Vinterdekk til RS2 cup org. felger

Anbefalte innlegg

Noen som har noen tips til dekk på '17 cup felgene til RS2? Har kiket litt rundt i Bergen og det ser ut som jeg kommer på mellom 6500,- og 10.000 alt etter merke....dyrt!

 

dimensjonen er så vidt jeg forstår 225/45/17?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noen tips til dekk på '17 cup felgene til RS2? Har kiket litt rundt i Bergen og det ser ut som jeg kommer på mellom 6500,- og 10.000 alt etter merke....dyrt!

 

dimensjonen er så vidt jeg forstår 225/45/17?

 

 

Hvis du stikker en tur til Dekkcompaniet Toroil på kokstad eller til Bjarne hos Johs Lunde på Minde må det jo være billigere enn det. Nankang er ihvertfall billigere og vredestein og tror jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noen tips til dekk på '17 cup felgene til RS2? Har kiket litt rundt i Bergen og det ser ut som jeg kommer på mellom 6500,- og 10.000 alt etter merke....dyrt!

 

dimensjonen er så vidt jeg forstår 225/45/17?

 

Jepp, dekk i den dim'en koster penger. Jeg satset på Nokian Hakkapeliitta RSi i 225/45/17 på min RS2. Satte dem også på 17" Cup felgene. Kostet 6900kr montert og balansert hos Johs Bjerke. Har 18" Turbo Cup for sommer. Bilen min kom også med et sett med Porsche Design 90 16" felger med Fulda kontinentale vinterdekk, men de var gamle, og jeg ville ha vinterdekk av nordisk type. I tillegg ser Cup felgene hundre ganger bedre ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lite spm om sommerfelg/dekk..

 

funnet noen RH AH-Turborad felger som er 8,5*18, vil det passe med 255/35/18 da? Er jo 245 org, men er litt usikker på bredden.

Sjesker litt på pirelli pzero nero

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lite spm om sommerfelg/dekk..

 

funnet noen RH AH-Turborad felger som er 8,5*18, vil det passe med 255/35/18 da? Er jo 245 org, men er litt usikker på bredden.

Sjesker litt på pirelli pzero nero

 

Tror nok du må valse for å få plass til dette, lite plass 225/40 går trolig greit.

 

Orginal 245/40 er kun på 7" felg, og anbefales kun SP8000

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 9 eller 9.5 - 19" 235/35 på min først rs2.. gikk greit.. Ikke no subb eller no..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye å bety hva fabrikant dekk, og hvor mye bilen er senket/stiv bak.

Kjører med 8,5 x19 et 50 og har lite/ingen ting å gå på inover bak, subber så litt i plasten men med 235/35 var den en del mer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok du må valse for å få plass til dette, lite plass 225/40 går trolig greit.

 

Orginal 245/40 er kun på 7" felg, og anbefales kun SP8000

 

35høyde på '18 ga bare 0,1% forskjell i rullediameter fra org.. tror jeg satser på å finne noen o 225/35/18 da... får se hva forhandlerene mener om bredden. Hadde vært gøy å beholdt nogelunde samme bredde som på de org '17

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

les litt her:http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=1762&highlight=rs2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk tilbud hos Solbergdekk på danmarksplass på Michelin Pilot Alpin PA2 225/45R17 V94 X....kom på 9.500,- med 43% klubbrabatt...hmmmm... 4.166pr dekk....koster 1.872,- hos dekkonline.... SLEIPT!

 

ser at Pirelli W 240 Sottozero 225/45 R17 94V XL og Dunlop SP WINTER SPORT M3 225/45 R17 91H har veldig gode resultater hos tyretest.com, noen som har testet disse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lite spm om sommerfelg/dekk..

 

funnet noen RH AH-Turborad felger som er 8,5*18, vil det passe med 255/35/18 da? Er jo 245 org, men er litt usikker på bredden.

Sjesker litt på pirelli pzero nero

 

Min RS2 kom med Turbo Cup i 18" (tror det er 8.5"). Bredden på dekkene som sitter på er 245. Jeg har ikke hatt dem på bilen, men det har tydeligvis funket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg kjører på 205/50-17 nokian hakkapelitta pigg meget gode dekk. fekk dei for 1250+mva

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker Nokian RSI piggfritt 205/50x17. Fungerer fint :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

drar opp igjen denne gamle posten,

hva slags hastighetskode kjører dere på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

drar opp igjen denne gamle posten,

hva slags hastighetskode kjører dere på?

 

Nokian RSi med hastighetskode R på 17" org felger. Glimrende dekk for norske forhold.

16" Fulda dekk med H kode på Porsche D90 felger i tilfelle jeg skal til Tyskland eller noe slikt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror jeg skal gå for Continental Viking Contacr 3. Ser ut som de kaprer topplassering i de fleste tester. Noen som vet forskjellen på Viking Contact og Winter Contact?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror jeg skal gå for Continental Viking Contacr 3. Ser ut som de kaprer topplassering i de fleste tester. Noen som vet forskjellen på Viking Contact og Winter Contact?

 

Har Conti dekkene på Golfen, og de funker bra. Vær klar over at Continental har blitt tatt for å sende spesiallagede dekk til dekktester: http://www.aftonbladet.se/bil/dacktillbehor/dack/article254714.ab

Pussig at det ikke har vært skrevet mer om juks av den typen : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

^forbaska da....må undersøke litt mer da før jeg bestemmer meg. Dimensjonen er jo og litt forskjellig, de er ofte i 195-205/55/16 el.l Blir ikke det helt samme som 225/45/17 eller større. De har ikke Viking contact på dekkonline.com, bare winter contact. Jeg hadde viking contact på de gamle D90 felgene, og de fungerte egentlig veldig bra til klimaet på vest og sørlandet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal bestile dekk nå. Hva slags belastningskode kjører dere på? Ser conti har både 91 og 94XL hva trenger man til RS2 med mye last?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal bestile dekk nå. Hva slags belastningskode kjører dere på? Ser conti har både 91 og 94XL hva trenger man til RS2 med mye last?

 

Jeg har 94XL (den eneste loadindexen som Nokian RSi i denne størrelsen kommer i)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant ut av det... var ikke så stor forskjell. Bestillte meg et sett med Conti Winter Contact 810TS da disse skal være bedre på våt vei enn viking contact. Er jo sjelden snø i Bergen eller på sørlandet der jeg kjører 99% av tiden. De gangene jeg skal over fjellet tar quattroen seg av resten :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.