Anbefalte innlegg

Halla, lurer litt på å sote rutene! men vil gjerne ha litt mørkere sideruter også?

 

Da lurer jeg på hvor mange % som faktisk er lovlig, og om det finnes filmer? eller om man da må ha orginalsotede ruter ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener at det ikke er noen film som er lovlig pga ved evt nød-knusing av ruta så vil filmen holde ruta sammen, å da ingen mulighet for å komme seg inn/ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke lov med film på rutene foran uansett %...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

aii det var beskjeden jeg ikke ville ha :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaja film blir det anyways tror jeg (A) noen som vet om hvor man får kjøpt en bra film med noen lunde grei %? ikke heeelt svart liksom!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaja film blir det anyways tror jeg (A) noen som vet om hvor man får kjøpt en bra film med noen lunde grei %? ikke heeelt svart liksom!

 

lyseste rundt om, så går det som regel bra ganske lenge. jeg syns egentlig det er det peneste og..

 

http://www.solfilmhalvpris.no/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja er penest med litt lys ! :) thnx m8!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tone 54 da kanskje ? ca 50% eller blir dette gjerne litt lyst igjen også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke snuten sier noe til mild soting. Naboen min er snut og han synes bare det er lekkert med litt soting framme på sidene: klø :

Så jeg har bedt han andre naboen min om å ta med seg bilen min på jobb og gjøre det samme med den: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pleier å bruke ca 30% på di jeg har sotet.. skal selv ha 30% på min..blir mere cleant enn harry med mindre %. 12% er veldig fin om det nesten ikke skal syns, bare få døyvet sollyset litt. da får man vekk det skarpeste lyset samtidig som du kan se godt ut om kvelden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde 35% på alle side rutene og 50% på bakruta på golfen..synes det blir mørkt nok, spesielt når du har mørkere bakrute enn sideruter..skal se om jeg kan slenge opp noen bilder..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

enig med Håkon her.. blir fint med den kominasjonen.. men kan bli litt mørkt å rygge med i garasje etc...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja sleng ut noen bilder da folkens :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra siden. Ble litt feil i stad siden det er 35% på siderutene og 20% på bakruta. Hvor nærmere man kommer 0 i % desto mørkere blir det. :)

 

golfv006ul6.jpg

 

Bakruta

 

golfv008bm9.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

veldig fin sot på den :) er det greit å sote selv eller er proff sot å anbefale ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke snuten sier noe til mild soting.
Per gjeldende regelverk er ikke soting foran B-stolpen med annet enn godkjent glassoting lovlig, så da skal i teorien politiet si noe, selv om det er mild soting. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min er tonet med samme % som Håkon Berge sin (35% på siden og 20% på bakruten) og her ser du hvordan det ser ut "gjennom" bilen i dagslys.. Er ikke fulllt så mørkt som det kanskje ser ut på Håkon sine bilder : rolleyes

 

Og når vi snakker % er det viktig å være obs på at noen snakker hvor mye lys som trenger gjennom, mens andre snakker om hvor mye lys de stenger ute ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er mine vinduer: smil :

mørkevinduerforrana4.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er mine vinduer: smil :

 

Hvor mange % har du : klø : Så iallfall veldig pent ut : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde av min..

Brukte 35% (tone 35?) ,fra solfilmhalvpris.no,på "alle" ruter..kan jo "justere" innsynet ved å bruke solgardin i bakruta i tilegg..

Var egentlig ganske grei film å legge..

Men må rekne med mangellapp om du blir stoppa i kontroll...Det bruka vertfall eg å få:o

Derfor har eg to sett sideruter..Spara litt arbeid etter visning då :rolleye:

Bil 011.jpg

Bil 0152.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde av min..

Brukte 35% (tone 35?) ,fra solfilmhalvpris.no,på "alle" ruter..kan jo "justere" innsynet ved å bruke solgardin i bakruta i tilegg..

Var egentlig ganske grei film å legge..

Men må rekne med mangellapp om du blir stoppa i kontroll...Det bruka vertfall eg å få:o

Derfor har eg to sett sideruter..Spara litt arbeid etter visning då :rolleye:

 

pen soting det der ;D ikke for mye

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Per gjeldende regelverk er ikke soting foran B-stolpen med annet enn godkjent glassoting lovlig, så da skal i teorien politiet si noe, selv om det er mild soting. :)

 

er du helt 100% sikker på det ? mener i allefall at før heta det at man ikke hadde lov å sote de 3 fremste rutene !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er du helt 100% sikker på det ? mener i allefall at før heta det at man ikke hadde lov å sote de 3 fremste rutene !

 

hvis det hadde/er sant så betyr det at du kan sote siderutene på touran fordi den har to små på sidene forran i tillegg hehe : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.