Bilder av TOTAL vraket RS6!

Anbefalte innlegg

jeg påstår heller ikke noe produksjonsfeil!

 

Ehh...det er jo nettop det du har sagt hele tiden...at skjøten er for dårlig og da må det jo være en produksjonsfeil...eller?

 

Nå gidder jeg ikke bruke mer tid å dette og konkluderer med bilen er knust, fyren hadde englevakt...og at vi antagelig ikke blir enige uansett... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja litt feil formulert da.. men mente at grunnen til at den har ramla fra hverande ikke nødvendighvis er pga prod.feil. det ville den sikker gjort uansett.

svake punker er jo prod feil.(forresten spent på hvorfor du ikke tror det er mulig å se på et bilde at en sveis har vært dårlig)

men nå kommer vi nok ikke videre;) fyren overlevede! der er bra! og det er pga flaks! og ikke pga coupens evne til å revne for å ta opp smellen;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det der er da f*** meg ikke mulig??!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

svake punker er jo prod feil.(forresten spent på hvorfor du ikke tror det er mulig å se på et bilde at en sveis har vært dårlig)

 

Fordi bildet gir for lite detaljer, enkelt og greit. Hvis man skal kunne si med sikkerhet noe om dette så trenger man sveisen, enkelt og greit.

Eventuelt bilder av vesentlig bedre kvalitet enn dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, tror nok ikke vi blir enig. har nå vært med på endel tester av pkt.sv så jeg vet hvordan de blir seende ut etterpå ettersom hvor god forbindelsen er...

men om du er ekspert på dette å vet at det ikke er mulig å se på bildet..

så skal jeg gi meg;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg beklager hvis jeg hiver bensin på asken her nå men har et spørsmål:

 

Hvis dere såkalte eksperter her får lov til å punktsveise to plater sammen etter all kunstens regler.

Og vi etterpå setter disse i spenn og bruker uendelig mengde kraft for å dra dem fra hverandre, hvor vil platene dele seg? (i 99% av tilfellene?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det såg bra gale ut.........: eek :

Har han kjørt i det treet som står der skal tru?????

Da tar eg 50m2 av den tresorten ferdig oppskjært som parkett......må jo i tilfelle vere av god kvalitet....;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvorfor krangle og kalle det produksjonsfeil osv?

Jeg vil tro at denne bilen har hatt meget god fart under kollisjonen og man kan da ikke forvente at Audi (eller andre merker for den saks skyld) lager biler som tåler sliker smeller?

Om den ryker i sveisepunktene eller om platene ryker på midten har jo lite å si når påkjenningene blir såpass ekstreme? Et sted vil den jo ryke uansett for bilen er jo ikke laget får å tåle noe slikt. Audi legger nok mye bra arbeid i bilene sine men et sted går grensen for hvor mye de kan tåle...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om ikke den hadde delt seg så hadde den vel vært kveila rundt treet å da hadde han værtfall ikke overlevd..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg beklager hvis jeg hiver bensin på asken her nå men har et spørsmål:

 

Hvis dere såkalte eksperter her får lov til å punktsveise to plater sammen etter all kunstens regler.

Og vi etterpå setter disse i spenn og bruker uendelig mengde kraft for å dra dem fra hverandre, hvor vil platene dele seg? (i 99% av tilfellene?)

 

 

tillsynelatene i skjøten. men det vil rive mye mer i plata en der er gjort på enkelte av punketene her, derfor min påstand;)

 

(jeg er heller ingen ekspert! det er det andre som mener at jeg trur jeg er, men har som sagt sett endel punkt bli testet, og kjenner igjen hvordan det blir seende ut)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egentlig skjønner jeg ikke engang diskusjonen, teoretisk sett, si at det bilen hadde en produksjonsfeil og at sveisene var dårlige - hadde da bilen vært i noe bedre stand etter en slik krasj dersom sveisene var gode..? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egentlig skjønner jeg ikke engang diskusjonen, teoretisk sett, si at det bilen hadde en produksjonsfeil og at sveisene var dårlige - hadde da bilen vært i noe bedre stand etter en slik krasj dersom sveisene var gode..? ;)

