Vintertreff med banekjøring

Anbefalte innlegg

Kan godt hjelpe til med å arrangere, siden jeg ikke har noen bil å kjøre med, så hadde det vært gøy å vært der oppe å sett.

NB: Noen som trenger en passasjer noen runder så er det bare å si ifra ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan godt hjelpe til her Heine.

 

PERSONLIG håper jeg dette treffet blir ispigg fritt. Som vi så ifjor, banen ble temmelig "herpa" etter de som kjørte med ispigg. Men det er noe folkemengden må se på....

 

Om det skal bli ispigg håper jeg at bur blir påbudt. man ser på gatebil on ice sist helg, 2biler taklanda. Gikk bra takket være godkjent bur.

 

Håper videre at banens bredde økes noe iår. Var noe trangt ifjor syntes jeg og hørt andre komentere det. Banens lengde hadde heller ikke gjort noe om den hadde blitt noe lengre...

 

Prøveskilter er noe som sikkert eierene av anlegget har noe og si på...

 

Ellers ha en standard "sikkerhetskontroll" av bilen med sjekk at batteriet sitter godt festet, belter er tilstede og benyttes, Kun en pasasjer, hjelm benyttes og at kjørelys menyttes.

 

Også vanlig standard baneregler som flaggkoder o.s.v...

 

Blir vell som sist også at denne hiluxen traver rundt på banen og tauer opp fwd`er opp av grøfta eller må vi som arangsjerer treffet stå for det?

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder ispigg/ikke ispigg er og blir dette et sikkerhetsspørsmål. Det får være opp til arrangør å avgjøre. Men er også verdt å merke seg at det fort blir VELDIG (les: altfor) glatt å kjøre med "normale" dekk hvis det ikke er biler med ispigg på banen. Bilene med ispigg lager litt struktur i isen som gjør at det faktisk er mulig å få litt feste med normale dekk.

 

Og for alle som kommenterer det; det kan faktisk bli FOR glatt til og med for quattro og alle andre (oppskrytte) firehjulstrekk system.... : vinke :

 

Edit: har forresten sendt deg PM Heine!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slutter meg til Kjetil og sier at ispigg er en nødvendighet for at det i det hele tatt skal la seg gjøre å kjøre forsvarlig med vanlige dekk. Uten den strukturerte overflata glir man metervis sideveis før man får fremdrift igjen og følgelig havner mange i fonna (med laaaaange avbrekk for tauing som resultat).

 

Dersom banen ligner det den var i fjor vil jeg tro at takingsproblematikken vil løse seg selv. Denne banen var relativt smal og teknisk, noe som bidrar til at man ikke får de helt store fartsorgiene. Personlig foretrekker jeg heller en smalere bane som favoriserer at man kjører med god flyt framfor "motorveibredde" og høyere fart. Da ender det bare opp med at folk satser langt over evne og skjener i alle retninger (og ofte i fonna, så vi får avbrudd i kjøringa). En litt mer krøkkete bane er også gunstig for oss med litt svakere motorer;).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kan også hjelpe til her:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan godt hjelpe til her Heine.

 

PERSONLIG håper jeg dette treffet blir ispigg fritt. Som vi så ifjor, banen ble temmelig "herpa" etter de som kjørte med ispigg. Men det er noe folkemengden må se på....

 

 

Blir vell som sist også at denne hiluxen traver rundt på banen og tauer opp fwd`er opp av grøfta eller må vi som arangsjerer treffet stå for det?

 

Mvh

 

En del biler med ispigg er helt nødvendig, ellers blir det klin umulig å kjøre for oss uten.

 

Hmm, fwd'er i grøfta? Synes å huske at det var en viss syncro som var rimelig ofte i grøfta i fjor, og ikke så mange fwd-er utenom Heine. :nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En del biler med ispigg er helt nødvendig, ellers blir det klin umulig å kjøre for oss uten.

 

Hmm, fwd'er i grøfta? Synes å huske at det var en viss syncro som var rimelig ofte i grøfta i fjor, og ikke så mange fwd-er utenom Heine. :nana:

 

Det med at ispigg var nødvendig for og kunne raspe opp banen for at piggfritt skulle få "grep" var jeg ikke klar over og heller ikke tenkt på:o Så det stiller jo saken helt anderledes....

 

Syncro i grøfta? har aldri jeg sett:p Var øvelsekjøring da: flau : hehe Var mest ment for en spøk det der:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig morro att så mange stiller opp! Det med ispigg får vi ta en besluttning på ganske raskt. Men er det så att det ikke hjelper att noe kjører med pigger heller? Må det være ispigg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig morro att så mange stiller opp! Det med ispigg får vi ta en besluttning på ganske raskt. Men er det så att det ikke hjelper att noe kjører med pigger heller? Må det være ispigg?

 

vanlig pigg har ingen slik effekt nei!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer, skal rygge rundt med GT'n min!!! Hvorfor har ikke jeg 4x4 : gråter :

 

Heine, Jeg er med om du trenger hjelp.. Du vet hvor du finner meg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felles kjøring fra Rema 1000 ved sykehuset i Skien 08.00?

 

Hvem blir med?

 

Jeg skal kjøre fra Geir Tony og Kjetil i år også! Uansett bil!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok med jeg.. trenger litt mer km på bilen min.. : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger du hjelpa jeg kan tilby Heine?

Har også Banneren her, om du vil ha den med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er med! Tut og hei!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra hvis noen tar med bannere og litt slikt ja. Tar Kjetil med noe?

 

Skulle vi hatt en konkurranse med premie der oppe? I såfall trenger jeg noen til å ta seg av premier, og 2-3 stykk tidtakere og "sekreteriat".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan konkurranse hadde du tenkt deg da? Rundetider ellerno?

Og hva skulle da premie være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

veit ikke hva folk kunne tenkt seg jeg men altså, mulighetene er jo rundetider, breiaste og peneste sladd og beste utforkjøring.

 

Er det noen kr. som kunne bli tatt fra banekjøringsavgiften og kjøpt noen enkle pokaler da? pokaler koster igrunn ikke mye....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.