'02 A4 1,8TQ: bytte batteri...

Anbefalte innlegg

Herved viser jeg for alle & enhver (som leser denne gruppen) hvilken amatør jeg er...

 

Jeg har tenkt til å bytte batteri i min 2002 A4 Avant, men skjønner pokker ikke hvordan jeg får løs det gamle - det er jo et slikt irriterende plastdeksel som går i hele motorrommets bredde der bak, med en liten åpning så man kan komme til batteripolene og fylle på batterivann. Men hvordan i huleste får jeg ut det gamle batteriet? Jeg antar at dette dekselet må fjernes, men hvordan?

 

Christopher

Amatør...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta bort gummilista, da løsner du enkelt hele dekslet som ligger over batteriet, selve batteriet sitter bare med noen klemmer som du løsner enkelt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trekk av nevnte gummilist, trekk plastdekselet fremover.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hjelpen, skal teste nå i helgen!

 

~Christopher

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare et lite tips husk å radiokoden klar hvis du har original radio i bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare et lite tips husk å radiokoden klar hvis du har original radio i bilen.

 

Godt poeng...

 

Jeg koblet fra polene forrige helg for å forsøke å lade batteriet (det er bakgrunnen for at jeg nå skal bytte, ladingen hjalp ikke så nå blir det nytt batteri) og fikk meg en straff for at jeg når jeg kjøpte bilen (bruktimportert fra Audi-EU i Asker) for et par år siden kastet den originale tyske Navi-bruksanvisningen (der koden antakelig stod...) og erstattet den med en norskspråklig jeg kjøpte hos Møller. Så nå er koden sirlig notert på kortet i bruksanvisningen, og kortet er revet ut og ligger på et lurt sted hjemme + notert i min Palm)

 

La meg bare da kjapt også nevne at på Møller Skøyen i Oslo var de rimelig kjipe og sa seg villige til å sette opp time om en måned, til kr 400 eller slikt. Turen gikk da sporenstreks til Auto E18 på Billingstad som tok inn bilen med én gang (de har egen express-service) og tok kr 215,- (eller deromkring) for å hente kode fra Tyskland.

 

Møller Skøyen: : mad :

Auto E18: :)

 

~Christopher

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.