 

neida.. bilen ville nok vært vrak om den så hadde vært helsveisa den.

jeg kom bare med en kommentar om det jeg så, og når jeg møtte så motstand fra alle de som tror audi er perfekt uansett var det jo litt gøy å diskutere da: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

neida.. bilen ville nok vært vrak om den så hadde vært helsveisa den.

jeg kom bare med en kommentar om det jeg så, og når jeg møtte så motstand fra alle de som tror audi er perfekt uansett var det jo litt gøy å diskutere da: rolleyes

 

Man må vel ikke mene at noe bilmerke er perfekt for å si imot noen som synser om ting de har så lite innsyn i som her...:evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man må vel ikke mene at noe bilmerke er perfekt for å si imot noen som synser om ting de har så lite innsyn i som her...:evil:

 

nei vel... vet ikke hva du driver med.. så skal holde meg fra å si noe om det;)

 

var en sveise innspektør innom kontoret idag. dette er en ingeniør som har jobbed med kontroll av sveis i årevis.

jeg tok fram bildene å spurte hva han kunne se. og kan du gjette hva han sa?? ut ifra det han kunne se så mente han flere av sveisepunkene ikke hadde vært gode nok...menmen gidder ikke å diskutere dette videre.

 

og som alle sier. liten vits i å diskutere. bilen hadde vært vrak uansett. og sjåføren har grise flaks som ikke er vrak;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei vel... vet ikke hva du driver med.. så skal holde meg fra å si noe om det;)

 

var en sveise innspektør innom kontoret idag. dette er en ingeniør som har jobbed med kontroll av sveis i årevis.

jeg tok fram bildene å spurte hva han kunne se. og kan du gjette hva han sa?? ut ifra det han kunne se så mente han flere av sveisepunkene ikke hadde vært gode nok...menmen gidder ikke å diskutere dette videre.

 

og som alle sier. liten vits i å diskutere. bilen hadde vært vrak uansett. og sjåføren har grise flaks som ikke er vrak;)

 

Jeg er byggingeniør og himmel og hav unna noen ekspert på bilkræsjer. Men jeg vet at f.eks en kilsveis med 1mm a-mål tåler ca 0,2 kN (20 kg) pr mm. Når en bil stoppes fra f.eks 150 km/t til 0 km/t og deformasjonslengden er svært kort, så utsettes karosseri og sveiser for laster mangedoblet av hva de kan klare med "normale" dimensjoner på plater og sveiser. Det spiller da svært lite rolle for sjåførens sikkerhet om bruddet kommer i plata eller i sveisen for energien kan ikke absorberes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er byggingeniør og himmel og hav unna noen ekspert på bilkræsjer. Men jeg vet at f.eks en kilsveis med 1mm a-mål tåler ca 0,2 kN (20 kg) pr mm. Når en bil stoppes fra f.eks 150 km/t til 0 km/t og deformasjonslengden er svært kort, så utsettes karosseri og sveiser for laster mangedoblet av hva de kan klare med "normale" dimensjoner på plater og sveiser. Det spiller da svært lite rolle for sjåførens sikkerhet om bruddet kommer i plata eller i sveisen for energien kan ikke absorberes.

 

jada for all del enig i det du skriver her. og understreker en RIKTIG utført kilsveis holder 20kg pr mm er den ikke innbrendt får den ikke full styrke;)

 

kansje enkelte av punktene på denne bilen kunne hatt mer styrke....men som du sier det hadde hjulpet lite i denne krasjen.. men er ikke det jeg har diskutert;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg taka meg en Sierra Cosworth, og traff ett tre og stolpe, stoppa helt opp i en murvegg, fra der jeg gikk ut til stopp, maks 40-50meter.

 

Greit at bilen ikke så ut, 3 av hjulene var dratt av og gikassen var nesten dytta inn i coupen, ene forskjerm og panser pluss bakluke var dratt av, eksos og sånn lå jo strødd rundt, nesten alt av ruter var knust og hastigehten var ikke lav, sikkert i like stor hastighet som den Audi.

