Slakke i ratt. Gåent lager?

Anbefalte innlegg

Helt siden jeg kjøpte bilen har det vært litt slakke i rattet. Slik at du kan bevege det litt sideveis og opp/ned.

 

Plukket det frahverandre idag, og jeg lurer på om slakken kan ligge i dette lageret. Det virker ihvertfall slik. Når jeg tar tak i den delen rattet skal sitte (mot kamera) kan jeg bevege den litt opp og ned. Skal det være mulig, eller skal det være helt tight?

rattlås.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 99% sikker på at det ikke skal være slakke i det lageret!

Er ikke slakke i mitt ratt, og ikke i fadders bil(merce)..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka i går:

 

S6'n: Ikke slark i det heletatt.

Santanaen (med Audi 80 rattstamme): Litt slark, 1/4 mm eller noe

Gamle Santanarattstammen: 1 mm eller mer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passaten: 3 cm ut og inn, 1 cm opp og ned. Må nok fikses før neste EU-kontroll..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay.. Dvs at det ikke skal være slarke der. :)

 

Da får jeg ta meg en tur til Bjarne å få terset det ut og kjøpt nytt.. ;)

 

Takker folks!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har bytta det lageret på golf før. skal ikke være slark

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hrmf.. Var innom der nå isted, og tok med hele greia for å være sikker.

 

Da ble jeg fortalt at lageret var en del av tenningslåsen :confused: og hele den delen måtte byttes. Ca 400kr ville det koste. Da må også låsesylinder flyttes over osv.

 

Kan dette stemme?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan godt stemme, MYE av vag deler er produsert kun for at de skal ha monopol på delene.

 

Lite eksempel: servopumpa kastet olje ut av simmeringen, dro den ut å opp på Molde Jern, pratet med innkjøpssjefen. HMZ... ringe ringe ringe. Nei desverre du, denne simmeringen er kundebeskyttet og kun produsert for vag, denne får du ikke bytta, da må nok kjøpe ny pumpe (2700,-) eller noe sånn.

 

Jippi. Fikk de til å stramme ringen, og pumpa var like god som før.

 

Så her vanker det nye deler KAO

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer komplett ja, er fort gjort å bytte over tennigen, en skrue det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja.. Da blir det bytte på mandag da.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stjeler tråden litt jeg...:

 

På bila mi er det mulig å presse rattet ca en halv til en cm inn, og så fjærer det tilbake. Skal det være slik? Ellers så har jeg en slakke opp/ned om jeg tar i litt...Det skyldes nok idiotene som forsøkte å stjele bilen fra forrige eier. Rattstammen var litt bøyd og jeg bøyde den elegant tilbake igjen :)

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som du ser på bildet så er det jo en fjær der.. Men min fjærer ikke inn, det virker som om den bare holder på plass en ring. Usikker på om det er samme oppsett på din audi..

 

Har ikke du procon-ten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke pro-con ten på min nei. Tror ikke det ble standard før i 91 jeg, men det er jeg usikker på. Kom i hvertfall både med og uten på "min"..

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var tenningslåsen byttet.. Men feilen lå selvfølgelig ikke der.. :rolleyes:

 

Derimot inne i rattstammen, var det slakke i skjøten mellom de to delene ratt-stangen består av. Når jeg fikk klemt de skikkelig på plass, forsvant ristingen.

 

Byttet også stabstag-foringer foran idag, og koblet opp lys i ladetrykksmåler. Så nå er Corren klar for Lånke!

 

Takk for hjelp!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eivind Windspoll

Stjeler tråden litt jeg...:

 

På bila mi er det mulig å presse rattet ca en halv til en cm inn, og så fjærer det tilbake. Skal det være slik? Ellers så har jeg en slakke opp/ned om jeg tar i litt...Det skyldes nok idiotene som forsøkte å stjele bilen fra forrige eier. Rattstammen var litt bøyd og jeg bøyde den elegant tilbake igjen :)

 

mvh

 

Sånn er det på min og. Har fått høre at det skal være litt fjæring inn og ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eivind Windspoll

Ikke pro-con ten på min nei. Tror ikke det ble standard før i 91 jeg, men det er jeg usikker på. Kom i hvertfall både med og uten på "min"..

 

mvh

 

Er da på min, og det er en 90mod..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.