vært teit av audi om de bare laget på bakhjula.

 

Men på en annen side så vil jo det bety at S6 og opp vil man kunne kjøre fortere med på snøen da den konstant har 4 hjul som driver uansett.. Min har en tendens til å bli 2wd innimellom..

Det er jo fordi du kun har åpne differ foran og bak.. Dog låsbar bakdiff.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feil at det ikke går å leke seg i nyere Quattro biler med mye elektronikk. Er jo bare som nevnt her å slå av ESP. Gjør jeg det i A8`en kan jeg fint ligge breit med alle hjul i spinn og turtallsperren inne.. A8 er faktisk veldig leken, føles mye mindre understyrt enn mindre Audi`er.. Kommer fint ut med rompa så jeg kan styre den med gassen.

Fremkommeligheten på vanskelige veier/bakker i rolig fart er også bedre uten ESP, funker bedre med litt gass så quattro systemet jobber istedenfor ESP`en.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.