 

Men karrosseriet så ikke sånn ut, den var liksom ikke revet i filler sånn som Audi'n, punktsveisingen var ikke ett tema da.

 

Her snakker vi om en 88mod, og dette skjedde i 98, 10år gammel da.

 

Og Audi'n er 2005mod? Og alt er revet fra hverandre? 2007? Sterke saker gitt...

 

Kjøp Audi A6 gutter, solide saker ser dere, og føl dere trygge....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg taka meg en Sierra Cosworth, og traff ett tre og stolpe, stoppa helt opp i en murvegg, fra der jeg gikk ut til stopp, maks 40-50meter.

 

Greit at bilen ikke så ut, 3 av hjulene var dratt av og gikassen var nesten dytta inn i coupen, ene forskjerm og panser pluss bakluke var dratt av, eksos og sånn lå jo strødd rundt, nesten alt av ruter var knust og hastigehten var ikke lav, sikkert i like stor hastighet som den Audi.

 

Men karrosseriet så ikke sånn ut, den var liksom ikke revet i filler sånn som Audi'n, punktsveisingen var ikke ett tema da.

 

Her snakker vi om en 88mod, og dette skjedde i 98, 10år gammel da.

 

Og Audi'n er 2005mod? Og alt er revet fra hverandre? 2007? Sterke saker gitt...

 

Kjøp Audi A6 gutter, solide saker ser dere....

 

Helt uinteressant sammenligning. Hvordan kan du vite at farten var lik? Omstendighetene rundt Audi'n veit vi heller ikke mye om... Håpløs diskusjon som jeg ikke greide å la være å blande meg borti.

 

Helge: Jeg ser det samme som deg, noen skal alltid ta VAG-produkter i forsvar uansett hvor gode beviser man har for at kvaliteten på de bilene vi liker så godt er heller tvilsom.

 

Husk, det er døde ting vi diskuterer, en bil har faktisk hverken sjel eller meninger, og vi trenger derfor heller ikke ta det personlig: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt uinteressant sammenligning. Hvordan kan du vite at farten var lik? Omstendighetene rundt Audi'n veit vi heller ikke mye om... Håpløs diskusjon som jeg ikke greide å la være å blande meg borti.

 

Helge: Jeg ser det samme som deg, noen skal alltid ta VAG-produkter i forsvar uansett hvor gode beviser man har for at kvaliteten på de bilene vi liker så godt er heller tvilsom.

 

Husk, det er døde ting vi diskuterer, en bil har faktisk hverken sjel eller meninger, og vi trenger derfor heller ikke ta det personlig: rolleyes

 

Sammenligningen er sikker totalt uinteressant, men han fyren kunne gå ut av bilen uskadd, det kunne jeg også gjøre, så om ikke noe annet er likt så er likheten der i allefall.

 

Og at han har hatt over 200km/t er heller tvilsomt, tipper rundt 150km/t, kanskje noe mindre.

 

Jeg traff ett tre, det gjorde han også, jeg traff en stolpe også, mulig han traff to tre, bilen hans ble sikkert slengt litt rundt, jeg ble også slengt litt rundt.

 

Audi'n ble rivd i filler så man ser med det blotte øye at her er det dårlig punkt-sveis, Cosworthen ble rivd i filler men punkt-sveisen holdt.

 

Og Sierra Karrsosseri er vel ikke akkurat det karrosseriet som er kjent for og være så stiv? :D

 

Vel vel... Ha en flott natt og fortsett å drøm våte drømmer om Audi gutter, og jenter. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ikke skjønne at de punktene som har blitt ringet rundt her kunne gjøre så mye fra eller til på denne ulykken, en bil består av ganske mange punkter og at noen av dem er svakere enn andre har jeg merket på flere biler jeg har demontert/modifisert, men det er sant som mange her inne sier platene pleier å bli ødelagte/sveisen ryker ikke.

 

P.S det er mulig å lage biler som tåååler mye, se bare på feks rally

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: smil :

Jeg taka meg en Sierra Cosworth, og traff ett tre og stolpe, stoppa helt opp i en murvegg, fra der jeg gikk ut til stopp, maks 40-50meter.

