( ! ) blinker ved bremsing.

Anbefalte innlegg

hei hei..

har en audi 90 q 90mod.

 

nå ved senere tid har eg sett hatt ( ! ) tegnet blinker ved bremsing enkelte ganger. Leste i brukerveiledningen at det kunne være bremsevæskebeholderen som snart var tom, eg sjekket dette men den var like under MAX feltet. Hva kan dettte være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en Audi 100 93 mod, og denne blinka endel for og tilslutt lyse konstant.. Bytta bremseklosser og skiver bak og etterpå var det helt borte =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er mer enn nok veske så er det trolig akkumulatoren som er gåen. Dens funksjon har å sammle opp bremsekraft om bilen skulle stoppe. Helt vanlig problem at denne blir utslitt/gåen når bilen passerer 10-15år etter hva jeg har fortstått. :)

 

Skal være en ledning som kan rives ut om du finner det utrolig irriterende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei hei..

har en audi 90 q 90mod.

 

nå ved senere tid har eg sett hatt ( ! ) tegnet blinker ved bremsing enkelte ganger. Leste i brukerveiledningen at det kunne være bremsevæskebeholderen som snart var tom, eg sjekket dette men den var like under MAX feltet. Hva kan dettte være?

 

Kan også være tomt for servo olje, eller bryteren i lokket.

 

Ellers er det vel "bomba", eller akkumulatoren som det sies her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du hvor denne står?

Jeg har samme problem på S4 og hvis jeg trykker hardt på bremsepedalen lyser det rødt noen ganger også.

Om det er mer enn nok veske så er det trolig akkumulatoren som er gåen. Dens funksjon har å sammle opp bremsekraft om bilen skulle stoppe. Helt vanlig problem at denne blir utslitt/gåen når bilen passerer 10-15år etter hva jeg har fortstått. :)

 

Skal være en ledning som kan rives ut om du finner det utrolig irriterende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne bomba kan visstnok kanskje repareres billig. Se her:http://www.nordicaudi.com/arkivet/artiklar/hidden/a1605/a1605_index.php?PHPSESSID=866006a70bebff7dfa6085494913c833

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.