16" eller 17" på Golf mk3?

Anbefalte innlegg

Som tittel sier: Hva ville dere gått for ? Bilen er en stasjonsvogn med syncro så den skal senkes "moderat" etterhvert og brukes som en vanlig bil. Med 17" ville det vel blitt 205/40 ? Må det valses noe hvis jeg går for det eller slipper jeg unna ? På 16" blir det vel 205/45 og da slipper jeg vel hvertfall unna valsing ? Husk; moderat senk... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

205/40 på 17" med normalt innpress og moderat senk bør ikke være noe stress. Jeg hadde samma dim i fjor med mye senk, da subbet det litt.

 

Jeg syns du bør gå for 17", med mindre du skal ha 16" kantfelger, men da bør man senke litt mer enn moderat, og får litt problemer med subbing.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppgi gjerne bredde på felgene samt innpresset du har tenkt på. Litt vondt å si noe før man vet det. Ikke bare dekkbredde og størrelse på felgene som det kommer an på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du kun skal ha moderat senk (tenker da rundt 40mm) tror jeg mitt valg ville blitt et sett med 16". Lav profil og stor glippe mellom hjul og skjermkant blir litt snodig (hadde tendens av det på 100en jeg kjørte med 17" og 30mm). Men, mye kan nok ligge i et godt optisk valg også, men 16" med lik rulleomkrets gir jo litt mer komfort. Så, 8-8,5x16" hjul tror jeg kan se bra ut med litt kant av noe slag.

 

Her er vel en annonsert i klubben med moderat senk og 17"

1396878-bilde1-img_0405medium.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte på bredde 7 og ET 35 for både 16" og 17" og eventuelt 7.5 på 17". Blir ikke 8=valsing ? Hadde vært praktisk om jeg kunne unngått det.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aner ikke! :D

Men JEG tror 16" er veien å gå for rette proporsjoner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passe senk (mener jeg hadde fått på H&R settet her, 60/40, litt usikker, gammelt bilde)

8x17 et35

215/40

Golf4 (Medium) (Small).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

golfen_bakfra.jpg

 

Bilen min med 205/40-17.. ET35

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

60/40 senk på det bildet der eller?

Jeg har allerede felgene, så nå mangler jeg senk... litt usikker på hva jeg skal velge..

Var du plaget med subbingen med den senken der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.