 

Greit at bilen ikke så ut, 3 av hjulene var dratt av og gikassen var nesten dytta inn i coupen, ene forskjerm og panser pluss bakluke var dratt av, eksos og sånn lå jo strødd rundt, nesten alt av ruter var knust og hastigehten var ikke lav, sikkert i like stor hastighet som den Audi.

 

Men karrosseriet så ikke sånn ut, den var liksom ikke revet i filler sånn som Audi'n, punktsveisingen var ikke ett tema da.

 

Her snakker vi om en 88mod, og dette skjedde i 98, 10år gammel da.

 

Og Audi'n er 2005mod? Og alt er revet fra hverandre? 2007? Sterke saker gitt...

 

Kjøp Audi A6 gutter, solide saker ser dere, og føl dere trygge....

 

Hva hvis kraften mot Cosworth-karosseriet ditt var på 10 kN, mens kraften på Rs6'en var på 100 kN fordi strekningen/deformasjonen var 1/10?

 

Hva veier en fisk? Hvor mye er 3 epler + 2 bananer? : smil :

 

Du har jo en A6 selv, så du får kjøre pent. Uansett er den sikkert tryggere enn amerikaneren din, de har jo aldri klart å bygge biler : smil :

 

NB! Ironi, ikke ta helt av nå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg beklager hvis jeg hiver bensin på asken her nå men har et spørsmål:

 

Hvis dere såkalte eksperter her får lov til å punktsveise to plater sammen etter all kunstens regler.

Og vi etterpå setter disse i spenn og bruker uendelig mengde kraft for å dra dem fra hverandre, hvor vil platene dele seg? (i 99% av tilfellene?)

 

Jeg kan si det sånn, det er ikke punktsveisen som hadde blitt rivd i fille hvis sveisingen hadde vært bra, for vet du hvorfor, jo fordi det er sveisepunkten som er tykkest og klarer seg best. Men den hadde mest sannsynlig blirr rivd i filler rett ved siden av fordi der har det vært varmegang og det svekker plata som kjent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I rein nysgjerrigheit så lurer eg på ein ting... : rolleyes

 

I den fine tegninga mi nedanfor har eg tegna to punktsveisar. Der dei svarte strekane kryssar kvarandre er sveisen. Den blåe streken er der plata vil "knekke" ved overbelastning.

 

Så til spørsmålet: Viss det blir overbelastning så er det større sjanse for at plata går frå kvarandre slik som på nederste sveis? : klø :

 

 

(Ja, tegninga er satt veldig på spissen. Det veit eg, så det er ikkje så mykje vits i å diskutere.. :P )

Uten navn.GIF

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: smil :

 

Hva hvis kraften mot Cosworth-karosseriet ditt var på 10 kN, mens kraften på Rs6'en var på 100 kN fordi strekningen/deformasjonen var 1/10?

 

Hva veier en fisk? Hvor mye er 3 epler + 2 bananer? : smil :

 

Du har jo en A6 selv, så du får kjøre pent. Uansett er den sikkert tryggere enn amerikaneren din, de har jo aldri klart å bygge biler : smil :

 

NB! Ironi, ikke ta helt av nå...

 

Hvordan kan du si at det var 10kn på Cosworthen og 100 på Audi'n?

 

Ut av bildene kan man vel se at vi hadde omtrent like lang stopp lengde, 40-50 meter.

 

Greit at Cosworthen veier litt mindre, men uansett så skal den energien som er i fart stoppes opp, og en plass må den energien gå, altså i karrosseriet, men som sagt før, den energien skal ikke bli brukt til å rive i filler ett karrosseri på den her måten.

 

Dere som sier noe annet bør virkelig begynne å tenke, jeg kan ikke forstå at dere tror at det er greit at ett karrosseri blir rivd så hinsides i filler pga ett tre på maks 30cm i diameter. Og det dere ikke forstår, treet ligger jo i dvale nå på vinteren, og det er kaldt ute, altså, det treet er jo svakere en det er om sommeren full av vann. Det skulle jo ha knekt, det er jo til det treet energien skulle ha blitt flyttet til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.