Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en del rust på motorblokk.. en hel del faktisk.. :D

Noen super midler for og dekke over dette? vet det er noe så magisk rust fjærner men hva pokker skal man bruke som funker?

Ider og kommentarer er velkommen.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du har motoren ute av bilen så er det en grei sak og fjerne rusten og lakke med varmebestandig maling, men jeg regner med at motoren sitter i bilen, siden de fleste motorer som regel sitter i en bil :P

 

Torshov Bilrekvisita har noe de kaller rustomvandler. En slags hvit melkeaktig væske som omvandler rusten til en slags hinne som skal hindre videre rust. Hvor bra det er vet jeg ikke, men jeg har nettop brukt det et par steder på Santanaen. Tiden vil vise.

 

Si fra hva du ender opp med å gjøre, og fortell om resultatet om et års tid eller noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Morten Skei Bekken

Torshov Bilrekvisita har noe de kaller rustomvandler. En slags hvit melkeaktig væske som omvandler rusten til en slags hinne som skal hindre videre rust. Hvor bra det er vet jeg ikke, men jeg har nettop brukt det et par steder på Santanaen. Tiden vil vise.

 

 

 

Dette er vel alla noe som heter "Neutra 662", det finnes flere typer av denne. Så i si samme stoffet, bare med forskjellig navn. Min erfaring med dette stoffet er bra, så lenge det blir brukt på rett måte. Det er dette stoffet vi bruker på jobb også (jeg jobber på båt, og der ruster det en del :) ).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eskild:

Kan du si noe om hva som er rett måte evt. om det er noen spesielle ting man ikke skal gjøre. På etiketten står det i grove trekk bare "pensle stoffet på rusten".

Opprinnelig postet av Eskild Leikanger

(...)Min erfaring med dette stoffet er bra, så lenge det blir brukt på rett måte.(...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Morten Skei Bekken

Eskild:

Kan du si noe om hva som er rett måte evt. om det er noen spesielle ting man ikke skal gjøre. På etiketten står det i grove trekk bare "pensle stoffet på rusten".

 

Mente ikke noe spesielt med "rett måte", bortsett fra å følge det som står på bruksanvisningen/etiketten.

Uten å påstå noe, så mener jeg at det sto på den flasken jeg hadde, at det blant annet var bedre å legge på flere tynne lag, istede for ett tykt osv.

Også er det viktig at flasken/stoffet oppbevares frostfritt, har selv vært med å brukt av stoffet som i ettertid har vist seg å ha vært utsatt for frost. Dette var ikke noen suksess!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom på en ting! Som du skrev; "Pensle stoffet på rusten", det er viktig å fjerne all løs rust (flak o.l.) først. Men ikke fjern "all" rusten (kun "løs rust"), for stoffet må ha rust for at det skal oppstå en kjemisk reaksjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

MegaMetal produserer også et stoff som ser ut som melk og sikkert er omtrent det samme som du viser til. Skal ved riktig reaksjon bli blåsvart av farge. Dette heter CanTrust, og er meget bra. Har brukt dette med god erfaring. Har ikke hatt bruk for dette etter at jeg kjøpte Audi :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.