Bilder av TOTAL vraket RS6!

Anbefalte innlegg

nei folkens nå har vi synsa for mye: smil :

men jeg kan fortsette;) tror ikke bilen har fortsatt serlig langt etter den ble delt... er i så fall merkelig at halvedelene har stoppet så nære værandre, i tilleg er jo "store deler" av bilen "uskadd", hadde den gått kast i kast bortover ville ikke vært så mye "helt".

 

og for å understreke, klart det ikke går an å forhindre at slikt skjer når farten er høy!!

 

men syntes det er skremmende hvor mye denne har delt seg!

 

og om man studerer bildene ser man flere punktsveis som har løsnet og plata fortsatt like fin! om en punktsveis med full styrke blir revet opp, vil den også rive ut deler av plata, og det har ikke skjedd her! derfor mitt utsagn om dårlig sammenføying;)

 

men som sagt vi har vært flinke til å synse nå:)

 

Nettopp, det med punktsveisingen her får meg til å tenke på dårlig utført arbeid.

 

Jeg har jobbet som platearbeider, med mye punktsveis, og dette minner meg om dårlig utført arbeid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettopp, det med punktsveisingen her får meg til å tenke på dårlig utført arbeid.

 

Jeg har jobbet som platearbeider, med mye punktsveis, og dette minner meg om dårlig utført arbeid.

 

Seriøst?

 

Det er ikke mulig å si noe som helst om kvaliteten på arbeidet når man ikke kjenner forutsetningen og det gjør vi ikke.

Det er ingen som har sagt noe om hastighet eller hvordan bilen har truffet det den har truffet.

 

For å sette det litt på spissen...hvis hastigheten hadde vært 50 km/t...så kan jeg være tilbøyelig til å være enig.

Hvis hastigheten var 300 km/t så er jeg ikke enig...

 

Nå er ikke jeg platearbeider da, men det kan umulig være grunnlag nok til å si at dette er dårlig utført arbeid...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Seriøst?

 

Det er ikke mulig å si noe som helst om kvaliteten på arbeidet når man ikke kjenner forutsetningen og det gjør vi ikke.

Det er ingen som har sagt noe om hastighet eller hvordan bilen har truffet det den har truffet.

 

For å sette det litt på spissen...hvis hastigheten hadde vært 50 km/t...så kan jeg være tilbøyelig til å være enig.

Hvis hastigheten var 300 km/t så er jeg ikke enig...

 

Nå er ikke jeg platearbeider da, men det kan umulig være grunnlag nok til å si at dette er dårlig utført arbeid...

 

Hmmm.. Har du noen ganger holdt i ett punktsveiser og vet hvordan den funker? Eller, har du noen ganger sett ett punktsveiser-maskin?

 

Jeg har i allefall gjort det og jobbet med det, og når du ser at punktingen er så dårlig så betyr det flere ting, 1. For lite varme. 2. Litt for lite med tid. 3.For mye varme... 4.Bla bla bla...

 

Bra punktsveis skal ikke punktingen ryke under stress, da skal heller plata rundt punktingen bli rivd opp, noe som ikke er tilfelle her i alle punktingen.

 

Har du borret opp punktingen? Har du prøvd å rive to plater fra hverandre som er punktet?

 

Hmmmm... Blir dette moderert bort nå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er vel ikke mennesker som punktsveiser bilen vel.. Er vel roboter det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er vel ikke mennesker som punktsveiser bilen vel.. Er vel roboter det

 

En eller annen har vel programert den roboten? Eller har roboten programert seg selv?

 

 

Hmmmmm..... Det må da være lov til og begynne å tenke selv?

 

Jeg blir oppgitt og matt av dette her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm.. Har du noen ganger holdt i ett punktsveiser og vet hvordan den funker? Eller, har du noen ganger sett ett punktsveiser-maskin?

 

Jeg har i allefall gjort det og jobbet med det, og når du ser at punktingen er så dårlig så betyr det flere ting, 1. For lite varme. 2. Litt for lite med tid. 3.For mye varme... 4.Bla bla bla...

 

Ja, jeg har holdt i en punktsveiser og ja, jeg vet hvordan den virker. Jeg har sågar brukt punktsveiser en del ganger, men det gjør meg ikke til noen ekspert som jeg allerede har sagt.

 

Bra punktsveis skal ikke punktingen ryke under stress, da skal heller plata rundt punktingen bli rivd opp, noe som ikke er tilfelle her i alle punktingen.

 

Har du borret opp punktingen? Har du prøvd å rive to plater fra hverandre som er punktet?

 

Ja, jeg har borret opp punktsveiser flere ganger.

 

Hmmmm... Blir dette moderert bort nå?

 

Ja, hvis du kommer denne type useriøse kommentarer så vil de bli fjernet. Hold deg til saken så er det ikke noe problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Seriøst?

 

Det er ikke mulig å si noe som helst om kvaliteten på arbeidet når man ikke kjenner forutsetningen og det gjør vi ikke.

