Hjelp! A4 med problemer... Turbo/LMM?

Anbefalte innlegg

Har en god bekjent som har et prob med A4 sin, her er hans beskrivelse av problemet:

98, A4 1.9 TDI 110 HK.

Mister turbotrykk og er generelt dau på lave turtall, over 4000 o/min, så går styre enheten i nød program og bilen gir bortimot ingen kraft. Jeg har hørt at dette ofte er feil tilknyttet luft masse måleren, og jeg har derfor byttet denne uten lykke, problemet er fremdeles det samme.

Ønsker gjerne å få innspill på hva dette kan være av feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville tatt en tur til forhandler og kjørt diagnose...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er fortsatt usikker på om det er magnetventil på vnt-turboer, men dersom den går i nødprogram er det oftest den som er gåen.

 

Dersom du kjører diagnose, og får opp for høyt ladetrykk som feil, er det den som er gåen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo og nevne at bilen har vært inne hos merke forhandler hvorpå de "smurte" opp turboen. Bilen var da OK i 14 dgr før den gikk tilbake til tidligere beskrevet væremåte.

Dette skulle forhandler ha 2.500,- for, og vil ikke gjøre noe videre med denne saken...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha byttet motor gikk bilen veldig rart: jeg kunne kjøre normalt på normale turtall og ladetrykk men så fort jeg tro på litt gikk bilen dårlig. Jeg hadde 0,9 i ladetrykk i ca. 2-5 sek. og så datt det ned til 0,4. ( helt vanlige forbikjøringer på laange sletter ble plutselig veldig spennende) Etter å ha trykktestet og byttet og prøvd fra en lik bil både magnetventil, hjerne, og lambda (takk igjen Helge:)) var bilen fortsatt som den var. Eneste forskjellen var at med annen (chippet) hjerne fikk jeg 1,4 i trykk før den falt til 0,4 igjen (enda mer frustrerende:() Til slutt sende jeg bilen til han som hadde byttet motoren min og han fikk ut 2 feilkoder: overskredet max ladetrykk og bankesensor 2. Etter 2 lange dager med testing og bytting av lmm, turboslanger osv. skulle han nappe ut ledningen på bankesensor 2. Denne sitter bak på motoren og der er det litt trangt. Mens han hadde hånda bak der kjente han noe som beveget seg på armen og når han kikket litt nærmere etter var fordeleren løs! Dette har jo ingenting å si for tenningen men fordeleren sitter rett ved bankesensor 2, noe som førte til at så lenge jeg kjørte rolig skjedde det ikkeno` men når jeg dro på ristet fordeleren sånn at bankesensoren oppfattet det som bank i motoren og dro av trykket. Når bankingen så opphørte oppfattet hjernen det som en ikke kritisk feil og opphevet feilkoden etter 4 sek.!! Han skrudde til skruen som holder fordeleren og bilen gikk som ei klokke:D:D:D:D:D Alle de timene og den irritasjonen pga. 1 (EN) skrue. Så mitt råd må være: expect the unexpected, sjekk alt men start med det enkleste først. Det var nummeret før han som fant feilen åpnet motoren min fordi han mistenkte en litt merkelig skjørtebank.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.