Offisiell informasjon: VACN Rudskogen - 15 August - Program / Info

Anbefalte innlegg

Opprinnelig postet av Sindre Dalseth

er det ikke vanlig fartsgrense på bane også da? (sånn i teorien???)

ikke angitt fartsgrense og utenfor tettbebygd strøk, så da er det vel 80km/t. da!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veitrafikkloven gjelder, altså 80km/t, kjørelys, belte på osv. - Utover dette er det dog ikke helt lik å kjøre på veien. "Vanlig" forsikring dekker dessverre ikke kjøring på en motorsportbane, men noen forsikringselskap kan tilby å tegne en midlertidig forsikring for banekjøringen (ta kontakt med ditt forsikringselskap).

 

Håper dette besvarer spørsmålene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde dette var i Gatebil regi jeg, men tok vist feil...

 

Kjipt, hadde vært moro å kjøre på rudskogen en gang og, nå må det vente på seg, siden jeg ikke har forsøkt muligheter for å få "fri"....

 

 

Sukk :( :( :( :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle svar!

 

Men betyr dette i "teorien" at vi ikke kan kjøre raskere en 80km/t på treffe uten å risikere å miste lappen?

Eller hvordan er reglene på det? Kan vi kjøre så fort vi klarer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fartsgrensa der er 80 km/t, men det ser ikke ut til at så mange bryr seg om det. Jeg har aldri sett noe politi hengende fra et tre med kontrollene sine. Bånn gass!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble tidligere snakket om mulig samarbeid med Porsche-klubben om kjøring også på lørdag. Noen som vet om det er gjort noe mer med dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er veitrafikkloven som gjelder for oss på bane, hvorfor er det da ikke tillatt med prøveskilt?

 

(Gatebil gjør det slik, er ikke sikker på om VW-Audi klubben gjør det)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Roger Løfald

Det ble tidligere snakket om mulig samarbeid med Porsche-klubben om kjøring også på lørdag. Noen som vet om det er gjort noe mer med dette?

 

Jeg kan redegjøre først som sist for dette. Ja, utvalgte biler fra VW Audi Club Norwegen får lov å kjøre sammen med Porche-klubben på lørdagen, dette etter dems eget ønske. Derav også på søndagen hvor utvalgte biler fra dem får lov å kjøre hos oss. Kjøring sammen med Porche-klubben på lørdag er altså ikke åpent for alle.

 

Opprinnelig postet av Nikolai Fekjær

Hvis det er veitrafikkloven som gjelder for oss på bane, hvorfor er det da ikke tillatt med prøveskilt?

 

(Gatebil gjør det slik, er ikke sikker på om VW-Audi klubben gjør det)

 

I tillegg til veitrafikkloven tilkommer trafikksenternes/banenes egne regler. Utover det som står i Norsk lov vil Norsk Trafikksenter (Vålerbanen) og Rudskogen at det ikke kjøres med prøveskilt, at vi har flaggvakter ved oppsatte poster, at vi holder støynivå under 90dB osv. - For å få lov å leie banen i det hele tatt er dette regler vi blir nødt til å følge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for raskt svar...

 

Må nesten en tur opp på lørdags formiddagen og se hvordan det går med de utvalgte da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke kriterier eller hvordan avtale er det gjort m de Audiene som stiller med Porchene da Andreas?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Nikolai Fekjær

Må nesten en tur opp på lørdags formiddagen og se hvordan det går med de utvalgte da:)

 

Ja, anbefales!

 

Opprinnelig postet av Trond Gundersen

Hvilke kriterier eller hvordan avtale er det gjort m de Audiene som stiller med Porchene da Andreas?

 

Kan være helt ærlig her også. Porche-klubben satte en ønske om at vi kun stilte med biler som det var relativt mye fart i, dette for å ikke skape vanskeligheter for dem. Dette er et ønske fra dem vi er nødt til å følge. De ville også at vi begrenset antallet til noen veldig få, og vi ble nødt til å plukke ut noen heldige vinnere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Andreas Skotner

Ja, anbefales!

