Felgtips VW Bora, stikkord: Kant

Anbefalte innlegg

Har bare ett spørsmål til det som skal bli mine nye felger:

 

Jeg kjører i dag med 19" felger som er 8" brede foran. Disse har ET 35.

Disse må spaces ut 3 mm for å gå klar av fjærbeinet...

Når jeg nå skal ha nye felger, kommer disse til å være 8,5" brede foran. ET 38.

Hvor mye er jeg da nødt til å space ut disse foran får at de skal gå klar? kan det stemme at jeg må space ut disse 6 mm for å få et 32 på de? Samtidig som jeg må ta halvparten av den halve tommen som felgen blir ekstra breiere?

Altså 2,54 / 2 = 17mm + de 6 mm som til sammen blir 23 mm?

 

Noen som kan gi meg ett eksakt svar på dette?

 

Mvh

 

Christian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

INgen som kan bekrefte? Avkrefte?

 

Ch

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bare ett spørsmål til det som skal bli mine nye felger:

 

Jeg kjører i dag med 19" felger som er 8" brede foran. Disse har ET 35.

Disse må spaces ut 3 mm for å gå klar av fjærbeinet...

Når jeg nå skal ha nye felger, kommer disse til å være 8,5" brede foran. ET 38.

Hvor mye er jeg da nødt til å space ut disse foran får at de skal gå klar? kan det stemme at jeg må space ut disse 6 mm for å få et 32 på de? Samtidig som jeg må ta halvparten av den halve tommen som felgen blir ekstra breiere?

Altså 2,54 / 2 = 17mm + de 6 mm som til sammen blir 23 mm?

 

Noen som kan gi meg ett eksakt svar på dette?

 

Mvh

Christian

 

Iht det du sier så vil 8x19 ET32 gå klar innover (ET35 minus 3mm spacer).

 

8,5x19 stikker 6mm lengre inn med samme ET (1/4 tomme), dvs du må ned til ET26 for å få tilsvarende forhold. Hvis felgen har ET38 må du teoretisk space den ut 12mm.

 

Men hvordan fjærben har du som gir deg så lite plass innover? Mente at i hvertdall 8,5x18 ET32 gikk klar på brors gamle Bora...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!

Ser nå over at jeg brukte 1 " i stedet for 0,5"

 

Jeg har FK Highsport understell på bilen...

Var også veldig overrasket over at det skulle være så trangt der.

Jeg skal nå uansett lakkere opp igjen skjermene foran, og har derfor tenkt å få valset de i samme slengen, bare for å være på den sikre siden.

 

Hvordan er det forrsten å space ut så mye som 12 mm?

Vil man da kun ha det alternativet å bruke lengere bolter på spacerne, eller går det å lage slike man skruer på?`blir vel for lite gods til at dette skal fungere?

 

 

Mvh

Chr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar! Ser nå over at jeg brukte 1 " i stedet for 0,5" Jeg har FK Highsport understell på bilen... Var også veldig overrasket over at det skulle være så trangt der. Jeg skal nå uansett lakkere opp igjen skjermene foran, og har derfor tenkt å få valset de i samme slengen, bare for å være på den sikre siden. Hvordan er det forrsten å space ut så mye som 12 mm? Vil man da kun ha det alternativet å bruke lengere bolter på spacerne, eller går det å lage slike man skruer på?`blir vel for lite gods til at dette skal fungere?

Mvh

Chr

 

Jepp benytt sjansen til å valse ut forskjermen endel mm, ikke så mye som skal til for å bedre forholdene. Men du får et ugunstig lavt offset på felgene pga fjærbenet... Og ja, du må bruke lengre bolter med 10-12 mm spacer.

 

Lånte engang i tida bort mine 8,5x19 ET45 felger til brors Bora og med 20mm adaptere ble det ET25. Det gikk ganske fint med 45mm sportline-fjærer, men ville nok subbet greit med lavere bil uten valsing foran. 235/35 19 Falken FK451 fungererte optimalt, annet bredere merke ville også skapt problemer. Bak gikk dette fint, ingen subbing.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner, da veit jeg hva som må til!

Kan jo hende felgene kan skaffes med annen et, men er vel greit at de er "standard" i tilfelle videre salg.

 

Er forresten snakk om Mania Vortex R, i 8,5 x19" og 9,5 x 19".

 

Chr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir nok bra, de felgene er skamgromme.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver meg her igjen jeg...

Fikk Tilbud på en felg som heter Mania Vortex R, i 19"

Foran: 8,5 x 19" med 225/35/19 Falken FK452

Bak: 9,5 x 19" med 265/30/19 Falken FK452

 

Går dette rett på uten valsing og lignende?

