Anbefalte innlegg

Har en kompis som sliter litt med lyset sitt i instrumentpanelet.

 

Har kun lys i venstre side (turteller, vanntemp og klokke). Alt av lys på høyre side mangler, og ja, pærer er sjekket :P

 

Før funka det og gi dash'en litt juling, men ikke nå lengre, så er tydeligvis en kontaktfeil.

 

Hvis noen hadde vist hvilken kabel i multikontakten som gir strøm til lyset på høyre side, så hadde det hjulpet litt på feilsøkinga..

 

Eventuelt om noen har slitt med det samme, så mottas tips og råd med takk :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil anta at det er printbrettet bakpå instrumentet som har fått et brudd i tilførselen til lyset på høyre side. Jeg tviler på at det er separate ledninger til instrumentlysets to sider, i en og samme multiplugg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen tips ang feilsøking etter banebrudd på kretskortet da? Har målt med ohm-meter, men vet ikke helt fremgangsmåten..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har fluke (multi-meter), sett den på 20 Ohm, og mål fra pinne til pinne (banen du skal sjekke).

 

Er det banebrudd på kortet, vil du få uendelig/1. full kontakt er 0. Alt mellom er dårlig kontakt (i dette tilfellet), ettersom det er kun en bane du måler (ingen målbar resistanse i banen).

 

Dog, du vil lett kunne se banebrudd på disse, da det somregel er en skarp kant som har skjært over i kretskortet. Sjekk først visuellt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei har hatt samme problem sjøl. Eg fiksa det med 5-56 sprayet litt på pærene, pusset litt med smergelpapir på print der sokkel for pærene ligger intill og passte på og få dete itt i klem før eg sette på deksel.

 

Mitt fungeer bra no iverftfall.

 

Eg skal skifte til kvite eller blå lysdioder så det kan jo og vere ein mulighet, viss ein ikkje får det til

 

 

Mvh

Bjørn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.