Det er ingen som har sagt noe om hastighet eller hvordan bilen har truffet det den har truffet.

 

For å sette det litt på spissen...hvis hastigheten hadde vært 50 km/t...så kan jeg være tilbøyelig til å være enig.

Hvis hastigheten var 300 km/t så er jeg ikke enig...

 

Nå er ikke jeg platearbeider da, men det kan umulig være grunnlag nok til å si at dette er dårlig utført arbeid...

 

jo! det er mulig å si noe om punktsveisen når du ser den er revet fra hverandre uten at det er revet i plata!!! jeg har jobbet med punktsveis! og har også jobbet med å rive dem fra hverandre!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ingenting om hverken det dere snakker om eller ulykken som her blir diskutert. Det jeg derimot vet er at folka som har konstruert denne bilen (og programmert roboten som noen poengterte her) vet hva de holder på med!

 

Det og sitte her og påstå Audi har bomma totalt ved konstruksjonen av bilene sine basert på noen små bilderav en ulykke vi knapt nok vet hendelsesforløpet, blir på grensen til idioti!

 

 

Hvorfor skulle konstruksjonen rundt en Formel1 fører tåle en bråstopp i 300km/t når førern overhodet ikke tåler det? Blir det ikke snakk mange ganger dødlig G krefter her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm.. Har du noen ganger holdt i ett punktsveiser og vet hvordan den funker? Eller, har du noen ganger sett ett punktsveiser-maskin?

 

Jeg har i allefall gjort det og jobbet med det, og når du ser at punktingen er så dårlig så betyr det flere ting, 1. For lite varme. 2. Litt for lite med tid. 3.For mye varme... 4.Bla bla bla...

 

Bra punktsveis skal ikke punktingen ryke under stress, da skal heller plata rundt punktingen bli rivd opp, noe som ikke er tilfelle her i alle punktingen.

 

Har du borret opp punktingen? Har du prøvd å rive to plater fra hverandre som er punktet?

 

Har ikke fått med meg hvor fort han med RS6'n har kjørt, men ja, jeg har brukt punktsveiser, og ja, jeg har prøvd å dra det fra hverandre. Men har du regna på hvor mange tonns trykk det er når 2 tonn bil treffer noe som ikke gir etter når du kommer i kanskje 200 km/t? Holder ikke å komme med påstand om at det er dårlig arbeid, da er det ikke Audi som ikke har peiling....med all respekt å melde:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jo! det er mulig å si noe om punktsveisen når du ser den er revet fra hverandre uten at det er revet i plata!!! jeg har jobbet med punktsveis! og har også jobbet med å rive dem fra hverandre!

 

Det jeg sa var at man ikke kan si noe om kvaliteten på rbeidet uten å vite forutsetningene for skaden, og det gjør vi ikke i denne saken.

 

Som andre allerede har sagt, det dere sier er at Audi ikke vet hva de gjør når de konstruerer og setter sammen RS6.

 

Det vitner i beste fall om uvitenhet og i verste fall om noe annet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vitner i beste fall om uvitenhet og i verste fall om noe annet...

 

Hehe, bra sagt: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg synes er innteressant her er å prøve å se hvordan bilen har truffet og hvordan/hvorfor deformeringen har blitt som den har blitt.

 

Leste akkurat en lang artikkel om hvordan Audi bygget opp et karosseri, og med hvilke forskellige stål kvaliteter de bruker, feks tre forskellige lag med forskellige styrke stål tredd inni hverandre i en A stolpe. Og hvor mye de laser sveiser, laser lodder, og limer i et karosseri.

Jeg tror de vet sånn nogenlunde hva de driver med;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg sa var at man ikke kan si noe om kvaliteten på rbeidet uten å vite forutsetningene for skaden, og det gjør vi ikke i denne saken.

 

Som andre allerede har sagt, det dere sier er at Audi ikke vet hva de gjør når de konstruerer og setter sammen RS6.

 

Det vitner i beste fall om uvitenhet og i verste fall om noe annet...

 

jøss! du leser da ikke det jeg skriver!

 

det jeg hele tiden har skrevet er at dere endel av punktsveisene har ryket er plata "like fin". dette tyder på en ufullstendig punktsveis! er det en skikkelig innbrent punktsveis blir den revet ut av plate. vanskelig å forklare... å tydeligvis liten vits: rolleyes

og om du tror audi ikke kan gjøre en produksjonfeil... eller konstruksjonsfeil...jaja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilene er jo delvis lagd for å gå i stykker ved en krasj, dette for å hindre at skader på personer inne i bilen blir store.

 

Tror nok at Audi vet hva dem driver med jeg også ja :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilene er jo delvis lagd for å gå i stykker ved en krasj, dette for å hindre at skader på personer inne i bilen blir store.

 

Tror nok at Audi vet hva dem driver med jeg også ja :o

 

jeg vet da for f det! men tror du virkelig coupen skal dele seg for å unngå personskade!: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jøss! du leser da ikke det jeg skriver!