 

Har i tilegg forespurt pris på Leon Hardritt Bugel i både 18" og 19".

Denne bli antakeligvis dyr....

 

Chr

 

Hvilken pris fekk du på Vortex R felgene md dekk ? og hvor ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faen, produsenten var tomme for øyeblikket for denne her da... Vortex R....

Noen som vet om norske firma som kan skaffe Axis Supermesh felgen?

Eller Rial Daytona Race?

Er frustrerende at ingen kan skaffe noe som helst...

Kryr jo av felgsjapper rundt om kring...

Begynner å haste litt nå!

 

Mvh

 

Christian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter mye om med felgleveranser her og der, har jeg fått itlbud på brock B4 felger til en ålreit pris.

vil 8,5 x 18 foran og 10 x 18 bak være mulig å få til å passe på en Bora mon tro?

Og hvilken et vil kunne være rimelig her?

 

Kan få et 35 på framfelgene, noe som høres rimelig ut, mens bak kan man velge i et 35 eller 20, hva bør jeg gå for?

 

Når det gjelder dekk blir det vel 225/40/18 foran og 255/35/18 bak?

 

Mvh

 

Christian

Edit: Kan uansett valse foran da de skal lakkes opp igjen...

Kan jo ta litt bak og, men ikke så mye at lakken sprekker...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter mye om med felgleveranser her og der, har jeg fått itlbud på brock B4 felger til en ålreit pris.

vil 8,5 x 18 foran og 10 x 18 bak være mulig å få til å passe på en Bora mon tro? Og hvilken et vil kunne være rimelig her?

 

Kan få et 35 på framfelgene, noe som høres rimelig ut, mens bak kan man velge i et 35 eller 20, hva bør jeg gå for?

Når det gjelder dekk blir det vel 225/40/18 foran og 255/35/18 bak?

 

Mvh

 

Christian

Edit: Kan uansett valse foran da de skal lakkes opp igjen...

Kan jo ta litt bak og, men ikke så mye at lakken sprekker...

 

Velg ET35 foran og bak med de dekkene du nevner. 10x18 ET20 bak vil stikke langt utenfor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velg ET35 foran og bak med de dekkene du nevner. 10x18 ET20 bak vil stikke langt utenfor.

 

Var det eg var redd for, kan jo evt space ut for å få ting perfekt!

Da får jeg bare håpe at leveringstida ikke er ALTFOR lang da...

 

 

Gleder meg nå!

 

Chr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det eg var redd for, kan jo evt space ut for å få ting perfekt!

Da får jeg bare håpe at leveringstida ikke er ALTFOR lang da...

 

 

Gleder meg nå!

 

Chr

 

Felgen bak fås KUN i et 20.

Vært ute å målt litt nå, har 18" x 8,0 rs4II på bilen i dag, met et 35. De bygger 2,5 cm innenfor skjermen.

Altså ville 18x10 med et 35 passet perfekt. Og med et 20 vil de altså stikke ca 1,5 cm utenfor, går vel greit å valse ca 1 cm uten å lakkere opp igjen, men er det lov at felgen stikker litt utenfor, bare dekket er under skjermen?

 

Mvh

 

Chr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felgen bak fås KUN i et 20.

Vært ute å målt litt nå, har 18" x 8,0 rs4II på bilen i dag, met et 35. De bygger 2,5 cm innenfor skjermen.

Altså ville 18x10 med et 35 passet perfekt. Og med et 20 vil de altså stikke ca 1,5 cm utenfor, går vel greit å valse ca 1 cm uten å lakkere opp igjen, men er det lov at felgen stikker litt utenfor, bare dekket er under skjermen?

 

Mvh

 

Chr

 

10x18 ET20 blir aldri godkjent på bilen uten TUV uansett om du valser ut så dekkmønstret stikker innenfor. Og tviler sterkt på at Brock har TUV på 10x18 ET20 til Bora...

 

Dette bakhjulet ville bli kongerått, men husk at bakskjermen, i motsetning til en forskjerm, generelt ikke er like lett å dra ut 1-2 cm. Men det er sikker mulig med litt guts og mye lakk... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

10x18 ET20 blir aldri godkjent på bilen uten TUV uansett om du valser ut så dekkmønstret stikker innenfor. Og tviler sterkt på at Brock har TUV på 10x18 ET20 til Bora...

 

Dette bakhjulet ville bli kongerått, men husk at bakskjermen, i motsetning til en forskjerm, generelt ikke er like lett å dra ut 1-2 cm. Men det er sikker mulig med litt guts og mye lakk... ;)

 

I see...

Huff skulle ikke være enkelt dette her gitt....

 

Får vel ta en tur i tenkeboksen, og se hva jeg komme frem til....

 

 

Chr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.