Valse eller bytte bakskjermer?

Anbefalte innlegg

Hellu hellu.

 

Har bytta forskjermene på A90'en fra B3 til B4-skjermer nu.

 

Dette resulterer så klart i at hjulbuene foran er en del større enn de bak.

 

Så oppstår problemstillingen om jeg skal valse bakskjermene, eller rett og slett bytte de.

 

Ser for meg en del arbeid med å bytte de, må vel ut med den trekant-ruta bak, og og bore ut alle punktsveisene hele veien rundt, for så å prøve og dra den av. Det samme må jo da gjøres med de skjermene jeg skal ha på, veit ikke hvor lett det er å få av noe sånt, uten å gjøre skade på det?

 

Valsing innbærer da en god del mindre arbeid, i allefall for meg, da jeg kommer til å sette bort arbeidet.

 

Spørsmålet blir om det er mulig å få B3-skjermene tilnærmet lik B4'ene med bare valsing, eller om jeg skal starte med prosjekt "bytt skjerm"..

 

Innspill? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Valsing er nok det rimeligste og enkleste her ja.... Skal du bytte så trenger du jo ikke bytte hele skjermen fra bakdør, opp til vindu og helt bak til baklykten, men du skjærer ut et stykke av skjermen og sveiser inn den nye. Du får kjøpt løse skjermer på Veng, jeg gjorde det med min etter et lite uhell :rolleyes: ........

 

Anbefaler likevel å valse da det sikkert ikke er like dyrt.. Med skjerm og arbeid + lakkering måtte jeg ut med 10 lapper, men til gjengjeld så kan man ikke se antydning til at det er gjort noe der heller, ser 110% originalt ut!

 

 

edit : Vals både foran og bak, så får du bort den rette flaten i knekken på buen.. Da blir det tilnærmet likt både foran og bak. Å få til den knekken bak tror jeg blir vanskelig etter valsing

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

10.000,- ? Forsikringssak eller? Begge eller en side da?

 

Ble da alt arbeidet satt bort? Du gjorde ingenting selv eller?

 

Forsåvidt ser jeg ikke en slik del på veng sin nettkatalog iaffal.. Kanskje den er litt lite utfyllende?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Rune!

 

For å få det finest mulig ville jeg skjært ut skjermbuene og sveist inn B4 buer, men koster jo sikkert mer enn valsing.

 

Ang. skjermene foran, passer det helt perfekt? Den knekken i skjermen og dørene som sidelisten sitter på, er den 100% lik på skjermen som på døra? Har også hørt fra noen at hvis man bytter skjerm så står ikke hjulet i "midten" lenger? At det er litt forskjell på hvor hjulet sitter på en Typ89 og B4?

 

Hold oss oppdatert ang skjermene bak, må gjøre noe med min 80 og.!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Øystein Wilthil

Hei Rune!

 

For å få det finest mulig ville jeg skjært ut skjermbuene og sveist inn B4 buer, men koster jo sikkert mer enn valsing.

Både skjæringa og sveisinga skal jeg vel klare å rote til selv på ett vis, tror jeg iaffal ;p

 

Opprinnelig postet av Øystein Wilthil

Ang. skjermene foran, passer det helt perfekt? Den knekken i skjermen og dørene som sidelisten sitter på, er den 100% lik på skjermen som på døra? Har også hørt fra noen at hvis man bytter skjerm så står ikke hjulet i "midten" lenger? At det er litt forskjell på hvor hjulet sitter på en Typ89 og B4?

 

Hold oss oppdatert ang skjermene bak, må gjøre noe med min 80 og.!!

Uten at jeg har sjekka opp det sånn voldsomt så kan det nok stemme det, at hjulet blir stående litt lengre bak. Kan stikke ut og slenge på den ene skjermen og knipse ett bilde til deg om du er intressert? Knekken som dørlista følger ligger derimot helt fint :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Sveian

10.000,- ? Forsikringssak eller? Begge eller en side da?

 

Ble da alt arbeidet satt bort? Du gjorde ingenting selv eller?

 

Forsåvidt ser jeg ikke en slik del på veng sin nettkatalog iaffal.. Kanskje den er litt lite utfyllende?

 

 

Var nok fra egen lomme gitt og var bare på den ene siden ... Satt bort hele greine og gjorde ikke noe med skjermen selv. Fikset derimot bakfangeren selv så jeg sparte nok litt der likevel... Uansett, det er nok fordel om du klarer å sveise selv da, noe jeg ikke kan, derfor måtte jeg sette den bort. Ville likevel anbefale deg å sveise inn B4 buer for å få den penest

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde hører med ja....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Sveian

10.000,- ? Forsikringssak eller? Begge eller en side da?

 

Ble da alt arbeidet satt bort? Du gjorde ingenting selv eller?

 

Forsåvidt ser jeg ikke en slik del på veng sin nettkatalog iaffal.. Kanskje den er litt lite utfyllende?

 

 

Hei!

Jeg vet at de selger løse skjermbuer på Auto products nor på Tiller i Trondheim. Det er vel ikke så langt unna dær du bor! Jeg vet ikke om de har til B4, men du kan jo høre dær!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.