 

det jeg hele tiden har skrevet er at dere endel av punktsveisene har ryket er plata "like fin". dette tyder på en ufullstendig punktsveis! er det en skikkelig innbrent punktsveis blir den revet ut av plate. vanskelig å forklare... å tydeligvis liten vits: rolleyes

og om du tror audi ikke kan gjøre en produksjonfeil... eller konstruksjonsfeil...jaja

 

Joda min venn, jeg har lest hva du skriver og jeg forstår hva du mener.

 

Enten du er platearbeider eller ikke så nekter jeg rett og slett å tro at du er så ufattelig dyktig at du ved hjelp av disse bildene kan si at Audi har begått en produksjonsfeil, ennå mindre en konstruksjonfeil.

 

Så forbanna god er du rett og slett ikke, tro meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fatter ikke at dere gidder å diskutere side opp og side ned om punktsveisinga til Audi er bra nok eller ikke. Bilen er knust,bilen har revnet. INGEN vet hvilken fart bilen hadde,INGEN vet hendelsesforløpet. Så hvorfor ikke heller felle en tåre for den RS6en som ikke er på veien lenger ??? : rolleyes Det var sagt i kraft av privat-person og ikke som moderator.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg vet da for f det! men tror du virkelig coupen skal dele seg for å unngå personskade!: rolleyes

 

Tror nok de færreste er klar over de kreftene en slik kollisjon innebærer.

Bilen hadde nok blitt delt i to uansett hvor godt det hadde vært sveiset.

 

Er jo bedre at den deler seg i to enn at den blir totalt sammenklemt?

 

Men dette er vel umulig å få slike som deg til å forstå : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser på det sånn: Så lenge føreren kan gå unna ulykken ,eller bare slippe fra den med livet i behold, har bilen gjort jobben.

Hvis det var er produksjonsfeil som gjorde at han overlevde, hadde han vel flaks, men det er ikke så nøye for meg.

 

Dette kunne vært en dødsulykke, det var det ikke. Denne fyren bør levere inn lottokupongen snarest:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jada liten vits i å diskutere dette... vi vet som sagt ingen ting om hva som har skjedd... hvor stor fart osv..

det jeg kan si! JO ut ifra bildene ser jeg flere av sveisepunktene ikke har skikkelig innbrenning, altså enkelte av dem. Jeg er ingen platearbeider men har jobbet med dette. jeg hevder ikke at det er en produksjonfeil!!

eneste jeg har nevnt er som sagt punktene. isolert sett! i tilleg at denne karen overlevde dreier seg om kun flaks og ikke st coupen har delt seg slik for å absorbere støtet.

 

men en tenkt situasjon... hadde dette vært bilde av en feks mazda.. og jeg hadde kommet med samme påstand.. ville jeg møtt like stor motstand da: klø :

 

jeg er stor audi fan selv jeg! men vi må da være ærlige med oss selv å innse at til og med audi kan ha en feil: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok de færreste er klar over de kreftene en slik kollisjon innebærer.

Bilen hadde nok blitt delt i to uansett hvor godt det hadde vært sveiset.

 

Er jo bedre at den deler seg i to enn at den blir totalt sammenklemt?

 

Men dette er vel umulig å få slike som deg til å forstå : dum :

 

jeg vet da det er ufattelig mye energi i en krasj, hvis vi hadde vist farta kunne jeg regna det ut for deg;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men en tenkt situasjon... hadde dette vært bilde av en feks mazda.. og jeg hadde kommet med samme påstand.. ville jeg møtt like stor motstand da: klø :

 

jeg er stor audi fan selv jeg! men vi må da være ærlige med oss selv å innse at til og med audi kan ha en feil: eek :

 

ENIG. Kvaliteten er nok så som så, enten vi snakker produksjonsfeil eller ikke. Tror en del her inne sliter med å se at vi egentlig forguder noe som ikke akkurat er beste bilen i by'n. Finest ja, best nei langt i fra: gråter :

 

Mitt siste innlegg her, tror jeg da: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra påeng Fredrik;)

jeg påstår heller ikke noe produksjonsfeil!

legger vet et bilde der jeg har ringa rundt et par steder der punktene har ryket uten at plata har blitt revet ut. dvs ufulstendig sveis.. men nå er det ikke noe vits at jeg drar dette lenger;)

 

 

 

edit: dette ble jo bittelite.. men dere ser en ring helt til venstre på bilde og en ring rett over der armlendet ligger på bakken. går dere inn på orginalen å forstører kan det hende enkelte klarer å legge merke til noe;)

40aevsh.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men en tenkt situasjon... hadde dette vært bilde av en feks mazda.. og jeg hadde kommet med samme påstand.. ville jeg møtt like stor motstand da: klø :

 

Nå kan jeg bare svare for meg selv, men ja, hvis jeg hadde sett posten hadde jeg vært like tvilsom til påstanden.

 

Vet ikke om jeg tør å si det, men jeg er ikke så inngrodd VAG-fanatiker at jeg ikke kan se andre bilmerker... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.