 

 

 

Kan være helt ærlig her også. Porche-klubben satte en ønske om at vi kun stilte med biler som det var relativt mye fart i, dette for å ikke skape vanskeligheter for dem. Dette er et ønske fra dem vi er nødt til å følge. De ville også at vi begrenset antallet til noen veldig få, og vi ble nødt til å plukke ut noen heldige vinnere.

 

Og de heldige var?????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Andreas Skotner

I tillegg til veitrafikkloven tilkommer trafikksenternes/banenes egne regler. Utover det som står i Norsk lov vil Norsk Trafikksenter (Vålerbanen) og Rudskogen at det ikke kjøres med prøveskilt, at vi har flaggvakter ved oppsatte poster, at vi holder støynivå under 90dB osv. - For å få lov å leie banen i det hele tatt er dette regler vi blir nødt til å følge.

 

Den fella har jeg gått i flere ganger, bilen har stått igjen hjemme for man ikke fikk kjøre med prøveskilter. Så kommer jeg opp på banen og ser biler kjører med prøveskilter. : bråk :

Og jeg tror sikkert på det som står skrevet neste gang også.

 

Noen ansvarlige som har svar på hvorfor biler med prøveskilt da slipper ut på banen, hvis det står tydelig at man ikke har lov?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Andreas Skotner

Ja, anbefales!

 

 

 

Kan være helt ærlig her også. Porche-klubben satte en ønske om at vi kun stilte med biler som det var relativt mye fart i, dette for å ikke skape vanskeligheter for dem. Dette er et ønske fra dem vi er nødt til å følge. De ville også at vi begrenset antallet til noen veldig få, og vi ble nødt til å plukke ut noen heldige vinnere.

 

 

Alltid ærlig vel....? ;)

 

 

Alle 924-er f.eks. går jo som f... , så det er klart at man må ha minst en 4-500hk i en VW/Audi for ikke å stå i veien for dem... :D (spesielt når veitrafikkloven gjelder...........:P )

 

 

Synd man ikke fikk være med i "uttrekninga" når bilen endelig begynner å røre anstendig på seg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Andreas Skotner

Ja, anbefales!

De ville også at vi begrenset antallet til noen veldig få, og vi ble nødt til å plukke ut noen heldige vinnere.

 

Har trekninga alt vært? Var ikke noe påmelding for trekning eller interesseliste å skrive seg opp på på forhånd f.eks da? Har ikke sett noe jeg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånne som Øystein`s bil er vel "selvskrevene" i slike tilfeller vel? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har vel altid vært slik i klubben at noen avgjøre hvem som skal trekkes ut(styret, styre medl). Slik at dette er ikke noe andre veit før det har blitt gjort, slik har det altid vært og vil nok altid være.

 

Jeg for meg selv kommer kanskje på søndag, og det er forhåpentligvis motoren ferdig slik at jeg kan kjøre på bannen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger vel ikke mer enn en golf 1 gti for å "dytte" porscher på baksiden av rudskogen :D :D :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rulles Revenge? :D

Kan bli spennende å se på lørdagen da, I'll be there!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette kan virkelig bli moro... hehe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Runar Jensen

Og de heldige var?????

 

HALLO, er det så vansklig å få et svar??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt kontakt med Porscheklubben og det er fremdeles ikke i helt avklart hvorvidt det blir noe Audikjøring på lørdag i det hele tatt.

Et krav er imidlertid at det er erfarne sjåfører, gjerne med lisens, og at det er biler som holder følge med Porschene.

Jeg har iallefall respekt for Porschene, de kjørte fletta av både meg med urquattroen og Leif med S1 på Superstage.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hans Frisak

Je

 

Jeg har iallefall respekt for Porschene, de kjørte fletta av både meg med urquattroen og Leif med S1 på Superstage.

 

Hva?? Lot dere Porsche-gutta kjøre fletta av dere?? :P;)

 

Er en del forskjell på sikk-sakk superstage-kjøring og banekjøring da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom det blir noe av, så skal jeg stemme på at du får være med Øystein.

 

Porschegutta kan understell, hjulvinkler, dekk etc. Der har nok vi litt å lære.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste Porscher ligger bra på veien/banen , men regner med at det er litt forskjell på rundetider mellom de raskeste og tregeste der også. Tror ikke alle Porscher kjører fra en S1 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.