Anbefalte innlegg

Mener å huske det har vært noen tidligere tråder om hvem som kan fikse felger her i Bergen! Husker og noen vanvittige priser som ble nevnt.

 

Men nå har jeg funnet et sted med overkommelige priser, Bønes auto heter det. De holder til i Dyngelandsveien 32 ovenfor Nesttun, mellom to fjøs og noe greier. Ser rimelig tvilsomt ut hele stedet ut, men de gjorde en fin jobb på felgen min, og det er jo det som betyr noe.

 

Hadde en bulk på innsiden av felgen, ca 5cm lang, som resulterte i vanvittig vibrering. Denne skaden fikset de for 200,- inkl. mva. Ikke gale pris det! Da hadde han og balansert opp igjen hjulet etter dekket var kommet på igjen.

Har dessverre ikke noen før/etter bilder, men i forhold til pris kan jeg garantere at resultatet ble bra :) Felgen var forresten en 18" RS4 kopi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget hyggelig kar som skaffet meg billig deler da jeg fremdeles hadde japsebil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du noe nummer opp der?sku hatt fikset mine 19" til sommern..men er jo syke priser rundt om..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bønes Auto - Trond, 92024096

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjefen sjøl er visst på ferie i Thailand, men det er en Ole med tlf 92024387 som kan kontaktes istedet. Selv kjørte jeg bare rett opp og fikk snakket med en grei polakk(tror jeg, snakket hvertfall kun engelsk til meg:)) og han tok imot felgen med en gang og ba meg komme igjen dagen etter! Kjapt og gale :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo noe i godvik også.. sidenav Polly motorsport.. Hørte han rette felger for noen firma i byn.. Men han var no litt dyrere en den prisen du fikk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var no han jeg tenkte på da jeg nevnte vanvittige priser :)

Selv mener jeg 200,- for å fikse en liten skade i en felg som koster ca. 1000,- ny, er riktig pris. Verken mer eller mindre!

Men har du en felg som koster 10.000,- så betyr vel ikke en tusenlapp eller to mer så mye. Da er vel han i Godvik rette mannen : rolleyes:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sant nok d du sier :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var no han jeg tenkte på da jeg nevnte vanvittige priser :)

Selv mener jeg 200,- for å fikse en liten skade i en felg som koster ca. 1000,- ny, er riktig pris. Verken mer eller mindre!

Men har du en felg som koster 10.000,- så betyr vel ikke en tusenlapp eller to mer så mye. Da er vel han i Godvik rette mannen : rolleyes:)

 

Helt enig. Felgservice i Godvik skulle ha 2000,- for å rette en 9x16 rondell felg jeg har. Noen som husker hva slikt kostet nytt? Riktig... ikke så mye. Så jeg tok sjansen på å legge dekket på og avbalansere det bra. Det ble heldigvis godt resultat, men felgen er helt herpet på innsiden. Kjekt å høre det er mulig å komme billigere ut av det nå som Bønes Auto kan hjelpe også. Da retter jeg den like godt der slik at den er strøken som de 3 andre felgene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde først å balansere om igjen hjulet jeg og, men det var for stor skade til at det kunne gå! Kjørte faktisk rundt med hjulet sånn i vel 3 år :) Hadde det bak på bilen, så jeg merket ikke så mye til vibreringen der, men hjullageret merket det godt for å si det sånn!! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv kjørte jeg bare rett opp og fikk snakket med en grei polakk(tror jeg, snakket hvertfall kun engelsk til meg:)) og han tok imot felgen med en gang og ba meg komme igjen dagen etter! Kjapt og gale :P

 

Jeg har en liten følelse av at de 200 kr du betalte gikk rett i lommen til polakken.. Typisk sånn 'når sjefen er borte'..

 

Men når det er sagt så var jeg hos Bønes Auto i formiddag med 2 stk 9,5x19 RH felger. Guttene hev de i maskinen, og det var lett å se at de hadde hver sin drøye 'flat spot'. For 600kr pr hjul tok de av dekkene, rettet felgene, monterte dekkene igjen og avbalanserte dem. Det synes jeg var en helt ok pris..

 

Frederik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var oppe hos gutta for rett før påske, her leverte jeg 2 stk 17" RH porsche look felger...begge med ganske krappe bulker på innsiden av felgen.

 

Her rettet de ut begge felgene, den ene sprakk,pga dens krappe bulk, men de hadde også alu.sveis her oppe så felgen ble god som ny :)

(kun 1200,- for retting av begge 2 inkl.sveisingen)

 

Anbefales, her kommer jeg til å gå flere ganger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om disse gutta driver med polering/shining av felger også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om disse gutta driver med polering/shining av felger også?

 

Han sa ikke noe om dette , men han nevte at de sandblåste og lakkerte felger også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om disse gutta driver med polering/shining av felger også?

 

Snakket med hr. Bønes igjen i dag, og da kunne han fortelle at de foreløpig ikke gjør lakkerings- og poleringsarbeid. Han sto og snakket ved siden av sine egne felger, som han hadde sandblåst og sprayet med felglakk på boks..

 

Han sa selv at dette ikke var noe han ville tilby betalende kunder, men at han var på gang med planer om å kjøpe seg lakksprøyte og utstyr for øvrig, slik at han på sikt ville kunne tilby skikkelig lakkering av felger.

 

For øvrig står det MASSE fine/kule, brukte alufelger i hyllene hans, dog helst i 'normale' størrelser. Kunne ikke se noe 18" eller 19" noe sted, liksom.. Men plenty av potensielle kupp for en som ikke nødvendigvis må kjøpe nytt..

 

Frederik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med hr. Bønes igjen i dag, og da kunne han fortelle at de foreløpig ikke gjør lakkerings- og poleringsarbeid. Han sto og snakket ved siden av sine egne felger, som han hadde sandblåst og sprayet med felglakk på boks..

 

Han sa selv at dette ikke var noe han ville tilby betalende kunder, men at han var på gang med planer om å kjøpe seg lakksprøyte og utstyr for øvrig, slik at han på sikt ville kunne tilby skikkelig lakkering av felger.

 

For øvrig står det MASSE fine/kule, brukte alufelger i hyllene hans, dog helst i 'normale' størrelser. Kunne ikke se noe 18" eller 19" noe sted, liksom.. Men plenty av potensielle kupp for en som ikke nødvendigvis må kjøpe nytt..

 

Frederik

roger heter han i Godvik, og der er det lang lang vente tid, dyr er han men han gjør en knall bra jobb, jeg har hatt min felg der og vet hva jeg snakker om,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var igjen på Bønes auto og rettet 2 18" Porsche felger...

1100 kr, veldig fornøyd igjen...

 

Leverte felgene inn fredag kveld, hentet de mandags morning

rask og god service

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bønes Auto kan anbefales ja.

Jeg leverte inn 4stk 18" på fredag kveld og hentet de igjen mandag morgen, bra resultat. Billig også i forhold til andre.

Trond som driver det har holdt på i 7år

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikser dei på bønes auto hakk og skader i felgene?hvilken pris trur du eg må ut med får 4 19"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.